Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Alltså...var någonstans uppstår kortslutningen hos sådana aktivister och liknande jon...?

Bryta sig in hos någon och limma fast sina handflator mot golvet, sedan klaga för att värmen inte är på, för att man inte får en pisshink och för att man inte får exakt den mat man vill ha...

Varför tror de att de har rättigheter...???
Den moderna människan... :)

Äh, skulle jag ha varit chef på museet hade jag faktiskt bjussat på lite värme. Genom varmkörning av samtliga bilar. Kanske med alla former av ventilation avslagen. Ja, tyskar kan säkert detaljerna kring det där med gas…

Äh, skulle jag ha varit chef på museet hade jag faktiskt bjussat på lite värme. Genom varmkörning av samtliga bilar. Kanske med alla former av ventilation avslagen. Ja, tyskar kan säkert detaljerna kring det där med gas…
Man undrar ju på vilket klimatvänligt sätt idioten kom till läkare. Skottkärra?

Man undrar ju på vilket klimatvänligt sätt idioten kom till läkare. Skottkärra?
Gasbil med naturgas kanske? Själv kör jag dieselbil med naturdiesel, och har naturbensin i hojen. Elen hemma kommer så klart från kärnkraft med natururan, och jag har naturtops i badrummet. Vi måste alla bidra till att rädda världen.

Gasbil med naturgas kanske? Själv kör jag dieselbil med naturdiesel, och har naturbensin i hojen. Elen hemma kommer så klart från kärnkraft med natururan, och jag har naturtops i badrummet. Vi måste alla bidra till att rädda världen.

Det är ju Tyskland, så han åkte säkert Tesla laddad med el från ett naturkolkraftwerk...
Dom gillar ju Kol, Kål och Kohl i tyskland....
och Kraftwerk....

Det är ju Tyskland, så han åkte säkert Tesla laddad med el från ett naturkolkraftwerk...
Dom gillar ju Kol, Kål och Kohl i tyskland....
och Kraftwerk....
De brände av en herrans massa bränsle under sina tre konserter och bidrog att värma upp Göteborg. Var varmt o skönt kan jag lova! :)

De brände av en herrans massa bränsle under sina tre konserter och bidrog att värma upp Göteborg. Var varmt o skönt kan jag lova! :)
Kraftwerk...??
:unsure:

Du råkar inte förväxla synthgubbarna från Düsseldorf med Rammstein månde?
:va

Har sett både grupperna lajjv och kan meddela att det var inte mycket till pyroteknik prexis på Kraftwerks konsert!
:rofl

Kraftwerk...??
:unsure:

Du råkar inte förväxla synthgubbarna från Düsseldorf med Rammstein månde?
:va

Har sett både grupperna lajjv och kan meddela att det var inte mycket till pyroteknik prexis på Kraftwerks konsert!
:rofl
Jo fan, sett bägge och såklart står Kraftwerk som robotar nästan helt stilla under hela konserten. Senast på Liseberg
Tack!

Ja, man skulle ju kunna tänka sig att tvinga kommuner att bygga ut kraftproduktionen, men dom får välja själva vad dom bygger, ett kärnkraftverk, eller motsvarande årsproduktion med annan stabil baskraft.

Intermittent kraft ska ingen bygga!
Bra förslag! De får välja på kärnkraftsverk modell större och kärnkraft modell mindre (glömt vad den teknologin heter nu).

Bra förslag! De får välja på kärnkraftsverk modell större och kärnkraft modell mindre (glömt vad den teknologin heter nu).

SMR, Små Modulära Reaktorer eller Small Modular Reactors.

Ja sätt en gräns på hur mycket man måste producera baserat på hur mycket man förbrukar i regionen, och sedan är det bara att bygga.
Men kravet ska varat att det är stabil kraft, ingen slumpkraft, eller så får man bygga lagring så att man kan hålla nätet stabilt

SMR, Små Modulära Reaktorer eller Small Modular Reactors.

Ja sätt en gräns på hur mycket man måste producera baserat på hur mycket man förbrukar i regionen, och sedan är det bara att bygga.
Men kravet ska varat att det är stabil kraft, ingen slumpkraft, eller så får man bygga lagring så att man kan hålla nätet stabilt
Det är inte realistiskt att bygga lagring i den omfattning som krävs.

Det är inte realistiskt att bygga lagring i den omfattning som krävs.

Nej, det vet väl jag också, men sol och vinkraftsmupparna verkar ju tro det.
I deras värld är sol och vindkrft och ett litet batteri allt som behövs, då får dom väl bygga det då, och lägga till fler batterier tills det funkar....

Nu börjar det röra på sig...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...