Min 4e hoj, vilken? GSX-R 1000 K5 K6 eller R1 -05 -06

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
gixxer alla dagar i veckan:D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Klarar Jardine GP-1 och Taylormade Slip-on sig under bullergränsen, godkända?

Jaha då kommer fråga om gött ljud eller för många enbart buller ?
(Jag har själv kört med helt öppna megafoner, så också skyldig, erkänner :Bugar)

Kollar gixxer annonser, funderar:
Kommer en hoj med nån av de här typerna av slip-on bli godkända på en SMC SH-kurs? :va
 

Bifogat

  • Taylormade.JPG
    Taylormade.JPG
    34.8 KB · Visningar: 218
  • Jardine-GP-1-Slip-on.JPG
    Jardine-GP-1-Slip-on.JPG
    49.7 KB · Visningar: 192

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jaha då kommer fråga om gött ljud eller för många enbart buller ?
(Jag har själv kört med helt öppna megafoner, så också skyldig, erkänner :Bugar)

Kollar gixxer annonser, funderar:
Kommer en hoj med nån av de här typerna av slip-on bli godkända på en SMC SH-kurs? :va

Beror på hur mycket du gasar... men jag har svårt att tro du blir långvarig på bana med taylormade eller jardine. Jag hade taylormade på min förra gsxr, den lät högt!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beror på hur mycket du gasar... men jag har svårt att tro du blir långvarig på bana med taylormade eller jardine. Jag hade taylormade på min förra gsxr, den lät högt!
Tackar för det Hultqvist. :Bugar
Då kan jag minska antalet intressanta gixxers med några stycken.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Gixxer helt klart!, Om du är kort som jag så gixxer når knappt ner på r1... :fyllisar
 

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja tack..
Har haft r1 samt 3 st k6 och jag är 183cm, mycket mer kraft och brutalare hoj i sukkan.

Köp suzukin du kommer inte ångra dig!

//Björn
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Du ser köp den du tycker är snyggast för i övrigt skilljer det inte mycket på dom ! =)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
finns det ett annat alternativ än Suzuki GsxR 1000 2005-2006 ??
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Vill du ha en snygg hoj väljer du R1an.
Vill du ha en ful hoj väljer du gixxern.

Men jag är partisk. Jag har smak.:)
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Har haft både gixxer 1000 k5 och k7.Trivdes bättre på k7:an vet inte varför men en kändes bättre för mig.Men har du snöat in på 1000?Den roligaste hojen jag haft är utan tvekan gixxer 750 k6.Åkte mycket fortare på kurviga vägar med 750.>Tordes kliva på gas tidigare i böjarna.Mer lättkörd helt enkelt.Kanske krävdes lite högre varv.Ångrar att man sålde den.
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Kan ju direkt säga att en k7a inte kommer göra dig besviken då jag har en själv och stortrivs på den!! trycket finns där! Och körglädjen är enorm, den är också lättkörd vilket dock säkert dom flesta av dagens hojjar är:p
Är 178cm sitter grymt gött. Sen finns det mycket man kan göra för att få den snyggare, t.ex. så är original avgassystemet bland de fulare där ute haha, Men låt dig inte skrämmas för de finns snyggare att köpa:brynad så själv köpte jag ett racefit growler, låter gött somfan! högt men inte överdrivet, inte som t.ex. som jardine-gp röret du länkade innan:p Och sen angående motorlägena som du skrev om, trodde med att jag skulle börja köra med C läget på i början, men nääfan den är så snäll så när man kör som man gör i början;) men det är klart bra att ha att välja på! =)Sen ser den riktigt vass ut med när man väl bytt system och fixat lite mer på den, blir ett lite mer aggressivt utseende!

typ -------> 921636_10151386409846932_576184265_o.jpg Hittade ingen riktigt sidobild=P

