Michelin?

Jag har kört med Michelin o tyckte det var bra däck när de var nya. De har väl lite problem att hålla i längden.

Alexander Lundh och Jimmy Wyrén provade Michelin några race 2005 i STK600.

Jo jag har också kört michelin, men det var slicks och det här är mönstrat.
Om det är stor skillnad på slicks och mönstrat?

Körde nästan uteslutande på Michelin -05. Tar lite tid att hitta rätt med blandningar o däckstryck, men de är minst lika bra som de mest vedertagna i Svedala. Endel småsaker är bättre, andra sämre.
Det är ett JÄTTEstort däcksmärke o levererar jämn fin kvalitet. Synd bara att det är en udda fågel här.

Jag har också sneglat på dessa inför säsongen. Körde Michelin- slicks i R600, men provade inte så mycket annat, så jag har dåligt med referenser där. Ingen annan vad jag vet har använt dessa i Sverige, därför blir man ju lite kluven att använda dem..... Tänkte eventuellt testa något set i Brno, utvärdering kommer efter det.

Skall du bara testa nåt set? Kör av dig rosten först! Sen- Testa hårda (styr bättre) o kör lågt däckstryck bak ~1,7. Efter ett 20-30 min pass, släng på nya av annat märke o rulla ut omedelbart för att känna karaktär o grepp. Tror du kommer känna att de inte är så dumma. Men ha även klockan på för mer objektiv bedömning ;)
Michelin kanske är annorlunda i år men mina erfarenheter kommer från STK -05.

Jag har också sneglat på dessa inför säsongen. Körde Michelin- slicks i R600, men provade inte så mycket annat, så jag har dåligt med referenser där. Ingen annan vad jag vet har använt dessa i Sverige, därför blir man ju lite kluven att använda dem..... Tänkte eventuellt testa något set i Brno, utvärdering kommer efter det.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...