Min Ängel är borta!!!!

Läste precis tråden och kan bara beklaga att dessa fä inte kan låta bli andras egendom.
Jag och grabben kommer att ha ögonen öppna då vi snurrar mycket i dessa trakter. Tror dock att chansen är liten att den är kvar här, den är förmodligen precis som du själv skrev på en färja på väg till annat land.
Kan vi på något annat sätt hjälpa dig så bistår vi mer än gärna med allt som står i vår makt, tjoa i så fall till. Lycka till nu

Fan va arg man blir :mad::mad::mad:.

Kommer o hålla ett öga iom. att jag kör service i Karlshamn med omnejd.

Tyvärr tror jag att färjan är en trolig väg ut brukar gå en på fredagar :gnissla.

Men håller tummarna att den hittas.

/Maveric

Snygg hoj.
Men vem fan åker runt å snor grejer på midsommarafton?
Jaja hoppas de går bra iallafall och lycka till :)

smart ju, ingen är hemma lixom..

Skämt å sido, ja trodde faktiskt ett Abus lås i 1500kr klassen höll högre standard än så. När jag köpte det fick jag höra att det skulle vara ett av de bästa låsen man kan köpa, det enda som skulle fungera lika bra skulle väl vara ett abus kättinglås.

tills de tar fram vinkelkapen och på 3röda kapat bromsskivan som är mjukt som varmt smör jämfört med låset. :(

Last edited:
Alltså det är ett stort gemensamt garage som är under lägenheterna. Portkoden är ju helig så har svårt att tro att någon skulle ge ut den till någon obehörig.

Portkoder sprids tyvärr ganska lättvindigt. Pensionärerna delar ut koden till sina barn och barnbarn, ungdomar ger koden till sina vänner som kommer på besök etc.

Riktigt trist hur som helst, och i lilla Karlshamn...

Jag blir ursinningt förbannad när jag läser och hör om sånt här, skogstokig är ett milt uttryck, och jag lider verkligen med dig. Din hoj såg nästan ny ut och lär knappast vara gratis.
Skulle jag råka ut för stöld och upptäcka det i tid skulle jag med lätthet ta straffet för GROV MISSHANDEL... Jag skulle göra kaos av svinen.
Vilka jävla drägg det finns där ute, fy faan...

Hojen var som ny, många timmar var lagda på att modifiera hojen och jag var så galet nöjd med hojen och resultatet av jobbet som var lagt på den så händer detta :mad: :mad:

Blir inte förvånad längre, de finns för fan folk till allt, skulle va hygglig mot en kompis för nån månad sen och beställde en ps3:a till honom via tradera, ja dom 1500kr blev man blåst på, nån konsoul dök aldrigt upp, vad har hänt med folk? förr i tiden låste man inte ens dörrarna på kvällen, nu måste man skaffa rottweiler & basebollträ, dubbla lås för att ens kunna känna sig någolunda säker i sitt eget hem typ! Man väljer ju att lägga pengar på olika saker, jag älskar hojåkningen & har gjort de valet att lägga mina slantar på just mc så händer detta........

Hur visste polisen att den var borta?

Jag har en tendens att sova länge :D blev väckt av min fruga runt 11.30,grannen till oss frågade om min hoj hade stått i garaget för den va tydligen inte kvar, sek senare när ja yrvaken sätter mig i sängen så ringer telefonen, det är polisen som ber mig att komma ner till garaget, & väl nere så ser ja att hojen är borta, stod flera andra grannar där oxå.....var fler som råkat ut för stöld. Vet inte när stölden upptäcktes men antagligen någon av grannarna vart ner i garaget betydligt tidigare under morgonen & ringt blåbären. Nån granne hade fått bakrutan krossad, nån hade dom tagit sprit av i ett förråd, och nån hade blivit av med sina bilmattor. Synd att ja inte har bilder på hur hojen såg ut efter den var fördigmodifierad, korten som ligger uppe här är från min 100:mila service, då hade vi inte rensat bakdelen eller tagit bort p-fotpinnarna. Håller koll på blocket hela tiden & hoppas polisen gör likaså....Hur som helst så TACK för allas respons :):)

Last edited:
Lider med dig! Ja där ligger ett antal timmars jobb och pengar på den och resultatet var riktigt bra.. Trist som fan är det...

Måtte de jävlarna brinna i helvetet :mad:

Men som sagt... Den gick nog raka vägen till hamnen med en enkel till nåt baltland..

Fyfan va tråkigt Jocke!! :huvet

Som sagt den lär inte vara kvar i närheten. Karlshamn är ju rätt litet :gnissla

De här va de jävligaste jag hört! :(
Fan så jäkla fin som hon var nu när ni gjort henne klar och allt!! Lider med dig nå fruktansvärt och förstår att de måste kännas jävligt jobbigt..

Jag ska hålla utkik efter henne här borta.

Den dagen jag har ny hoj om den gamla inte dyker upp så blir det sändare, kättingkedja, skivbromslås, och allt annat man kan tänka sig för att ha chansen att ha hojen kvar! För tydligen räcker det inte med låst garage och dubbla lås!

Ska ner till ronneby trakterna denna vecka som kommer.

Ska hålla ögonen öppna för din hoj! Man får ju hoppas att den hittas.

Det är trist att man inte kan lita på folk med köp via internet eller att man snor andras saker... snart finns väll ett baseball trä i varje hem..... trist :mad: :mad: :mad:

man tackar! ja det är lika bra att gardera sig, världen blir bara märkligare och märkligare....

Det här var ju förbannat tråkigt :(

Så dom jävlarna har anlänt här nere nu också...

sol, 25grader ute, hör hoj efter hoj drar förbi, dagar som dessa är världen grym!

Hur lång tid tar det innan försäkringsbolaget pyntar för hojen,flera månader eller ???.:confused:Eller är det som förr flera månader.

Måste varenda jävla tråd spammas sönder?

Ja det känns surt, vissa verkar ha missat vad denna tråd handlar om!

Hur lång tid tar det innan försäkringsbolaget pyntar för hojen,flera månader eller ???.:confused:Eller är det som förr flera månader.

Som jag har förstått det så är det 1månad från anmälningsdagen.

Men mycket funderingar, folksam sa jag skulle återkomma på måndag, blev inte ens hänvisad att man faktiskt kan göra en anmälan via deras hemsida ( vilket är gjort ) sen vet inte ja hur det funkar med värdering, eller om man får byta emot nåt likvärdigt, inte en aning faktiskt.

Helförsäkring har ja alltid i vanliga fall, dock var den garageförsäkring då den blev stulen men det ska väl täcka upp till fullvärde ändå? Det har jag i alla fall fått höra när jag frågat när jag ringt dom.

Last edited:
Ok då är inte sommarn helt förstörd ändå men helt åt helvete att andra skall förstöra för dig.Hoppas bolaget är snabb med att betala så du kan köpa en ny hoj.Lycka till och ha en trevlig sommar i alla fall även utan hoj.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park