Microsoftlovers/fans/dyrkare - gonatt!

Apple-produkter är inte ens datorer, annars skulle trådarna flyttats till datorforumet.

Klart som fan att Apple tjänar mer pengar än Microsoft.

Microsoft köper ju inte in och tar betalt en gång till för PC hårdvaran som Apple gör.

Apple-produkter är inte ens datorer, annars skulle trådarna flyttats till datorforumet.

Klart som fan att Apple tjänar mer pengar än Microsoft.

Microsoft köper ju inte in och tar betalt en gång till för PC hårdvaran som Apple gör.
Buhuuu buhuu.
Jag har både MAC och PC samt haft Win-telefon och har I-phone nu.
Apples produkter är för mig som användare, dvs inte datanörd eller hemmabyggare av datorer i delar, helt överlägset motsvarande produkter med WIN-bas. Helt enkelt för att de har oerhört mycket bättre driftssäkerhet och är intuitiva att använda. Det är värt bra många kronor i min värld.

Förstår att du känner dig lite stressad Guw när det finns några glada människor där ute som måste tryckas ner i verkligheten igen. Tur att du alltid gör det jobbet. :tummenupp

Nyheten gällde att Apples börsvärde passerat Microsofts, d v s antalet aktier multiplicerat med aktiekursen. Har alltså inget att göra med varken försäljningen eller vinsten/förlustens storlek.

Så, nu kan du kritisera något annat ur din outtömliga källa av pessimism.

förstår att du känner dig lite stressad guw när det finns några glada människor där ute som måste tryckas ner i verkligheten igen. Tur att du alltid gör det jobbet. :tummenupp

nyheten gällde att apples börsvärde passerat microsofts, d v s antalet aktier multiplicerat med aktiekursen. Har alltså inget att göra med varken försäljningen eller vinsten/förlustens storlek.

:d:d:d:d:d

Förstår att du känner dig lite stressad Guw när det finns några glada människor där ute som måste tryckas ner i verkligheten igen. Tur att du alltid gör det jobbet. :tummenupp

Nyheten gällde att Apples börsvärde passerat Microsofts, d v s antalet aktier multiplicerat med aktiekursen. Har alltså inget att göra med varken försäljningen eller vinsten/förlustens storlek.

Och börsvärdet har inget att göra med att dom tjänar storkovan just nu?

ganska så simpelt..

man kör pc, om man vet vad man gör, och man kör mac om man inte vet vad man gör...

pc är kraftfullare på alla vis.. :)

Nja, där vill jag nog kraftigt säga emot dig.

Eftersom Mac numera ÄR PC hårdvara så är det fullt möjligt att speca dom exakt lika.

MacOS är betydligt resurssnålare än Vista, hur det står sig mot 7 har jag inte sett några siffror på, men jag är ganska säker på att det står sig bra då också.

Däremot kan man snabbare uppgradera till vassare hårdvara om man kör PC med WinOS och därför kan man tjäna in operativsystemets försprång.

Nja, där vill jag nog kraftigt säga emot dig.

Eftersom Mac numera ÄR PC hårdvara så är det fullt möjligt att speca dom exakt lika.

MacOS är betydligt resurssnålare än Vista, hur det står sig mot 7 har jag inte sett några siffror på, men jag är ganska säker på att det står sig bra då också.

Däremot kan man snabbare uppgradera till vassare hårdvara om man kör PC med WinOS och därför kan man tjäna in operativsystemets försprång.

Ett grafikkort till mac, av samma fabrikat, som till win är av någon dum jävla anledning myyycket dyrare, så nej, mac suger, pc äger. :)
men visst vill man betala 3000kr extra för ett grafikkort, när du får samma kort till win, för 3000kr billigare, så ja, då är väl mac bättre.. xD

7:an har ju efterapat OSX ganska rejelt inte för att det är något fel med det. Det är betydligt mer lättdrivet än Vista jallafall som var helt bedrövligt.

Ja fördelen är att man kan köpa en ganska risig PC (ms) och sedan uppdatera där man märker att det saknas vilket är svårt om man slår till på en vanlig MacBook.

Jag slår till på en fullpumpad Pro så är det inga problem på många år framöver men då kostar det å andra sidan.

