Pizzabagarn
Guest
Har biljett 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.


Vi som inga biljetter fick får ha fest på gräsmattan vid Sophiahemmet och lyssna gratis utanför!
PET flaska med onämnbar sörja och chips... Rock n Roll![]()

Jag köade och köade, men fick ingen biljett.![]()

Ja juuust...saker måste ju vara NYA för att vara moderna.
Eller bra.
ÄN en gång träffar dig livet som en hård hand rätt i nyllet
Jag kan avslöja en sak för dig:
Rock´n roll will NEVER die!
Och nej, Metallica ÄR inte gamla. de är tvärtom väldigt unga - i SIN genre!
Det görs nämligen inte längre någon RIKTIG hårdrock, och Metallica - unga och snoriga som de var när de kom en gång - var ett av de allra sista riktiga hårdrockbanden som skapats på denna jord.
Det var under en tid då det fortfarande var MÄNNISKOR som spelade på sina instrument, inte datorer, och det var då man var KLASSISKT skolad från början. (d.v.s kunde spela)
För om man LYSSNAR på musik, och inte bara HÖR (som man gör med techno och annan hissmusik) så hör man att detta är folk som KAN traktera sina instrument, och som formligen älskar med sitt instrument och man kan t.o.m KÄNNA de olika känslorna i varje perfekt avpassad ton.
Rakt nedstigen ur bluesens känslosamma rötter...
För de är kommna ur händer, som styrs av känslor, inte som dagens skitmusik, där hårdrockens förfall började med speedmetal och trash för att nära nog dö med just death-metal. (Nu ska man ha klart för sig att dessa genrer OXÅ kan vara bra, på SITT sätt. Men hårdrock av duktiga MUSIKER är det INTE.)
Allt nytt är inte skit. Men ffa: Allt nytt är inte bra.
Saker är INTE dåliga för att de är gamla.
Tvärtom!
Tack och LOV har många gamla fina hårdrockband överlevt, och än idag är de lika bra som då. Metallica är ETT av dem. Så häda icke pojk!!
Idag KAN ingen skapa riktig Heavy Metal.
Inte av den magnituden som det gjordes förr iaf.
Så spring hem och lyssna på nåt datoriserat plipp-ploppband som kissar på sig när "No Release" med Rainbow (som jag just nu har i lurarna) går loss på 137 dB...![]()
Det var vid den tidpunkten jag slutade lyssna på Metallica. När Black-albumet kom tappade jag intresset totalt.
Skrik-hårdrocksband rockar. Growl är Ok det med![]()
Ha det så skoj ni!
Själv drar jag till Göteborg och lyssnar på 2st Mycket bättre band!
Porcupin Tree lirar på Trägår'n med Pure Reason Revolution som förband!![]()
Har faktiskt en Metallica LP-liggandes här någonstans men den spelas inte så mycket...

AWESOME!!![]()
Metallica ska ses live!
Fast jag undrar hur många i publiken som ropade HORA (ursäkta språket) som svar på Hetfields hejarop på scenen *fniss*

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |