Min Ängel är borta!!!!

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Med tårar i ögonen och ett hat som saknar ord så har jag idag fredag den 24/6 fått reda på att min mc blivit stulen! :mad: :mad:

Blev uppringd av polisen vid middagstid och blev hänvisad att gå ner till vårat gemensamma garage, där jag får se att min pärla är helt borta! Den enda som finns kvar är reg skylten och ett par skruvhattar.

Jag är otroligt tacksam för alla tips råd, alla som håller ögonen öppna, om nu någon ser min hoj någonstans! :Bugar

Info:

Honda cbr 1000rr -2010 ( uttagen maj 2011 )
Svart med guldfälgar
Rensad bakdel ( rizoma miniblinkers & evotech bakdel )
R & G bobbins
Single cuts
Silverfärgade styrändar
Passagerarfotpinnar bortplockade
Titax koppling & bromshandtag
Rullat 200-300mil

Hojen stals på garvaregatan i Karlshamn Blekinge. Både styrlås och ett abus granito lås med alarm var på samt att hojen stod i ett låst garage.
Natten mellan torsdag och fredag har antagligen stölden ägt rum.

Ser eller hör ni nåt misstänksamt så är jag otroligt tacksam om ni kan pm:a mig.

Försökt flytta till stulet/upphittat tråden men vet inte hur ja gör....

Bifogat

• IMG_0836.jpg
    IMG_0836.jpg
    173.2 KB · Visningar: 749
  • IMG_0838.jpg
    IMG_0838.jpg
    234.6 KB · Visningar: 768
Last edited:
bilden funkar inte. hoppas det löser sig, håller ögon öppna i stockholm om den skulle råka hamna här

Last edited:
Snygg hoj.
Men vem fan åker runt å snor grejer på midsommarafton?
Jaja hoppas de går bra iallafall och lycka till :)

Jag sitter fortfarande och funderar hur fan nån lyckas stjäla en hoj som står i ett låst garage med både styrlås och abus skivbromslås med alarm på 90-100db, väldigt märkligt inget verkar ha sett eller hört nåt!

Last edited:
Slut på batteri? Att få med hojen är inte svårt de e bara upp på en täckt kärra

Jag sitter fortfarande och funderar hur fan nån lyckas stjäla en hoj som står i ett låst garage med både styrlås och abus skivbromslås med alarm på 90-100db, väldigt märkligt inget verkar ha sett eller hört nåt!

Lider med dig:krama

Är det ett frisåtende garage eller under ett bebott hus?
Jag menar om det är ett fristående garage så kanske don skiter i att det tjuter och bara lastar in så fort som möjligt i en såpbil och köriväg

Fins det brytmärken i karmar & dyligt?

Men va fan vad ska du nu åka på till träffen senare i år?
Blir så förbannad.

Jag saknar ord Tompa :brinnerup JK har vart grymt snäll & lagt ner x antal timmar på att hjälpa mig med hojen, sen nu när den var i princip fulländad så händer detta! Va så gaaalet nöjd med hojen, sett fram emot en klockren säsong, och N.R träffen som man hört så mycket gott om & så händer detta!

Får avvakta & se, vet inget om nåt just nu.

Slut på batteri? Att få med hojen är inte svårt de e bara upp på en täckt kärra

Nejnej, batteriet hade inte många veckor på nacken.

Och liksom hur fick dom isär låsen? Hur kom dom in i garaget?

Lider med dig:krama

Är det ett frisåtende garage eller under ett bebott hus?
Jag menar om det är ett fristående garage så kanske don skiter i att det tjuter och bara lastar in så fort som möjligt i en såpbil och köriväg

Fins det brytmärken i karmar & dyligt?

Tackar, behöver alla sympatier jag kan få just nu :krama

Garaget är ett gemensamt under lägenheter, med andra ord ligger lägenheterna på 1:a våningen exakt under garaget, märkligt ingen sett eller hört nåt......Sen hur lastar dom in den? Var dubbla lås, även om dom fått låset & tystna så måste det ha tagit ett tag och tro mig att detecto låset låter HÖGT! Sen har ja väldigt svårt att tro att dom skulle kunna få bort det låset.......Men allt är märkligt, en bil ett par parkeringar bort hade dom slagit in bakrutan på, en annan blev av med alla bilmattor, & nån annan med alkohol. Liksom what :va

Jag tror på karma & hoppas grisarna får vad dom förtjänar!

