2FAST4U2
Ny medlem
- Gick med
- 20 Apr 2006
- Hoj
- Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Ännu ett problem med Rsen...
Har aldrig riktigt fått nån stabil inställning på luftskruven så jag vet inte riktigt om det är problemet men iaf så när jag försöker varva hojen så kommer jag bara upp i cirka 7-8k varv sen börjar den 4-takta. Annars går den fint, och när man kommer förbi problemområdet som är runt de varven så går den hur fint som helst. Har bytt huvudmunstycke till 140 och lågfartsmunstycke några storlekar större om det kan vara till någon hjälp!
Din hoj har samma problem som min hoj när min avgasport inte fungerar! Min avgasport har gått av precis där vajern ska fästas i "kniven". Nu när den är trasig så har jag bara satt i en "kniv" som inte sticker ner någonting i avgasporten men som iaf täpper igen hålet.
Jag lovar att det suger att köra utan en fungerande avgasport! Min hoj hackar fram om man inte kör med kopplingsslir över 6000-7500 rpm men när jag kommer över 7500 så går den hur bra som helst och under 6000 så går den hyffsat.
Min tips är att du lägger ner lite tid på att få iordning avgasporten!