Michelin Slicks

Swedie skrev:
jo jag söker ju att hojen ska bli mindre wheeliebenägen. Menar, ut ur torparn så får jag verkligen hänga på framändan för att den inte ska wheela så mycket, men den wheelar ändå så pass att jag måste fortsätta wheelien för att få bra acceleration...

Framändan är redan sänkt 1cm.

Styrdämparen går inte att justera. Ska dock testa att byta olja inuti dämparen för att försöka få den lite styvare i styrningen.
Sviestad är en ojämn bana där man konstant får hålla hårt i styret om man kör Michelin (har dock bara erfarenhet av slicksen från 2002). Tror inte problemen kommer vara lika stora i KGA. Mer retur fram, lägre bakända mm mm kan lugna ned cykeln. Svänger gör den ju iaf med den härliga profilen?! :yoparty
Fråga de mer erfarna om det inte ordnar sig. :va

Tråkigt att det ska behöva vara så... Visst har de grymt bett vid nerlägg o svänger mysigt oxå. Men att ut ur kurvorna få slå av på gas är inte riktigt vad jag gillar.

Swedie skrev:
Tråkigt att det ska behöva vara så... Visst har de grymt bett vid nerlägg o svänger mysigt oxå. Men att ut ur kurvorna få slå av på gas är inte riktigt vad jag gillar.
Nämen det borde du inte heller få göra, med korrekt chassie o len gashand.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien