Mile High Club, 10000-meters klubben

Äru medlem?

• Antal röstningar
    0
Läste för ett litet tag sedan om ett par som blev påkomna med att göka på muggen. Besättningen blev förbannad, landade och slängde av dem, med löfte om en räkning för mellanlandningen.

Vet inte om de fick peja eller inte till sist... men läs det finstilta på biljetterna. :)
Låter som ren och skär skitsnack :tummenupp
Det verkar ju rätt obekvämt måste jag säga.

Det får nog vänta till den dagen jag mot förmodan får kringfara lufthavet med eget sovrum, Zeppelin-style
Airbus A380 har sänga och dubbelsängar i egna små privata rum i första klass,
dock ingen ljudisolering :tungan
Varför i hela världen skulle de göra sig besväret att landa och slänga av någon för den sakens skull..

Låter väldigt mycket som en skröna tycker jag.

Jepp, orimligt att dom skulle bli irriterade för det och landa,
inte ens deras beslut att landa ett plan, deras arbetsgivare skulle bli irriterad deluxe,
de andra betalande kunderna skulle bli irriterade,
ingen som egentligen bryr sig så mycket över att någon har sex...

Ja jag behöver egentligen inte säga mer, det är knappast sant.

Dom som blev avkastade hade förutom att göka på muggen varit dyngfulla och stökiga på annat sätt har jag för mig, det var altså inte gökandet i sig dom blev avkastade för.

Det har faktiskt aldrig bevisats, men jag är inte dummare än att jag självklart
aktiverar flight mode :)

Anledningen till att det inte har bevisats är ju för att ingen har vågat testat, då skulle de ju ha kraschat fattar du väl!? :näsblod

Dom som blev avkastade hade förutom att göka på muggen varit dyngfulla och stökiga på annat sätt har jag för mig, det var altså inte gökandet i sig dom blev avkastade för.
Det är en annan femma, men hursomhelst så är det ju då flygbolagets beslut.
Anledningen till att det inte har bevisats är ju för att ingen har vågat testat, då skulle de ju ha kraschat fattar du väl!? :näsblod

Och de som har testat är inte vid liv.

Ja ni har fan svar på allt va :D :tummenupp

Airbus A380 har sänga och dubbelsängar i egna små privata rum i första klass,
dock ingen ljudisolering :tungan

Jag har sett det, men jag väntade mig repliken från Drysen. :va
Nu tror jag att även du är flygfrälst. Det vimlar av er här :D

Oddjobb va ju så snabb så jag hann inte :(. Men jag kan upplysa er om att jag fick mail från Airbus häromdagen angående "Den flygande valen", aka A380. :banana

Det var ju ingen dålig avsändare! :D

Jag brukar stå och glo på jasarna när jag väntar på flygbussen eller planet vid Kallinge. Vackert ljud. Det ska vara så att det knastrar lite i öronen och ngn kotte ramlar av träden.

Det var ju ingen dålig avsändare! :D

Jag brukar stå och glo på jasarna när jag väntar på flygbussen eller planet vid Kallinge. Vackert ljud. Det ska vara så att det knastrar lite i öronen och ngn kotte ramlar av träden.

Det dimper ner ett mail från dem lite då och då :cool:

Det om nåt är fränt. Mina föräldrar bor så bra till, faktiskt väldigt nära en utav in/utpasseringspunkterna in till ESDF/F17/Ronneby/Kallinge, kärt barn har många namn :gnissla, i alla fall, så när jag är hemma hos dem så får man se lite lågt flygande 39or, lite GA, helikoptrar och lite annat smått och gott. Bästa är när 39orna kommer rakt över huset. :D

Finns två sjysta ställen att stå och kika vid när man är i Kallinge, om man inte är airside då, då är det väl ännu grymmare. Men om man inte är airside är banänden på bana 1, precis vid vägen där, hela den biten, där kan man stå lite vart som helst, om man är lite vågad precis under och sen upp mot banändan av 19 så finns det ett ställe dit man kan ta sig med bil/hoj/cykel/gå eller hur man nu gillar att transportera sig. :cool:

Oj vad du har koll. Jo jag kallar det Kallinge när jag pratar om militärflyget ty jag har en kompis som flyger Hkp 4 där, då är det Kallinge. Beställer jag flygbiljett så säger jag Rby. Lite sqitsat

Jag brukar stå vid BP-cisternen och glo när de startar med 39.orna.
Det är vid sidan om banänden på bana 1 om jag fattar dig rätt, vid hyrbilsparkeringen. Låter bra redan där! :D

På mitt jobb har vi en flygmotoravdelning, benämd just flygmotor. De höll förr till på 5:e och högsta våningen. Vid hissarna när man kom upp till den våningen hade ngn skrivit en cool skylt: "Flygmotor. Så högt man kan låta" :D

