Mike klar för K1

Ka11e skrev:
Tyson tror jag dock på, så länge han har motivation och inte bara är ute efter lättförtjänade pengar så kommer det att gå bra.

Det tror jag också. Det räcker med att se hur långt man kommer på bra boxning...ta LeBanner, Sefo och Carter Williams som exempel. Ingen av dessa har skuggan av en chans mot Tyson i just boxningsmomentet.

Sen slår han som en häst sparkar också.

Tyson kan nog ha en chans i första ronden om han får in lite hårda träffar. men mot en bra defensiv fighter som även sparkar/slår bra får han nog mkt svårt! Sapp klarar han nog om han bara träffar honom, inte säkert att han når upp till fejan på honom.
Kolla bara Musashhi mot Akebono!! hade bara Musashi kunnat nå huvet på Akebono hade nog den matchen varit över ganska fort, men det hjälper ju inte med kroppsslag/sparkar på en sådan bulldeg.

Eftersom jag personligen inte är imponerad av K1 och har sett Tyson släcka folk med halvtaskiga missar (tex vrålapan Botha som numera är aktiv i K1) så undrar jag om ni verkligen tror att det kommer bli svårt för Tyson.

Nu är han visserligen äldre men om han tränar riktigt och bara nästan når, en för honom, hyfsad nivå så lär nog K1 förändras iom hans inträde.

Personligen hoppas jag att han sliter huvudet av K1's största stjärnor så att det blir erkänt som den skitsport det är. Men det är ju mitt hopp och det troor jag nog inte lika mycket som jag hoppas.

Ahh, visst kan jag hålla med om att det finns många i K1 som inte håller särskilt hög standard och som inte hör hemma i sporten. Men det finns minst lika många som är riktigt bra. Kolla upp meriterna på de bästa inom K1 så har dom antingen vunnit WM/EM i Muay-Thai, Kick Boxning eller liknande. Sen personligen tycker jag att K1 har lagt regel nivån helt rätt. Inget på mattan/inga lås och inga vikt-grupper.

Chrille skrev:
Eftersom jag personligen inte är imponerad av K1 och har sett Tyson släcka folk med halvtaskiga missar (tex vrålapan Botha som numera är aktiv i K1) så undrar jag om ni verkligen tror att det kommer bli svårt för Tyson.

Nu är han visserligen äldre men om han tränar riktigt och bara nästan når, en för honom, hyfsad nivå så lär nog K1 förändras iom hans inträde.

Personligen hoppas jag att han sliter huvudet av K1's största stjärnor så att det blir erkänt som den skitsport det är. Men det är ju mitt hopp och det troor jag nog inte lika mycket som jag hoppas.

Chrille skrev:

Visst finns det folk som är dåliga fighters även i K1. Se bara på Sapp som enbart lever på sin storlek och vikt. Men du har också många bra, exempelvis min egen favorit, Ernesto "Mr Perfect" Hoost, som jag tror har en bra chans mot Tyson.

Avslutningsvis är inte K1 namnet på en "sport" utan namnet på en tävling.

Ka11e skrev:
Ahh, visst kan jag hålla med om att det finns många i K1 som inte håller särskilt hög standard och som inte hör hemma i sporten. Men det finns minst lika många som är riktigt bra. Kolla upp meriterna på de bästa inom K1 så har dom antingen vunnit WM/EM i Muay-Thai, Kick Boxning eller liknande. Sen personligen tycker jag att K1 har lagt regel nivån helt rätt. Inget på mattan/inga lås och inga vikt-grupper.

Att det är vettigare än tex UFC säger väl inte så mycket i det här fallet va?

Dom intervjuade Kruth igår på TV4 sporten och han trodde att Tyson kommer att slå ut Sapp utan större problem. Dock kommer han nog att få mer problem med fighters med bättre teknik.

Ja visst är det de... även vettigare än thai boxning och vanlig boxning...
I detta fallet koncentreras inte alla slag mot huvudet, inga armbågar får användas du slipper dessutom alla slagpåsar som ställs upp mot motståndare som vill ha ett bättre score för att kunna gå titelmatcher i boxning..

Chrille skrev:
Att det är vettigare än tex UFC säger väl inte så mycket i det här fallet va?

många bra, exempelvis min egen favorit, Ernesto "Mr Perfect" Hoost, som jag tror har en bra chans mot Tyson.

Ja ! han e grym, synd att det inte blev någon match mellan honom och Bonjasky. för tillfället de två bästa enligt min mening!

Ka11e skrev:
....du slipper dessutom alla slagpåsar som ställs upp mot motståndare som vill ha ett bättre score för att kunna gå titelmatcher i boxning..

Det där tror jag inte stämmer. Botha som jag nämde tidigare, som jag kände igen sen han blev slaktad av Tyson, ger inte intryck av att vara mer än slagpåse.

