Mike klar för K1

sandstream71 skrev:
I de 100-talet K1 matcher jag sett på Eurosport så verkar ingen kunna försvara sig effektivt mot dessa. Det gör tydligen grymt ont att få spark efter spark där så Tyson måste nog isf lära sig att hoppa eller så.

Det räcker ju med en enda rejäl spark på låret så sitter lårkakan som en smäck. Och alla som har fått en lårkaka vet ju hur lätt det är att röra sig...

sandstream71 skrev:
I de 100-talet K1 matcher jag sett på Eurosport så verkar ingen kunna försvara sig effektivt mot dessa. Det gör tydligen grymt ont att få spark efter spark där så Tyson måste nog isf lära sig att hoppa eller så.

Hoppa?!? En lowkick blockar man med skenbenet eller tar sig utom räckhåll för att direkt därpå kontra. Skulle han hoppa försätter han ju sig själv i ett farligt läge och "ur balans".

sandstream71 skrev:
Glaskäken Tyson får det nog svårt i K1 och jag hoppas innerligt att Martin Holm får ge honom lite däng. Risken är väl dock inte så stor eftersom Tyson bara lär ta ett par förluster innan han drar sig tillbaks.

Det största problemet för Tyson är att han bara kan boxas och aldrig har behövt använda sina storkben.

Bob Sapp mot Magnus Samuelsson skulle nog vara kul att se :yoparty

Ha ha ha "bara" kan boxas och storkben...jo jo. ;)

Sapp är ju såååå långsam, plus att han tål ju inte nånting. Kolla bara mot ernesto och crocop, han grinar illa för ingenting. Tyson leker ju sig igenom den matchen. Sapp har ju inga fruktade sparkar o komma med mot tyson heller.

$noop skrev:
Hoppas han får stryk som bara den isåfall...Ska det komma en till som enbart ska försöka leva på sin storlek... :huvet

*håller tummarna för att det inte är sant*

Det är ju sånt här som kommer att förstöra tjusningen med hela K1, snubbar som enbart är ap-stora helt utan erfarenhet inom fighting...usch

jag tycker att det är kul när det är med jättestora killar som inte är nå bra. ser så kul ut när dom blir knockade :D

ungefär som när det är med sumobrottare i UFC. jävlar va dom blir toknitade i varenda match. i UFC är det så kul med bjässarna för alla vet att ifall bjässen får tag på motståndaren så är nästan matchen slut. gäller för tunnisarna att få in träffar genom snabba attacker från långt avstånd. underhållande :tummenupp

Ja.. Sapp kan han ju äta sig mätt på i alla fall :hihi
En örsnibb på den är väl som ett elefantöra ungefär :D

Flåklypa skrev:
Det finns få kampsportare som är lika snabba på fötterna som just boxare och inga kan ta så mycket stryk.

I "vanlig" boxning kör de med 16oz handskar, i K1 kör de med bara med 10 oz. Så "tåla stryk" eller tåla fler slag handlar mer om hur mjuka handskarna är.

flugan skrev:
I "vanlig" boxning kör de med 16oz handskar, i K1 kör de med bara med 10 oz. Så "tåla stryk" eller tåla fler slag handlar mer om hur mjuka handskarna är.

16oz är jävligt mycket...vad har du fått det ifrån?
Enligt AIBAs (internationella boxningsförbundet) regler skall handskarna vara 10oz....proffsboxare har ännu mindre.

Goodstuff skrev:
"Standarden" är så låg att den är svår att sänka. Trams.

Du tillhör bestämt kategorin som anser att det är missvisande att prata om standar i sammanhang när det bara är fråga om att tillfredställa en publiks blodtörst. ....jag med.

Vart kan man ladda hem en match och titta på och bilda sej en egen uppfatning???

Chrille skrev:
Du tillhör bestämt kategorin som anser att det är missvisande att prata om standar i sammanhang när det bara är fråga om att tillfredställa en publiks blodtörst. ....jag med.

Jag har väldigt svårt att se tjusningen i att vuxna män försöker misshandla varandra så gott det går och folket jublar, oavsett om de gör det av fri vilja så är det obehagligt med vålds- och blodtörsten. Tycker jag.

Goodstuff skrev:
Jag har väldigt svårt att se tjusningen i att vuxna män försöker misshandla varandra så gott det går och folket jublar, oavsett om de gör det av fri vilja så är det obehagligt med vålds- och blodtörsten. Tycker jag.

Visst är det märkligt? Att det finns tillräckligt med idioter för att fylla ringen är ju en sak, att man fyller läktarna är deprimerande.

Chrille skrev:
Visst är det märkligt? Att det finns tillräckligt med idioter för att fylla ringen är ju en sak, att man fyller läktarna är deprimerande.

Tyvärr ser man ju det ute i samhället hela tiden. Blir det slagsmål är det alltid gamar som ska dit och titta. Obehagligt tycker jag.

Flåklypa skrev:
16oz är jävligt mycket...vad har du fått det ifrån?
Enligt AIBAs (internationella boxningsförbundet) regler skall handskarna vara 10oz....proffsboxare har ännu mindre.

10oz-handskar i K1 läste jag på reglementet för K1.

16oz-handskar för "vanlig" boxning läste jag där de sålde boxhandskar.

Sista uppgiften kan ha varit totalt missvisande.

Goodstuff skrev:
Tyvärr ser man ju det ute i samhället hela tiden. Blir det slagsmål är det alltid gamar som ska dit och titta. Obehagligt tycker jag.

Människan är ett härligt släkte som vägrar tänka igenom sina naturliga impulser och ifrågasätta dom. Blodtörst helt enkelt

För min del är det bara en annan sida av samma kollektiva sug som genom historien gjort gladiatorspel, offentliga avrättningar och offentliga katastrofer till publikattraktioner.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back