Milano

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Tjena!

Jag ska till milano om två veckor i hopp om att hitta en hoj (ja ni läste rätt, jag har inte bestämt vilken ännu, ska bara ner o chansa). Jag är ute efter en ducati monster över 750cc och undrar om några här har tips på var jag kan hitta en?

Jag är inne på subito vaje dag så den sidan har jag koll på, jag tänkte mer om nån har koll på en bra försäljare när man väl är på plats, och så kommer jag att behöva köpa en hjälm när jag ändå är där, tips på det?

Tack gott folk!

Har du kollat processen för att ta hem en hoj från Italien?
Har för mig att det var krångligt med papper och regskylt därifån.

Jo det har jag... och det är lite krångligt... får hoppas att jag inte klantar till mig =)

Synd att jag är upptagen den helgen, jag är sugen på att göra det samma. Dock är exportreglerna ohyggliga som jag förstått det, så det är inte bara att köpa den och köra hem :)

Synd att jag är upptagen den helgen, jag är sugen på att göra det samma. Dock är exportreglerna ohyggliga som jag förstått det, så det är inte bara att köpa den och köra hem :)

Sjukt synd! Hade verkligen varit gött med sällskap på en sån resa :D

Jag har tänkt köra hem hojen =)

Tror du kommer få problem med plåtar då.
Har för mig att du måste skaffa "export plåtar" (om det nu heter så) här hemma och för att göra det måste du ha papper på hojen om jag inte minns fel.
Då måste säljaren skicka dem till dig i förväg... Ja du hänger med. Blir lite trubbel.
Men jag kan ha fel.

Tror du kommer få problem med plåtar då.
Har för mig att du måste skaffa "export plåtar" (om det nu heter så) här hemma och för att göra det måste du ha papper på hojen om jag inte minns fel.
Då måste säljaren skicka dem till dig i förväg... Ja du hänger med. Blir lite trubbel.
Men jag kan ha fel.

Som jag har förstått det ska man ha temporära plåtar som man får av den italienska trafiskverket... hoppas att du har fel och jag rätt :D

Jag tror du har oddsen emot dig, men jag hoppas du har rätt. Glöm inte skriva hur det gick och vad som krävdes.

Jag har kollat lite på både tyska och den här italienska sidan och prisbilden känns väldigt sprid. Betydligt mer spridd än på svenska blocket. Man undrar ju om det billigaste är vrak och varför de dyra är så mycket dyrare än motsvarande i sverige?

Kollat CBR 900 RR.

Bra, mycket har snackats här på sporthoj, men sällsynt få har faktiskt importerat från Italien. Återigen, glöm inte skriva hur det gick. Tyvärr har jag ingen koll på åf.

Jag har importerat både bil och hoj från Italien. Det finns inga "Export" plåtar. Dom har endast Regplåt i pappersformat som man får köra med till t.ex till skroten i Italien.Trafikförsäkringen gäller endast i Italien. Jag körde bilen till Sverige :dummer . Den enda alternativ för dig är om säljaren (endast privat person) låter dig köra med hans reg plåt. Det brukar dom inte göra om dom inte känner en bra. Att fixa alla papper och den tillfälliga skylten är lika enkelt som att få bygglov för en motorbana i Sverige :zpy . det enklaste är att åka ner med skåpbil. Det kostar inte mycket mer en du kommer att spendera i pengar och tid för att köra hem den.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!