Michelin Trial vs GT

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu i år när Michelin har släppt sitt Road 5 så hade jag tänkt byta till det men jag upptäckte samtidigt att min dimension 170/60-17 bara finns i Trial-version och jag kör sedan tidigare PR4GT, borde jag verkligen byta till ett Trial däck? Känns som om livslängden kommer förkortas markant men jag kanske har fått det om flötet?
 
Däcket heter ”Trail”, som i stig eller väg och inte ”Trial” som i avancerad teknikkörning. Håller med om att det är lite förvirrande med benämningen men som jag förstått är skillnaderna på Trail och vanliga Road5 stommens styvhet, där Trail ska vara mer anpassat åt tunga ”adventure”-hojar. I övrigt ska gummiblandning etc vara identiskt.

-edit- det är GT som har den styvare stommen för de tyngre maskinerna, stora touringhojar som goldwing och bwm k1600 etc. Trail verkar vara en benämning för vissa däcksdimensioner, ev. har Trail något större bredd på den centrala hårdare gummiblandningen.
 
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top