Metallicabiljetter, hur FAN??!!!

Fan också. Inga biljetter här heller. Får hoppas dom sätter in en extra konsert eller nånting. Tänker verkligen inte betala överpriser på blocket. Hade dom varit så bra som för 15 år sen hade jag lätt gjort det, men nu får det vara.

HATA folk som medvetet köper för många biljetter för att sälja dem.

Jag förstår inte varför Ticnet inte inför namn på biljetterna så att de blir personliga och inte kan omsättas igen.

Och fattar jag inte varför de spelar på en så liten arena när de sålde slut Ullevi på under 2 timmar (över 50 000 pers). Det är ju inte direkt så att de inte kan spela inför slutsålt på vilken arena som helst i Sverige.

Har många gånger tänkt precis samma tanke. Det vore en lösning på problemet.

Grejen är att det är egentligen inget problem för Ticnet, arrangören eller bandet. De får ju sålt sina biljetter och sedan skiter väl de i vem som faktiskt kommer på konserten. Förlorarna är ju fansen som måste betala dubbelt så mycket för en biljett.

2788701 Jag har 10 st och fixade dem kl 10.20 :yoparty fan vad nice det kommer att bli
Hur i helvete! Jag tänkte va ute i god tid men 8.30 va ticnet redan fullt.. Kom in 9.20 och hade 3 dåliga biljeter men då jävlades banken via internaet å skiten blev makulerat :gråta.... (vad ska du ha för dom som är över...)

HATA folk som medvetet köper för många biljetter för att sälja dem.

Jag förstår inte varför Ticnet inte inför namn på biljetterna så att de blir personliga och inte kan omsättas igen.

För att det skulle bli för krångligt kanske? Sen om man inte kan gå så vill man ju ändå kunna sälja biljettjäveln.

Ställer mig utanför och väntar på att någon kastar en biljett på mig, sker inte detta så går jag till Kellys och börjar värma upp stolarna åt er andra :D

Jag fattar inte, är marknaden på biljetter reglerad?
Varför tar inte arrangören ut marknadspris på biljetterna? :confused:

förstår tanken, men det stora flertalet biljetter används nog av köparen.
(alltså, svartabörspriset återtspeglar inte vad bolagen skulle kunna ta)

kluven om jag vill gå, så nått om metallica på MTV igår, blev sugen, men det va ju bara för att det va gammalt med, och en del om Jason.

mja, sist på Ullevi va ju så otroligt kass.
skulle iofs bli metallica gig nr10, hm...

det har kommit ut massor annonser på biljetter på Tradera, sist ja kollade var det 145 annonser ute men till helt sjuka priser.. upp mot 4000 spänn samt det lägsta på 1 kr och då hade den inget bud..
ett tips kan ju vara att spana runt lite på tradera kanske ??

Gjorde som många andra, 08:30 satte jag igång Ticnet.se, började ringa långt innan. Kom i kö på ticnet.se, kom aldrig fram via telefon. Uppbokat. Och sen ockerpriser uppemot 3500 spänn.

Nej fy fan.

Det är ju marknadspris det blir nu på svarta marknaden. Svårt för ticnet att veta innan exakt hur många som ringer och vill gå på vilken konsert. Hade 700:- eller 2000:- varit marknadspris. Eller om de tar 3000:- direkt från ticnet så bara de som verkligen vill gå kan gå och ingen människa blir utan, dock blir det bara halvfullt men då kan ingen klaga...

Någon som minns när Roskilde sålde slut på nolltid och sen stod de utanför å bytte bort biljetter mot en öl för det var HUR MÅNGA SOM HELST som stod utanför å sålde...

Hur man än gör så blir folk sura. Skulle de ta 1000:- / st för biljetterna på ticnet så vore det ocker, säljer man de billigt å folk köper för att tjäna pengar så är det ocker:

Detta landet blir snart outhärdigt att leva i... Tänk också på hur mycket pengar ICA tjänar på sina plastpåsar...

Jaa.. visst är det för jävligt...

För dom som bor i närheten är det ju bara att köpa utanför innan/under koncerten. Brukar aldrig vara problem att hitta och vad spelar några hundringar extra för roll egentligen, dom kommer ju så sällan?

mja, sist på Ullevi va ju så otroligt kass.
skulle iofs bli metallica gig nr10, hm...

Tycker också de är rätt dåliga numer faktiskt, för mig skulle det bli gig#5. 9 konserter är bra jobbat, någon med Cliff till och med?

Ifall man vill ha biljetter i efterhand är det lite lättare för oss som bor en bit ifrån stockholm .. bara boka buss+biljett på dom lokala bussbolagen . 950 kr med buss . och då har jag 80 mil fram och tillbaka till stockholm ..

blir ståplats med . inget krångel med ticnet:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg