Michelin?

Jag har kört med Michelin o tyckte det var bra däck när de var nya. De har väl lite problem att hålla i längden.

Alexander Lundh och Jimmy Wyrén provade Michelin några race 2005 i STK600.

Jo jag har också kört michelin, men det var slicks och det här är mönstrat.
Om det är stor skillnad på slicks och mönstrat?

Körde nästan uteslutande på Michelin -05. Tar lite tid att hitta rätt med blandningar o däckstryck, men de är minst lika bra som de mest vedertagna i Svedala. Endel småsaker är bättre, andra sämre.
Det är ett JÄTTEstort däcksmärke o levererar jämn fin kvalitet. Synd bara att det är en udda fågel här.

Jag har också sneglat på dessa inför säsongen. Körde Michelin- slicks i R600, men provade inte så mycket annat, så jag har dåligt med referenser där. Ingen annan vad jag vet har använt dessa i Sverige, därför blir man ju lite kluven att använda dem..... Tänkte eventuellt testa något set i Brno, utvärdering kommer efter det.

Skall du bara testa nåt set? Kör av dig rosten först! Sen- Testa hårda (styr bättre) o kör lågt däckstryck bak ~1,7. Efter ett 20-30 min pass, släng på nya av annat märke o rulla ut omedelbart för att känna karaktär o grepp. Tror du kommer känna att de inte är så dumma. Men ha även klockan på för mer objektiv bedömning ;)
Michelin kanske är annorlunda i år men mina erfarenheter kommer från STK -05.

Jag har också sneglat på dessa inför säsongen. Körde Michelin- slicks i R600, men provade inte så mycket annat, så jag har dåligt med referenser där. Ingen annan vad jag vet har använt dessa i Sverige, därför blir man ju lite kluven att använda dem..... Tänkte eventuellt testa något set i Brno, utvärdering kommer efter det.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back