Last edited:
Anntingen så är det ngn i området som har tillgång till garaget eller så
har de smitit in när ngn kört ut.Det går fort när de väl snor hojen,är dom några stycken är det bara att lyfta in hojen i en skåpbil,spelar ingen roll om den är låst då.
Nä skott pengar på de små råttorna ska det vara.

har du kompisar, bekanter, någon som kunde har gjort snabbt kopia av dina nycklar medans du var borta på toa en kort stund eller nåt sånt ...?
Grannar? Som du säger har gemensamt garage...
Det måste vara ett insidersjobb, eftersom de säkert visste om att du hade larm på hojen och att den ska komma igång om man rör den.

Last edited:
Jag vet, man blir bara helt galet förbannad! Men ge inte upp!
Hittade ju grabbens hoj 2 dygn efter stölden (stulen vid coop i FBG)!!!
Nu kanske detta låter lite mer som ett beställningsjobb, men som sagt ge inte upp!!

Om du menar att den var larmad genom ett detectolås så ger det inte så mycket. Ett slag med en hammare så blir det tyst.

har du kompisar, bekanter, någon som kunde har gjort snabbt kopia av dina nycklar medans du var borta på toa en kort stund eller nåt sånt ...?
Grannar? Som du säger har gemensamt garage...
Det måste vara ett insidersjobb, eftersom de säkert visste om att du hade larm på hojen och att den ska komma igång om man rör den.

Nope, nyckeln har jag ALLTID i min innerficka om den inte är i tändningslåset vill säga :) Insiderjobb, skojar du? Vi bor med i princip bara pensionärer. Är rädd för att hojen är på en färja mot öststaterna redan, man har ju läst om att det är många ligor som åker landet runt på beställningsjobb.

Alltså det är ett stort gemensamt garage som är under lägenheterna. Portkoden är ju helig så har svårt att tro att någon skulle ge ut den till någon obehörig.

Vågar gissa på att detta är ett beställningsjobb, tror inte det var första gången dom som stal min hoj har stulit. Jag menar vem som helst tar sig nog inte in i ett låst garage, får upp 2 lås, och tar sig obemärkt ut.

Om du menar att den var larmad genom ett detectolås så ger det inte så mycket. Ett slag med en hammare så blir det tyst.

Hur vet du det :va Du har väl inte vart i mina hemtrakter under de senaste dagarna? :tungan

Skämt å sido, ja trodde faktiskt ett Abus lås i 1500kr klassen höll högre standard än så. När jag köpte det fick jag höra att det skulle vara ett av de bästa låsen man kan köpa, det enda som skulle fungera lika bra skulle väl vara ett abus kättinglås.

Last edited:
Nope, nyckeln har jag ALLTID i min innerficka om den inte är i tändningslåset vill säga :) Insiderjobb, skojar du? Vi bor med i princip bara pensionärer. Är rädd för att hojen är på en färja mot öststaterna redan, man har ju läst om att det är många ligor som åker landet runt på beställningsjobb.

Alltså det är ett stort gemensamt garage som är under lägenheterna. Portkoden är ju helig så har svårt att tro att någon skulle ge ut den till någon obehörig.

Vågar gissa på att detta är ett beställningsjobb, tror inte det var första gången dom som stal min hoj har stulit. Jag menar vem som helst tar sig nog inte in i ett låst garage, får upp 2 lås, och tar sig obemärkt ut.

Hur vet du det :va Du har väl inte vart i mina hemtrakter under de senaste dagarna? :tungan

Skämt å sido, ja trodde faktiskt ett Abus lås i 1500kr klassen höll högre standard än så. När jag köpte det fick jag höra att det skulle vara ett av de bästa låsen man kan köpa, det enda som skulle fungera lika bra skulle väl vara ett abus kättinglås.

Det stämmer nog ändå att det är ett av de bästa låsen, men just larmet är inget vidare.

Jag blir ursinningt förbannad när jag läser och hör om sånt här, skogstokig är ett milt uttryck, och jag lider verkligen med dig. Din hoj såg nästan ny ut och lär knappast vara gratis.
Skulle jag råka ut för stöld och upptäcka det i tid skulle jag med lätthet ta straffet för GROV MISSHANDEL... Jag skulle göra kaos av svinen.
Vilka jävla drägg det finns där ute, fy faan...

*/ ?>
Back