Mike klar för K1

Vet inte killen om att han kommer få skitmycke spö...

$noop skrev:
Hade ju varit grymt kul att se honom mot Bob Sapp :näsblod

Tveklöst. Dock är ju Sapp inte någon duktig "fighter" IMHO, han är ju bara vansinnigt stor. Har en match från Tokyo på burken där Sapp möter Mr Perfect och hade matchen inte blivit bruten tror jag nog Hoost vunnit. Istället tilldömdes Sapp vinsten då Hoost inte kunde fortsätta p g a, som jag förstod det, att hans ögonbryn/-lock blödde för mycket.

Hoost verkade inte skadad på något sätt, förutom att det blödde från ögat (missförstå mig rätt). Däremot hade han i sedvanlig ordning satt ett antal kraftfulla lowkicks mot sin motståndare och strax innan Sapp fick segern så haltade denne mest omkring som en skadeskjuten kråka.

abstruse skrev:
Tveklöst. Dock är ju Sapp inte någon duktig "fighter" IMHO, han är ju bara vansinnigt stor. Har en match från Tokyo på burken där Sapp möter Mr Perfect och hade matchen inte blivit bruten tror jag nog Hoost vunnit. Istället tilldömdes Sapp vinsten då Hoost inte kunde fortsätta p g a, som jag förstod det, att hans ögonbryn/-lock blödde för mycket.

Hoost verkade inte skadad på något sätt, förutom att det blödde från ögat (missförstå mig rätt). Däremot hade han i sedvanlig ordning satt ett antal kraftfulla lowkicks mot sin motståndare och strax innan Sapp fick segern så haltade denne mest omkring som en skadeskjuten kråka.

Nä, Sapp suger mest...Lite kul att kolla på dock, efter en minut står han ju och flåsar i nåt hörn bara och åker på massa stryk :hihi
Fattar inte hur han kan ha så dålig kondition :va Han har ju ändå spelat NFL

abstruse skrev:

Såg också den matchen och snacka om att Mr.Perfect var ilsken när han stormade ut från ringen. Förvisso helt förståeligt som den domaren dömde. Hade dom fortsatt hade Sapp fått smisk.

Angående Tyson så känns det lite trist. Han är boxare, inget annat. En boxare ska boxas och inte tävla i K1.

Förbjud eländet, snacka om dessa killar offras. De får grymt mycke stryk innan dommaren bryter matchen. De är tröga innan de börjar med denna idrott, (alltså vet man lite om hur känslig hjärnan är för stötar så utsättar man sig inte för detta frivilligt) och det blir inte bättre av att de skakar om hjärnan på det viset som de gör i denna idrott.

Tror Tyson får det svårt mot mer tekniska motståndare som tex Alexey Ignashov eller Remy Bonjasky.
Däremot tror jag Tyson kan komma långt med bara boxningen. Slår han hälften så bra och hårt som han gjorde i sina glansdagar kommer han att knocka många.
Och mot Sapp så behöver jag väll knappast säga att Tyson vinner redan i första ronden. Ska bli riktigt spännande! :)

// Ka11e

fireblade skrev:
Vet inte killen om att han kommer få skitmycke spö...

Sapp sklle nog få duktigt med smisk av Mike...

Skulle vara kul att se honom möta Crocop istället..fast chanserna att han kommer tillbaks till K1 är väl ganska små.

Abloy skrev:
Förbjud eländet, snacka om dessa killar offras. De får grymt mycke stryk innan dommaren bryter matchen. De är tröga innan de börjar med denna idrott, (alltså vet man lite om hur känslig hjärnan är för stötar så utsättar man sig inte för detta frivilligt) och det blir inte bättre av att de skakar om hjärnan på det viset som de gör i denna idrott.

Det är ju inte värre än boxning iaf...

Titta bara hur det gick för "white buffalo" mot Abidi. Boxare kommer långt för de tar mycket stryck. Men en boxare måste stå nära för att kunna boxas men inte mui thai:are håller sig så nära...

Skulle det inte in nån sumo brottare mot sapp. Var en presskonferans samtidigt som Gran prix finalen.

Jonte VSB R-T skrev:
Titta bara hur det gick för "white buffalo" mot Abidi. Boxare kommer långt för de tar mycket stryck. Men en boxare måste stå nära för att kunna boxas men inte mui thai:are håller sig så nära...

Skulle det inte in nån sumo brottare mot sapp. Var en presskonferans samtidigt som Gran prix finalen.

Antar att du menar Akebono? Sapp vann...

Såg en match för någon vecka sen, Akebono mot Musashi vilket skämt.
Akebono har verkligen inget att göra i K1, Krut hade svårt att hålla sig för skratt när heffaklumpen luffsade runt i ringen.
Snacka om PR grej och inget annat. :kocko

Tyson tror jag dock på, så länge han har motivation och inte bara är ute efter lättförtjänade pengar så kommer det att gå bra.

$noop skrev:
Antar att du menar Akebono? Sapp vann...

Ka11e skrev:
Tror Tyson får det svårt mot mer tekniska motståndare som tex Alexey Ignashov eller Remy Bonjasky.
Däremot tror jag Tyson kan komma långt med bara boxningen. Slår han hälften så bra och hårt som han gjorde i sina glansdagar kommer han att knocka många.
Och mot Sapp så behöver jag väll knappast säga att Tyson vinner redan i första ronden. Ska bli riktigt spännande! :)

// Ka11e

Precis... matchen mot sapp blir nog inte ens kul att se, däremot en match mot Bonjasky skulle vara jävligt skoj. Alla hans matcher är sevärda!

Sapp VS Tyson ? ...........Sapp är ju ett glashus , han går ner lätt om ett hårt slag går in, han pallar inte ordentliga slag.

Precis! Jag vet inte hur många gånger han gått ner pga kroppsslag.....
Sapp och Akebono sänker standarden på K1. Bort med dom och in med nytt intressant folk!

Ken Keniff skrev:
Sapp VS Tyson ? ...........Sapp är ju ett glashus , han går ner lätt om ett hårt slag går in, han pallar inte ordentliga slag.

Last edited:
Att Akebono och Sapp härjar mot varandra är bara lustigt att se tycker jag. Som en specialmatch, lite show är aldrig fel. Men när dom sätts mot ansedda fighters som, Bonjaski och Hoost så blir det inte vidare till fight.
Om jag inte minns fel så dammade Sapp till Bonjaski när han låg nere efter att ha snubblat. Detta är ju riskerna med ovana fighters som inte riktigt har kontroll.

Tyson torde klara sig hyffsat som ovan nämnts, då han är stryktålig. Men vad han tål på benen vet man inget ju om.
Efter att ha bearbetats av t.ex Ignashov så är han nog ganska mör, såvida han inte lyckas med en snabb knock.

jag tror att tyson kommer att ha klart stor chans att vinna matcher i k1. om han bara kan ta en snabbkurs i att parera lowkicksen och sen bara dyker in närma och börjar ösa så kommer han att dominera tror jag. även för dom som är bäst i k1 så kommer det bli jävligt svårt att stå emot tyson ifall tyson lyckas ta sig in närma. där är tyson nästan omöjlig att stoppa. det är inte så lätt att leverera ett bra knä i en närkamp när tyson klipper höger och vänsterkrokar med jättekraft i blixtrande tempo.

jäääääääääääävlar va jag ser fram emot att se tyson i k1. k1 rules :yoparty

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back