Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men vad vore väl världen utan känslor - det är väl det nästan det enda som verkligen betyder något. Det går inte helt enkelt att plocka bort det från resonemanget eller sammanhanget.
Tänk dig en värld av lobotomerade som styrs av AI och IoT, huga! Parafraserar ett gammalt förlegat orstäv från Google: "Va int elak" fast det plockade man bort 2018 av någon anledning - så nu är alla elaka. Där kanske lite lobotomi vore på sin plats. Du har följt SVT's "Dokument utifrån: AI - hot eller möjlighet?" ?
Man kan aldrig vara helt säker
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1077463?programid=2519
Men det är iofs folk som dör av influensa också.
Vaccination är helt onödigt. Vi får redan i oss antikroppar genom flygplanens chemtrails.
Det är aktiv vaccinering genom intramuskulära injektioner som gör oss sjuka genom att det blir en överdos när flygplanen redan passerat över oss.![]()
![]()
![]()
![]()

Lewis Black skrev:..it turns out science is no match for it's greatest foe...IDIOTS!

Allting har bieffekter, eller för- och nackdelar om man vill se det på annat vis.
Kan ha varit det programmet jag lyssnade på, det var bråttom att få fram vaccin och det fanns inte tid att vänta tills man var mer säker. Alltid lättare med facit i hand att veta vad man skulle gjort.
Just nu har P1 ett program om att städer är varmare än tidigare. Stämmer, för som motorcyklist har jag känt svalkan på väg hem från Tokholma.
Maskiner och lampor värmer klimatet
https://sverigesradio.se/avsnitt/1438053
Somliga är mer utsatta för passerande flygplan...
Lita på Boris? Då har man ingen koll på politik!
"The one thing you can rely upon is that he will let you down and he comes with a lot of baggage."
"Any moderate person looking at his track record over many, many years there is a long list of things in which he didn't deliver on, or he avoided battle.”
- Keith Simpson, a Privy Councillor, Conservative MP for 22 years
https://www.libdems.org.uk/tories-dont-trust-boris-johnson
Allting har bieffekter, eller för- och nackdelar om man vill se det på annat vis.
Kan ha varit det programmet jag lyssnade på, det var bråttom att få fram vaccin och det fanns inte tid att vänta tills man var mer säker. Alltid lättare med facit i hand att veta vad man skulle gjort.
Fast det är ju vi som förstör jorden, utarmar resurserna mm, och en kritisk massa människor kommer ju att göra så att vi utrotar oss själva. Så ur ett perspektiv så kanske ett sätt för oss att överleva som art i ett fungerande ekosystem är att ta bort hälften och börja om? Fast bara om det drabbar andra så klartJa, man behöver sätta riskerna i proportion till varandra. Det finns exempel på sidoeffekter av vaccination, helt klart, men jämfört med de enorma effekterna i räddade människoliv som vaccination ger så är nyttorna i en helt annan storleksordning än nackdelarna. Det går inte att, som en del gör, ställa riskerna mot nyttorna som om de vore jämförbara i storleksordning.

Vi vaccinerar grabben mot standardpaketet på BVC, men annars undviker jag vaccinationer mot tex influensan, det går att klara sig bra med vanlig hygien, utom den här vintern, då vaccinerade jag mig, mest bara för att jag är på ett nytt jobb, grabben drar i sig alla möjliga snuvor, och då är det ju viktigt att som förälder hålla sig frisk.Vad gäller vaccin och pandemier rekommenderar jag att lyssna till P3 Dystopia, tror att det är senaste avsnittet. Spelades in straxt innan Coronavirusets utbrott nyligen.
Har lyssnat på skeptiker från båda sidor om staketet vad gäller vaccin eller inte. Min uppfattning är klar och jag vaccinerar mig själv och mitt barn, men inte mot allt jag kan varje år. Kanske borde omvärdera regelbundet då jag tillhör riskgrupp och är tacksam för gruppimmuniteten mot många allvarliga sjukdomar som finns i Sverige.
Helt korrekt, standardvaccinerna är ganska ofarliga, utom för ett fåtal individer, precis som allt annat. Framstressade vacciner, som tex det för svininfluensan, har inte samma empiri och tester bakom sig, då ökar ju riskerna ganska naturligt.Man bör beakta skillnaden på vaccin och vaccin. Vanligt vaccin mot säsongsinfluensa har väl funnits i flera årtionden medans vaccinet mot svininfluensan togs fram relativt fort just när man hittade den nya typen av influensavirus som orsakade svininfluensa.
Vi vaccinerar grabben mot standardpaketet på BVC, men annars undviker jag vaccinationer mot tex influensan, det går att klara sig bra med vanlig hygien, utom den här vintern, då vaccinerade jag mig, mest bara för att jag är på ett nytt jobb, grabben drar i sig alla möjliga snuvor, och då är det ju viktigt att som förälder hålla sig frisk.
Vaccinationer är ju ett intressant ämne, men kanske börjar bli läge att starta en separat tråd om det?![]()
Men det var väl då fan vad vissa var PK och inte lever i äkta SH-andaVaccinationer är ju ett intressant ämne, men kanske börjar bli läge att starta en separat tråd om det?![]()
Trådar på SH brukar drifta iväg, och det här är väl närbesläktat med vad nu tråden handlar om?

Men det var väl då fan vad vissa var PK och inte lever i äkta SH-andaTrådar på SH brukar drifta iväg, och det här är väl närbesläktat med vad nu tråden handlar om?
![]()
![]()

Men, det är ju ok om dom som räddar världen gör fel, vad gör en flygresa liksomKlimatrörelsens stora ikon är på plats på Jokkmokks marknad, för att sprida sitt budskap och för att fyllas upp med lika delar lögner och halvsanningar från några som varken propagerar för industri eller motoriserad fritid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPLqad/thunberg-talar-i-jokkmokk
Säkerheten runt henne är tydligen av samma storleksordning som kungafamiljen och jag kan intyga att flera av de som är involverade i detta spektakel inte tog tåget eller Teslan. De satt någon rad från mig på ett flyg häromdagen och de såg inte heller ut att skämmas...
Klimatrörelsens stora ikon är på plats på Jokkmokks marknad, för att sprida sitt budskap och för att fyllas upp med lika delar lögner och halvsanningar från några som varken propagerar för industri eller motoriserad fritid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPLqad/thunberg-talar-i-jokkmokk
Säkerheten runt henne är tydligen av samma storleksordning som kungafamiljen och jag kan intyga att flera av de som är involverade i detta spektakel inte tog tåget eller Teslan. De satt någon rad från mig på ett flyg häromdagen och de såg inte heller ut att skämmas...
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |