Min 4e hoj, vilken? GSX-R 1000 K5 K6 eller R1 -05 -06

Så blev hojen inskaffad. I November. Och det känns som dags att banta den lite.
Utan att den börjar föra för mycket oväsen.
Tänkte mig ett 4-2-1-2 system för hålla ljudnivån lägre än med ett 4-2-1 system
(Här kallat 4>2>2 men när jag kollar montageanvisningarna är det 4-2-1-2)
Tex för 1603€ här.
http://www.akra-shop.de/akrapovic/SUZUKI,GSXR_1300_Hayabusa.htm
Alternativt motsvarande från Yoshimura.
Men har inte hittat nån leverantör av Yoshimura 4-2-1-2
Nån som har Erfarenhet av http://www.akra-shop.de
Eller finns den någon/några andra leverantörer med bra leveranser och bra priser?
 
Last edited:
Köp min 05 gsxr.
Blå/vit i snorbra skick. Har motorn på genomgång nu så ventiler mm blir kollade.
Allt annat är genomgånget. Besiktigad utan anm.
1200 mil. Orginal förutom megafonblås och pc3.
Den står bara nu för jag kör racehoj (gsxr1000-05) och sedan motard på gatan.
Kan skicka bild om du är intresserad.
 
Sitter man verkligen så bra på en R1 och dåligt på en sukka? Förstå gången ja körde en k5-k8 så tänkte jag "skall ja åka Europa runt med sh, är det en sådan ja skall ha" jag är 190 och sitter förbannat bra på gsxr. Men vem fan köper sporthoj för att åka bekvämt?? :huvet
 
Yamaha har mycket bättre chassi. Motorn går silkeslent genom hela registret. Ta bort katalysatorn så slipper man dippen på effekt vid 6-7000rpm. Yamaha har även bättre bromsar och bättre fälgar. Svänger bättre och fantastiskt snygg. Yama 07 är klart bättre än 06.Jag har haft rätt många r1 så jag skulle aldrig köra gixer. Har provat flertalet olika årsmodeller men de är bara så tunga och svampiga i jämförelse. Idag har jag två r1-07 , en för bana,en för trafik. Är du sugen så kan jag nog tänka mig sälja min gathoj. Helsystem,powecommander,kn filter,500mil.....ja det är extremt lite...slutligen blå vit..ge ett bud så får vi se..
 
Så blev hojen inskaffad. I November. Och det känns som dags att banta den lite.
Utan att den börjar föra för mycket oväsen.
Tänkte mig ett 4-2-1-2 system för hålla ljudnivån lägre än med ett 4-2-1 system
(Här kallat 4>2>2 men när jag kollar montageanvisningarna är det 4-2-1-2)
Tex för 1603€ här.
http://www.akra-shop.de/akrapovic/SUZUKI,GSXR_1300_Hayabusa.htm
Alternativt motsvarande från Yoshimura.
Men har inte hittat nån leverantör av Yoshimura 4-2-1-2
Nån som har Erfarenhet av http://www.akra-shop.de
Eller finns den någon/några andra leverantörer med bra leveranser och bra priser?

Vänta nu... Köpte du en Hayabusa!? :va
 
Suzuki gsxr 1000 k7, med pp ställbara racepinnar för en 193cm? Är förövrigt full acra system o mapp o annat gott. Står också där i ingemansland och tvekar mellan flera cyklar men det lutar mest åt en k7 1000cc. Vad säger ni? Ingenting är bekvämt när man är såpass lång men vissa kanske e bättre eller sämre.
 
Körde en k5 som hade racepinnar moddad efter en dvärg, satt som skit. En k8 med original pinnar satt:tummenupp Min K6 med org. pinnar :tummenupp 190.. Har ju även köpt en tankväska till K6an och den skall allt användas! Som transportmedel och som banhoj.
 
Körde en k5 som hade racepinnar moddad efter en dvärg, satt som skit. En k8 med original pinnar satt:tummenupp Min K6 med org. pinnar :tummenupp 190.. Har ju även köpt en tankväska till K6an och den skall allt användas! Som transportmedel och som banhoj.

OK, låter lovande. Racepinnarna kan man ju justera iallalfall men dem är generellt mer bakåtflyttade än original men viss justeringsmån finns juh. Coolt, tack för info
 
Suzuki gsxr 1000 k7, med pp ställbara racepinnar för en 193cm? Är förövrigt full acra system o mapp o annat gott. Står också där i ingemansland och tvekar mellan flera cyklar men det lutar mest åt en k7 1000cc. Vad säger ni? Ingenting är bekvämt när man är såpass lång men vissa kanske e bättre eller sämre.

R1:orna i de årsmodellerna som tråden diskuterar är ganska kända för att vara "rymliga".. jag sålde min för att den kändes alldeles för stor.. men du är ju mkt längre och tyngre än mig så för dig skulle den förmodligen vara kanon.

K7:an har jag bara kört nån vända på bulten, så har ingen uppfattning om den. Men den kan säkert funka för dig med.
 
Här ska köras hoj :kär och buller ger onödig uppmärksamhet som jag ser det. Numera :)

Tack vare lite högre buller klarade jag mig från att dela en Älg i höstas :näsblod den vände i väggrenen :yoparty
sicken jefla tur, annars hade det gått rent käpprätt...

Och YES Gixxer is da shit ;) ska nog sälja ninjan, den känns för trög o svänga med när man inte är hulken direkt :confused:
 
Last edited:
JA :rodnar :tuttar gillade sadeln på Busan bättre än sadeln på sporthojar.
Av nån anledning.

Så länge du är nöjd så spelar det ingen roll vilken hoj det blev. Jag blev bara lite förvånad eftersom den inte var med i frågeställningen. Det är ju en himla tur att det finns hojar för olika smaker och bakar. Det vore ju trist om alla körde runt på likadana hojar...

Du har inte en bild på pärlan som du kan bjuda på? :hej
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top