Mikuni RS-fråga

Qwerty skrev:
Ha ha precis vad jag håller på och snickrar på. Tänk att det finns fler som mej. :) Vad använde du för anslutning uppe vid tanken? Gjorde egen eller köpte du något lämpligt?

Jag har än så länge inte haft något soppabrist problem!! Har dragit ur den från 2´an till 5´an mm. Kanske bara har tur med min kran :D :hihi
 
Nisse! Vilken storlek har du på dina lågfarts- + huvudmunstycken?
 
Qwerty skrev:
Ha ha precis vad jag håller på och snickrar på. Tänk att det finns fler som mej. :) Vad använde du för anslutning uppe vid tanken? Gjorde egen eller köpte du något lämpligt?
Jag kopierade måtten på en pingelplatta,men gängade upp för 1/2" rörgänga ist(tror jag det va,kommer inte ihåg hundra)Sen lödde jag ihop ett kopparrör som var bockat i ca 45 graders vinkel med en gängstos.Varefter ballofixen monterades och efter den en anslutning för slangen.Gjorde även iordning en variant med dubbla ballofixer,men det va overkill då hålet i tanken ändå bara flödade en viss mängd,dessutom hade jag inget problem med soppaflödet så det va mest en ball grej jag gjorde för att visa klarkner på motospeed att deras 1000 kronorskranar blev slagna av en ballofix för en hundring :tungan Men pingelkranen är ju jättebra ifall man tycker att priset är det rätta.Kromad o snygg,o så har den ju ett filter dessutom.Men på min hoj hamnade den så långt ner att slangen fick "uppförsbacke" lixom,därför jag byggde eget istället.
 
Min Pingelkran är inte självvald, den följde med hojen. Kanske bygger en öststatskran av en ballofix i vinter, lär ju få plats iaf.
 
Tysken skrev:
Nisse! Vilken storlek har du på dina lågfarts- + huvudmunstycken?

133 på huvudmunstycken och lågfarts vet jag inte... är det lågfartsmuntryckena som sitter längst fram under förgasarna? på dom står det inget.. :gnissla
 
Nisse977 skrev:
133 på huvudmunstycken och lågfarts vet jag inte... är det lågfartsmuntryckena som sitter längst fram under förgasarna? på dom står det inget.. :gnissla


Mmm,,,, ajustdet. Det är dom.
Fan jag har villat bort mig i bestyckningsdjungeln, den går bara pissigare ju mer jag skruvar. :gnissla
 
Nisse977 skrev:
Jag har än så länge inte haft något soppabrist problem!! Har dragit ur den från 2´an till 5´an mm. Kanske bara har tur med min kran :D :hihi

Nåja jag bygger inte pga soppabrist. Mest platsbrist.
 
Efter jag flyttat upp nålarna till mittenläget och ställt in flottörerna på 17mm så gick hojen som sagt mycket bättre... men den vill poffa i förgasarna ibland ändå??

Har ställt lågfartsmunstyckena 1 varv utskruvade... vet inte om det är bra eller dåligt!? Kanske ska skruva ut dom mer.. om poffarna nu har med dom att göra, vet jag inte.
 
Ska man plugga anslutningen på 4:an insugsgummi när man använder en pingelkran med 2 anslutningar eller ska den anslutas på det svetsade röret under tanken...??
 
Silverryggen skrev:
2162443 Ska man plugga anslutningen på 4:an insugsgummi när man använder en pingelkran med 2 anslutningar eller ska den anslutas på det svetsade röret under tanken...??

Det svetsade röret på tanken är dräneringen för överfyllningen på tanken. Plugga stosen på #4.
 
soppakran

Min Pingelkran är inte självvald, den följde med hojen. Kanske bygger en öststatskran av en ballofix i vinter, lär ju få plats iaf.

Tjena finns ett billigt o bra sätt att öka flödet i originalkranen.Öppna den och borra upp hålet i plastkonan så stort du önskar.Kör själv den varianten och den räcker mera än väl till mina RS 40 på min katana med raceportat och herrejösseskammar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top