Ett grafikkort till mac, av samma fabrikat, som till win är av någon dum jävla anledning myyycket dyrare, så nej, mac suger, pc äger. :)
men visst vill man betala 3000kr extra för ett grafikkort, när du får samma kort till win, för 3000kr billigare, så ja, då är väl mac bättre.. xD

Hehe, du har nog inte fattat grejen riktigt. Man köper inte ett nytt
grafikkort till sin mac. Det finns liksom ingen poäng. Det kortet som
sitter installerat är optimerat för just den datorn.

Nytt grafikkort köper man till sin pc två gånger om året för
att få den senaste shootern att ha pHetaste frejmrejten. Olika
världar.

Dessutom kan man också passa på att köpa såna dära blåa
lysdioder och ett transparant chassie när man man ände e igång:yoparty :krama

Grafikkortet blir på intet sätt kraftfullare i en PC som kör win, och du sa att en PC var kraftfullare än en Mac.

Hårdvara för 7000:- till en PC är kraftfullare än till en Mac för att till en PC kan du välja fritt och köpa billigt, medans du till en Mac får ganska mediokra prestanda till det priset.

Jag till skillnad från många andra gör skillnad på hårdvara och mjukvara, hårdvaran KAN vara exakt den samma i en Mac och i en Windows eller Linux PC, och där förlorar Win PC'n fett mot båda.

Dessutom kan man också passa på att köpa såna dära blåa
lysdioder och ett transparant chassie när man man ände e igång:yoparty :krama

Det var Mac som introducerade transparanta plastskal...

Last edited:
ganska så simpelt..

man kör pc, om man vet vad man gör, och man kör mac om man inte vet vad man gör...

pc är kraftfullare på alla vis.. :)

Det är ju moget resonerat... Vad tror du det sitter för datorer i världens alla film/musik/fotostudios? Vilka datorer tror du man skapat Matrix, Avatar, mfl i? Man spelar ju knappast in listettor på en PC med Cubase i alla fall.

Det är ju moget resonerat... Vad tror du det sitter för datorer i världens alla film/musik/fotostudios? Vilka datorer tror du man skapat Matrix, Avatar, mfl i? Man spelar ju knappast in listettor på en PC med Cubase i alla fall.

och sedan för att få dom företagen att rulla, så är det windows som används, så vi kan sitta här och dividera fram och tillbaka hela natten, beror helt enkelt på vad man använder datorn till...

jag spelar/spelade en hel del dator spel, och då är det en pc som gäller.. :yoparty

när dom slår världsrekord i beräkningar osv, så är det pc som används, så JA!
pc är kraftfullare/kraftfullast... :)

och sedan för att få dom företagen att rulla, så är det windows som används, så vi kan sitta här och dividera fram och tillbaka hela natten, beror helt enkelt på vad man använder datorn till...

jag spelar/spelade en hel del dator spel, och då är det en pc som gäller.. :yoparty

när dom slår världsrekord i beräkningar osv, så är det pc som används, så JA!
pc är kraftfullare/kraftfullast... :)

:rolleyes: Ja våran MacPro är jettetrött.. Undrar vilken PC man skulle behöva för att köra Logic med 16 audiospår med 4-6 pluggar på varje..

Men det är som du säger att olika användningsområden kräver olika burkar. Jag är bunden till Macen för att det vi jobbar med inte går att utföra på en PC. Sen att den fungerar klanderfritt till allt annat jag håller på med är bara en bonus.
Jag är å andra sidan heller ingen gamer.

Last edited:

http://www.geek.com/articles/chips/the-computing-power-that-created-avatar-20091224/
4,000 HP BL2×220c blade computers
.

Har HP börjat tillverka Mac? :D

När jag läste en annan artikel om själv filmningen hittade jag bara PC-programvara..

Musik jag lyssnar på är oftast gjord på PC, så det finns visst folk till allt :tungan

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Matrix#Visual_effects

The movie was rendered on a FreeBSD cluster farm.[
:D

Last edited:
Fanns ens OSX 1999? :va
typ 97-98 måste det ju varit då filmen släpptes 99.

Näe, men BSD är betydligt äldre än så. (70 tal tror jag)

Från början kallades det nog bara för Berkley OS och var en gratis variant till Unix för studenterna vid Berkley Universitetet

Och det är alltså det som ligger som grund till OsX, användargränssnittet som så många skryter om är rätt likt Solaris dessutom.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park