FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Sett att det finns klockhastigheter (?) på ramminnen. Vad är skillnaden mellan dem? Vad märker man som användare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
FreddaAbborre skrev:2482100Sett att det finns klockhastigheter (?) på ramminnen. Vad är skillnaden mellan dem? Vad märker man som användare
FreddaAbborre skrev:2482100Sett att det finns klockhastigheter (?) på ramminnen. Vad är skillnaden mellan dem? Vad märker man som användare
Kalle_rs skrev:2482165Har du en nyare dator så kommer du antagligen inte märka någon skillnad om du inte pysslar tungaprogram eller spelar...
Därimot så bytte jag minnen på min gammla burk från 512mb pc2100(266Mhz) till
756mb pc2700(333mhz). Det märktes iaf. både i windows och i spel.![]()

Kalle_rs skrev:2494108text. o skit
Jovisst det skulle kunna vara den större storleken, men jag får bättre resultat 3Dmark-01 Med mitt ati 9000 64Mb![]()
och min CPUs FSB är 533Mhz 2.5Ghz intel.![]()
Samt responstiden när man gör något är snabbare..![]()
Cervantes skrev:2512751Ska du byta helt så välj några med lite högre fart men det behöver ju inte va det värsta ( om du bara ska ha det hemma vanligt dvs..) ska du lägga till så är det endå farten på dina gammla minnen som sätter gränsen. Behöver du verkligen ha snabba minnen så ta rdram istället men det är smådyrt och inte värt pengarna om det inte är specialfall

Cervantes skrev:2512751Behöver du verkligen ha snabba minnen så ta rdram istället men det är smådyrt och inte värt pengarna om det inte är specialfall
Eller EVEREST.jayjay skrev:2548807Sisoft Sandra kan tala om vilka minnen som sitter på minnesplatserna.
http://www.sisoftware.co.uk/
sgtpepper skrev:2548991Eller EVEREST.
Fick tipset om programmet av en jobbarpolare bara någon timme innan jag såg denna tråd, jag tror det var ödet som ville att jag skulle vidarebefordra tipset till digEl Presidente skrev:2549934Det verkar vara ett vettigt (läs lättfattligt!) alternativ jämte "Sandra" - prexis vad jag behöver!
Tackom!
Rambus "RDRAM" var det snabbaste minnet hittils när det lanserades.Skalman skrev:2548977RDRam är det sämsta skit som uppfunnits. Helt ärligt. Dyrare OCH sämre. Nej, man får inte bättre prestanda med rdram, man får sämre.
Högre hastiget (dvs mer MHz) - visst. Men bara 16-bitars bus (gamla typen) eller 32-bitars. DDR/DDR2 har 64-bitars bus.
RDram dog ut ganska snabbt efter lanseringen - helt enkelt eftersom de var ett missfoster som inte höll måttet. Marknaden insåg dtetta ganska snabbt efter att tester gång på gång visade häpnadsväckande usla resultat.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |