Microsoftlovers/fans/dyrkare - gonatt!

Vad står det då?

Då jag bojkottar aftonbladet vågar jag inte klicka på länken. :mad:

Med Apples prissättning behöver de ju bara sälja till 25% av marknaden för att få störst vinst :D

Men å andra sidan så har MS pumpat in $150miljoners i Apple, och de pengarna lär de väl kunna återhämta med marginal någon dag.

jepp, Apple e det nya hatobjektet nuförtiden, hoppas de börjar laga mera öppna system i framtiden. så kan man kanske köpa ett par av deras prodkukter.

Vem / vad blir nästa hype tror ni?

jepp, Apple e det nya hatobjektet nuförtiden, hoppas de börjar laga mera öppna system i framtiden.

Det gör inte jag. Apple funkar så sjukt bra just för att det är som det är. det finns ju ett alternativ för er som bara måste kunna få allt man inte behöver.

Jag som kört Mac länge tycker det är lite synd att det går så sjukt bra för företaget. Det öppnar för att folk vill angripa med virus trots att det fortfarande verkar ganska lugnt.

det finns ju ett alternativ för er som bara måste kunna få allt man inte behöver.

Det brukar ju vara anledningen folk tjötar om när det diskuteras Iphone, det finns 1500000appar minsann ;)

Det största felet med windows är:

a, Klåpiga användare, speciellt sådana med egna teorier och prenumerationer på pc für alle.

b, Mjuk- och hårdvaror från tredjepart, som stressas ut, och ovanstående klåpiga användare skall agera testbänk.

Vill man negga och vara lite fräsigt vänster-pk-palestinasjal och hata MS finns ju alltid Ubuntu eller liknande, rockar hårt nuförtiden, simpelt är det med.

Apple kommer aldrig lura på mig en gravt överprisad burk, aldrig. :fakta

Det största felet med windows är:

Sen bör man veta att bara varannan generation funkar.

1: DOS = funka
2: WIN95 = Funktionen bluescreen infördes
3: WIN98 = funka
4: WIN ME = Bluescreen 2.0 infördes
5: XP = Flöt fint
6: Vista = Sög så mycket apa att folk tillomed sökte sig till Linux/Unix/mac
7: WIN7 = The best so far

(WIN2000 undanhölls då det inte var riktat till privatpersoner)

Vill man negga och vara lite fräsigt vänster-pk-palestinasjal och hata MS finns ju alltid Ubuntu eller liknande, rockar hårt nuförtiden, simpelt är det med.

Du menar att man på en PC plattform ska köra ett unixliknade operatisystem och sedan skryta över hur stabilt och fungerande det är?

Det är ju det Apple gör.

6: Vista = Sög så mycket apa att folk tillomed sökte sig till Linux/Unix/mac

Jag köpte en bärbar där det inte gick att sätta Xp av någon anlednig.
Tänkte sätta i Win7 men efter att ha stängt av ALLT svammel i Vista så funkar det bra, tro det eller ej.
Ser ut som en blandning av 98 och Xp nu.. :)

Nåja, har Win7 på skiva så det blir väl förr eller senare.

Utan att ha räknat exakt, så upplever jag inte prisskillnaden mellan Mac/Win som så jättestor. Mac levereras med mer komplett mjukvara där man måste komplettera på Windows-sidan. Tänker på t ex bildhantering (Windows inbyggda duger inte till någonting, Apple skickar med iPhoto).

Räknar man på vad det skulle kosta att få en Windowssnurra med samma funktioner som en Mac har från leverans landar det nog på ungefär samma peng.

Passar inte det epitetet bättre in på Mac-användare? :va

Jo, en mer hjärntvättad skara människor är svår att finna.

Det påminner starkt om "Livsstilsmänniskorna" som köper Harley för närmare trehundratusen samt enbart Harleys egna officiella jackor, solglasögon, buff, packväskor, whatever för att det är så mycket bättre än allt annat som har tillverkats.

Med den skillnaden att Harley faktiskt tillverkar det som sitter undet skalet själva, medans en Mac i dag består av noga utvalda PC prylar i ett Mac designat skal, till dubbla priset.

Du menar att man på en PC plattform ska köra ett unixliknade operatisystem och sedan skryta över hur stabilt och fungerande det är?

Det är ju det Apple gör.

Ja, med skillnaden att Apple lyckas ta hutlöst betalt för det, tror du missade min poäng en smula. Mekar inte du fÅlkräjsbilar förresten, vad fan vet du om datorer? :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park