Det dimper ner ett mail från dem lite då och då :cool:

Det om nåt är fränt. Mina föräldrar bor så bra till, faktiskt väldigt nära en utav in/utpasseringspunkterna in till ESDF/F17/Ronneby/Kallinge, kärt barn har många namn :gnissla, i alla fall, så när jag är hemma hos dem så får man se lite lågt flygande 39or, lite GA, helikoptrar och lite annat smått och gott. Bästa är när 39orna kommer rakt över huset. :D

Finns två sjysta ställen att stå och kika vid när man är i Kallinge, om man inte är airside då, då är det väl ännu grymmare. Men om man inte är airside är banänden på bana 1, precis vid vägen där, hela den biten, där kan man stå lite vart som helst, om man är lite vågad precis under och sen upp mot banändan av 19 så finns det ett ställe dit man kan ta sig med bil/hoj/cykel/gå eller hur man nu gillar att transportera sig. :cool:

Last edited:
Varför i hela världen skulle de göra sig besväret att landa och slänga av någon för den sakens skull..

Låter väldigt mycket som en skröna tycker jag.

Naturligtvis var det lite mer. Minns jag det rätt hade kabinpersonalen bankat på dörren och sagt åt dem att lägga av. Att inte följa besättningens instruktioner är definitivt något som kan få sådana följder.

Rent juridiskt så kan att ha sex på offentlig plats anses som förargelseväckande beteende vilket borde göra det helt tillåtet för besättningen att landa och sätta av förbrytarna. Dock håller jag det väl för osannolikt att de kommer att göra det, om det är allt som hände. Kan kanske bli en anmälan efteråt.

inte ens deras beslut att landa ett plan,

Där har du tokfel. Kaptenens ord är lag ombord. Anser han att det är bäst att landa ungefär var som helst så har han all rätt att göra det. Han kan få förklara det senare och kan kanske få en del problem om det anses att han varit helt ute och cyklat, men där och då är det kaptenen som har den slutgiltiga och ovillkorliga beslutsrätten.

http://www.malmoaviation.se/upload/pdf/allmannavillkor_040628.pdf

Kolla punkt 12.

https://lagen.nu/1957:297#L1986:166

Svea Rikes Lag skrev:

Ett svenskt luftfartyg skall ha befälhavare när det används vid luftfart.

Befälhavaren har den högsta myndigheten ombord. Lag (1986:166).

...

Befälhavaren får bestämma att medlemmar av besättningen tillfälligt skall arbeta med annat än det som deras anställning avser, om det är nödvändigt. Passagerarna skall rätta sig efter vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord.

Befälhavaren får sätta i land eller vägra att ta ombord besättningsmedlemmar, passagerare och gods, när omständigheterna kräver det. Lag (1986:166).

Last edited:
ESDF/F17/Ronneby/Kallinge

Vad står ESDF för? :confused:

Nu var det ett tag sen jag "låg" i Kallinge, men jag tycker nog att Viggen var maffigare än 39:orna.
Dessutom borde alla som uppskattar flyg få uppleva känslan som infinner sig när man står ett fåtal meter vid sidan om ett jaktplan som krämar på för start. Man står där öronbedövad, omskakad och ser suddigt, samtidigt som ett fånigt leende sprider sig på läpparna.
Står man dessutom på en allmän väg i djupaste småland med en klase civila fågelholkar omkring sig så är det bara bättre... :D

Livet var enkelt på den tiden... :)

Nu var det ett tag sen jag "låg" i Kallinge, men jag tycker nog att Viggen var maffigare än 39:orna.
Dessutom borde alla som uppskattar flyg få uppleva känslan som infinner sig när man står ett fåtal meter vid sidan om ett jaktplan som krämar på för start. Man står där öronbedövad, omskakad och ser suddigt, samtidigt som ett fånigt leende sprider sig på läpparna.
Står man dessutom på en allmän väg i djupaste småland med en klase civila fågelholkar omkring sig så är det bara bättre... :D

Så har jag det varje dag på jobbet... :)

ESDF är ICAO koden på Ronneby flygplats, vet itne riktigt vad man kan jämföra det med, ft kanske vet? Men, id-nummret för Ronneby flygplats eller nåt :gnissla Vad ESDF står för vet jag faktiskt inte... Arlands ICAO kod är ESSA, och den koden känns mer logisk
E Europa
S Sverige
S Stockholm
A Arlanda

Fast jag tror det inte har nånting med det att göra ens.. Landvetter har tex ESGG, London-Heathrow EGLL, Los Angeles Internatonal KLAX. Sen en som poppar upp i mitt huvud som är lite halv logisk så där är KJFK, John F. Kennedy International. Fast jag vet inte riktigt hur det där funkar. Jag vet ärligt talat inte alls hur det funkar :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti