Turbo Tarzan
Ny medlem
Hej på er alla.
Har en Husaberg FE 400 -01 som jag tänkt montera en Mikuni bst 40 istället för den omtalade dellorto phm 38
arsele ) som sitter och "sölar" där idag. Problemet är att mikunin ska ha en del vacuumslangar inkopplade och dom anslutningarna har inte jag på husan då dellorton är av traditionell flatslide-typ. Finns det någon vänlig själ som ruvar på en bra bild där man ser vart slangarna tar vägen eller bara kan förklara hur jag ska koppla in dom?
Mikunin sitter original på KTM 640 LC4 runt -02 om jag inte minns fel.
Tack på förhand/ Rickard.
Har en Husaberg FE 400 -01 som jag tänkt montera en Mikuni bst 40 istället för den omtalade dellorto phm 38
Mikunin sitter original på KTM 640 LC4 runt -02 om jag inte minns fel.
Tack på förhand/ Rickard.
Då kommer du att få ont i huvet!! Mycket svårt att bestycka in den är utprovad att sitta på ktmen som har ett vist motstånd i burken och 600+cc suger!! Men om du nu skulle lyckas få till det bra så har du en förgasare som går otroligt lungt och jämt i hela registret men den kommer att tappa botten och mellanreg gämfört med en 38mm fugge!! Och en vacumfugge svarar inte heller lika rappt som en vanlig trottelfugge!! (kan ju vara bra vid enduro?) Slangarna kan du låta hänga så länge har inte någon bet.. Normalt går dom till luftburk så vakumslangen får filtrerad luft men det är ju svårt på husan!! Om du blir nöjd med fuggen kan du sedan borra hål i ramröret under filtret och stoppa in slangen där. för att få snabbare responce på gasen kan du borra upp hålet som lyfter vacumtrotteln. Men prova först som det är