Racefit growler (ingen db-killer i) flyby --- http://www.youtube.com/watch?v=-cYd6hKpyJI good luck!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vill du ha en snygg hoj väljer du R1an.
Vill du ha en ful hoj väljer du gixxern.
Men jag är partisk. Jag har smak.:)
Hoppas din Honda fungerar bra. Kollade på blocket pga ditt inlägg men blev avskräckt, vill inte strula med garantireparationer. Hit och dit.
CBR1000RR -08 75000:- Mark
Ny vevaxel nya lager samt kolvringar har monterats av Honda Gbg. I princip ny motor helt enkelt. Det har inte varit något haveri utan detta gjordes i förebyggande syfte eftersom vevaxlarna i 2008 är för klena för att tåla slirkopplingen som sitter standardmonterad. Detta är ett garantiärende och alla papper finns för att styrka detta.
CBR1000RR -08 65000:- Kungsholmen
Denna hoj är i maskinellt bättre skick än många hojar som gått 1500-mil, alla garantiärenden är utförda på denna hoj plus massa andra jobb som jag veterligen vet att Honda inte gjort på många 2008:eek:r.
2008:eek:rs återkallelser var kolvringarna och kopplingskorgen på vissa 2008:eek:r, 3 kompisar har också 2008:eek:r och två av tre har endast fått kolvringarna utbytta, den tredje har fått kolvringar plus kopplingskorg utbytt.
Det garantiärende som gjorts på min hoj under vintern 2013 är; ny vevaxel, utbyte av samtliga lager, nya packningar, nya kolvringar, nya oljeringar, bytt drevet till vevaxeln, ny kamkedja, ny kopplingskorg så har jag påkostat nya lameller och stålskivor och kopplingsvajer så kopplingen är i prima skick likaså växellådan.
CBR1000RR -08 89900:- Helsingborg
Motorn är bytt vid 300 mil pågrund av det vanliga fabriks felet som har uppstått på Hondorna, chassit har nu därför rullat 700 mil och motorn 400 mil i skrivandets stund.
:)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant kolla försäkring på en gixxer -08 för mig i Göteborg.
Länsförsäkringar Smart halv 19099kr/år
Länsförsäkringar Årsförsäkring trafik 8865kr/år
Länsförsäkringar Årsförsäkring halv 24388kr/år
Gjensidige trafik 1289kr/månad = 15468kr/år autogiro annars tillkommer fakturavgift 30kr/faktura
Gjensidige halv 2997kr/månad = 35964kr/år autogiro annars tillkommer fakturavgift 30kr/faktura
TryggHansa trafik 14944kr/år
TryggHansa Halv 21410kr/år
Folksam året runt halv 12335kr/år
Folksam året runt hel 16853kr/år
Reflektioner: Månadsfaktura är ju om den kommer i brevlådan 14 dagar innan den ska vara betald ett fint sätt tjäna extra på inkasso. Om man reser runt lite och inte sitter hemma och bevakar brevlådan.
Helförsäkring innebär att vid skada så är den säsongen blåst.
Det är ju försäkringsjobben MC-firmorna lever på under vintern gissar jag.
Hojen fixad till nästa vår vid skada med helförsäkring.
En moped Yamaha Slider jag lämnade in för 100mila service i november visade sig ha en skada på framgaffel. Antagligen för jag kört på en trottoarkant och trodde moppen funkade som cykel.
Trots små hjul. :huvet
Mopeden, helförsäkrad, var klar 3 månader senare.
 
Last edited:

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Hoppas din Honda fungerar bra. Kollade på blocket pga ditt inlägg men blev avskräckt, vill inte strula med garantireparationer. Hit och dit.
CBR1000RR -08 75000:- Mark

CBR1000RR -08 65000:- Kungsholmen

CBR1000RR -08 89900:- Helsingborg

:)

Så ja :såjaponken, duktig du var på att efterforska. :tummenupp

Jag ville bara informera att R1 är snygg och den andra ful. :glömdet
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Finns bara en hoj! Man ska ha GIXXER!!! :fakta om du provkör båda kommer du tro att yamahans växellåda håller på att rasa. Att växla en sån är som att trampa i en burk med muttrar och kanske någon gång hitta en växel :gnissla
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan du tänka dig att lägga 70k får du ju en betydligt nyare hoj än 2005-2006.. Särskilt nu med "mitt-på-sommarn"-priser..

Jag tyckte att R1:an kändes väldigt stor och klumpig för mig, jag är 178cm.
Men å andra sidan så tycker jag att man sitter som skit på gsxr. (Kan tänka mig att man antingen älskar eller hatar sittställningen/sittkänslan på den.) Så mellan de 2 hade jag valt R1:an.

Till sist så skippade jag allt halvdant och skaffade den bästa och snyggaste hojen istället. R6.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Måste och blanda mig i då jag haft både k6 samft nu r1 2004:) tycker r1 är lite agressiv på handlederna men bättre för ryggen. Har för mig att det var tvärtom på k6an. Är 1.92 cm. Som de flesta säger så är r1 lite snyggare medans k6 har lite brutalare motor. Både är kanon tycker jag i alla fall.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Mest krut för pengarna ger -05 GSX-R1000 (05-06 är väl samma generation medan 07 är en uppdatering?). Den har lite mindre effekt än nästa uppdatering men är den lättaste generationen har jag för mig, alla nyare är tyngre. Det inkluderar Yamaha's R1! Vilket såklart betyder att den är lite mer lätthanterlig också... helt klart det främsta argumentet enligt mig. ;)

Har jämfört sambons -04 750 mot en hoper nyare hojar inklusive diverse 675... De flesta är tyngre och har mindre användbar effekt.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top