Från början kanske dessa inte fanns men iom mer pengar och fler utövare så kommer det nog tyvärr dit också. Om det inte redan är så.

Chrille skrev:
Det där tror jag inte stämmer. Botha som jag nämde tidigare, som jag kände igen sen han blev slaktad av Tyson, ger inte intryck av att vara mer än slagpåse.

Från början kanske dessa inte fanns men iom mer pengar och fler utövare så kommer det nog tyvärr dit också. Om det inte redan är så.

Den matchen jag såg med Botha förra året tyckte jag att han klarade sig riktigt bra. Han var ju nästan på väg att vinna tills han blev diskad p.g.a att han drämde den andre som redan satt på arslet.

$noop skrev:
Den matchen jag såg med Botha förra året tyckte jag att han klarade sig riktigt bra. Han var ju nästan på väg att vinna tills han blev diskad p.g.a att han drämde den andre som redan satt på arslet.

Såg en match på Eurosport förra veckan där han var så pimsamt dålig att jag inte orkade se till slutet. Han är visserligen bra på att slå och kan uppenbarligen ta ganska mycket stryk, men det kan många.

Som många andra redan har sagt tror jag att Tyson kan ha en bra chans om han möter fighters som han har en chans att komma nära inpå, som sagt när han låg på topp så slog han lika hårt som en ponny sparkade....det är skapligt hårt :3freak

Sen går det ju rykten om att vår egna Magnus Samuelsson är på väg till K1.
När han intervjuvades i frågan svarade han bara att han var på väg till USA för att börja träna en annan slags sport. Han poängterade även att han kommer att synas i en sport som är hård & blodig.....
Så det är väll inte helt omöjligt att han är på väg...

Abloy skrev:
Förbjud eländet, snacka om dessa killar offras. De får grymt mycke stryk innan dommaren bryter matchen. De är tröga innan de börjar med denna idrott, (alltså vet man lite om hur känslig hjärnan är för stötar så utsättar man sig inte för detta frivilligt) och det blir inte bättre av att de skakar om hjärnan på det viset som de gör i denna idrott.

ÄÄ sluta löjla dig :fatta! Tuffa grabbar ska hålla på med farliga sporter.Och du ska hålla dig till balett :hihi

Chrille skrev:
Såg en match på Eurosport förra veckan där han var så pimsamt dålig att jag inte orkade se till slutet. Han är visserligen bra på att slå och kan uppenbarligen ta ganska mycket stryk, men det kan många.

Helt rätt, tycker inte att just "rena" boxare är speciellt kul att kolla på när det gäller K1. Även om det är onödigt så är ju lite flashiga tekniker alltid kul att se på iaf. Boxare har väl inte det direkt....Så man hoppas ju att dom får på nöten.

Lartes skrev:
Sen går det ju rykten om att vår egna Magnus Samuelsson är på väg till K1.
När han intervjuvades i frågan svarade han bara att han var på väg till USA för att börja träna en annan slags sport. Han poängterade även att han kommer att synas i en sport som är hård & blodig.....
Så det är väll inte helt omöjligt att han är på väg...

Hoppas han får stryk som bara den isåfall...Ska det komma en till som enbart ska försöka leva på sin storlek... :huvet

*håller tummarna för att det inte är sant*

Det är ju sånt här som kommer att förstöra tjusningen med hela K1, snubbar som enbart är ap-stora helt utan erfarenhet inom fighting...usch

Det finns få kampsportare som är lika snabba på fötterna som just boxare och inga kan ta så mycket stryk. Nu är Tyson äldre och förmodligen mindre motiverad, men en taggad Tyson som använder det han kan inom boxningen tror jag faktiskt kan dra fördel av en som sparkar. Lowkicks kommer han att lära sig att blocka eller ta, höga sparkar vickar han under, varpå han kliver in och släcker ljuset. ;)
Jag hoppas att miljöombytet och dom något mer gatuslagsmålsliknande reglerna kommer att motivera "djuret" Tyson.

Glaskäken Tyson får det nog svårt i K1 och jag hoppas innerligt att Martin Holm får ge honom lite däng. Risken är väl dock inte så stor eftersom Tyson bara lär ta ett par förluster innan han drar sig tillbaks.

Det största problemet för Tyson är att han bara kan boxas och aldrig har behövt använda sina storkben.

Bob Sapp mot Magnus Samuelsson skulle nog vara kul att se :yoparty

Flåklypa skrev:
Lowkicks kommer han att lära sig att blocka eller ta

I de 100-talet K1 matcher jag sett på Eurosport så verkar ingen kunna försvara sig effektivt mot dessa. Det gör tydligen grymt ont att få spark efter spark där så Tyson måste nog isf lära sig att hoppa eller så.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back