Michelin Trial vs GT

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu i år när Michelin har släppt sitt Road 5 så hade jag tänkt byta till det men jag upptäckte samtidigt att min dimension 170/60-17 bara finns i Trial-version och jag kör sedan tidigare PR4GT, borde jag verkligen byta till ett Trial däck? Känns som om livslängden kommer förkortas markant men jag kanske har fått det om flötet?
 
Däcket heter ”Trail”, som i stig eller väg och inte ”Trial” som i avancerad teknikkörning. Håller med om att det är lite förvirrande med benämningen men som jag förstått är skillnaderna på Trail och vanliga Road5 stommens styvhet, där Trail ska vara mer anpassat åt tunga ”adventure”-hojar. I övrigt ska gummiblandning etc vara identiskt.

-edit- det är GT som har den styvare stommen för de tyngre maskinerna, stora touringhojar som goldwing och bwm k1600 etc. Trail verkar vara en benämning för vissa däcksdimensioner, ev. har Trail något större bredd på den centrala hårdare gummiblandningen.
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top