Min 2-taktare "4-taktar" Rs

Ännu ett problem med Rsen...
Har aldrig riktigt fått nån stabil inställning på luftskruven så jag vet inte riktigt om det är problemet men iaf så när jag försöker varva hojen så kommer jag bara upp i cirka 7-8k varv sen börjar den 4-takta. Annars går den fint, och när man kommer förbi problemområdet som är runt de varven så går den hur fint som helst. Har bytt huvudmunstycke till 140 och lågfartsmunstycke några storlekar större om det kan vara till någon hjälp!

Din hoj har samma problem som min hoj när min avgasport inte fungerar! Min avgasport har gått av precis där vajern ska fästas i "kniven". Nu när den är trasig så har jag bara satt i en "kniv" som inte sticker ner någonting i avgasporten men som iaf täpper igen hålet.

Jag lovar att det suger att köra utan en fungerande avgasport! Min hoj hackar fram om man inte kör med kopplingsslir över 6000-7500 rpm men när jag kommer över 7500 så går den hur bra som helst och under 6000 så går den hyffsat.

Min tips är att du lägger ner lite tid på att få iordning avgasporten!:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top