Metallica S&M

Chris Ash skrev:
Säger bara "Black Diamond", lyssna och lär Metallica. Den låten låter som om det var så den skrevs från början......"Love Gun", "God of thunder" och "Detroit rock city" är också riktigt proffsigt framförda.

Det enda som håller "S&M"-klass på Alive IV är Peter Criss miserabla "Beth"......
Synd att dom inte spelade "The oath". Det hade varit kul att höra den med ett mäktigt stråk/blås -arrangemang.

vart tog metallica vägen? :tomten
metallica är bra, enligt min åsikt!

men jag är ju lite annorlunda alla andra, så jag gillar ALLA skivor, men sämst (minst bra) är nästan kill 'em all, och lite av ride the lightning, alla säger att efter dom har metallica gått under jord, men det är där det kommer igång ju :yoparty

Deztallica skrev:
men jag är ju lite annorlunda alla andra, så jag gillar ALLA skivor, men sämst (minst bra) är nästan kill 'em all, och lite av ride the lightning, alla säger att efter dom har metallica gått under jord, men det är där det kommer igång ju :yoparty
Alla låtarna på Ride the Lightning är ju bra.

Jag tycker att Metallicas Magnum Opus är "Kill em all". Det var ren, primitiv oförfalskad Bay-area thrash. Skivorna fram till och med "And justice for all...." var bra men saknade den otyglade energin från debuten. Svarta skivan är deras näst bästa även om man här hade glidit långt bort från ursprunget. "Load" och "Reload" är ojämna och spänner från dynga (tex Fuel) till mästerligt (The memory remains,Outlaw thorn).Medan "St Anger" är mycket bra och ett steg i rätt riktning, även om de skulle vunnit på att korta låtarna samt anställa en vettig producent......

Chris Ash skrev:
Det är för att du är en obildad mopperockare som mest bryr dig om vad som är populärt för tillfället. Hårdrocken kom till oss någongång kring 1970 och sen dess har den alltid funnits där. För oss som brytt oss.....

vilka bra nittiotals hårdrocksband finns det då? berätta för mig du som är allsmäktig och inte som mig som bara lever för vad som är bäst just nu, lyssnar mest på det här senaste bandet Ramones om du har hört talas om dom. Det är dom senaste

P.s kom just på att use your illusions skivorna kom under nittiotalet så lite fel hade jag.

Heinrich skrev:
Bob Rock har väl gjort en del bra grejer? :va

Nja....han står ju bla för den sanna sugproduktion som präglar Motley Crues "Dr Feelgood". Oavsett vilket så är ljudet på "St Anger" bland det mest vedervärdiga mitt känsliga öra uppfattat.

du är ju då full av det, dr feelgood plattan har ju den enda bra produktionen av ett rockband under åttiotalet. :kocko
Går att spela hur högt som hellst innan allt börjar låta skit och det är ett jävulskt drag i trummorna. Det gillas :tummenupp

edit: däremot så måste jag hålla med om att ljudet på st anger är vedervärdigt, en styggelse av rang.

honkiie skrev:
vilka bra nittiotals hårdrocksband finns det då? berätta för mig du som är allsmäktig och inte som mig som bara lever för vad som är bäst just nu, lyssnar mest på det här senaste bandet Ramones om du har hört talas om dom. Det är dom senaste

P.s kom just på att use your illusions skivorna kom under nittiotalet så lite fel hade jag.

Skämtar du? Det finns hundratals....jag inriktar mig på de första åren av decenniet....

Judas Priest-Painkiller
Skid Row-Slave to the grind
Motley Crue-Motley Crue
Metallica-Metallica
Queensryche-Empire
Queensryche-Promised Land
Black Sabbath-Dehumanizer
Europe-Prisoners in Paradise
Savatage-Edge of thorns
Savatage-Streets
Savatage-Handful of rain
Savatage-Dead winter dead
Iron maiden-Fear of the dark
Testament-Low
Opeth-Orchid
Dream theater-Images and words
Dream theater-Awake
Shadow Gallery-Shadow gallery
Shadow Gallery-Carved in stone
Queen-Innuendo
Mayhem-Dom mysteriis dom sathanas
Darkthrone-A blaze in the northern sky
Morbid Angel-Blessed are the sick
Uriah Heep-Sea of Light
Deep Purple-The battle rages on
Alice Cooper-Hey Stoopid
Coverdale/Page-S/T
Dio-Lock up the wolves

Det var några jag spontant kom på/orkade skriva upp ur lite olika genrer.

honkiie skrev:
du är ju då full av det, dr feelgood plattan har ju den enda bra produktionen av ett rockband under åttiotalet. :kocko
Går att spela hur högt som hellst innan allt börjar låta skit och det är ett jävulskt drag i trummorna. Det gillas :tummenupp

edit: däremot så måste jag hålla med om att ljudet på st anger är vedervärdigt, en styggelse av rang.

Häh, tom bandmedlemmarna avskyr den...."Shout at the devil" däremot! Eller "Too fast for love", där har vi ruffig rock n roll produktion av rang!

"Anyone who cannot record a rock n roll song on 16 channels is a whimp"

Painkiller är kanske judas priest bästa låt men i övrigt gillar jag inte skivan. Slave to the grind är ganska dålig. Motley crue skivan är dålig. Metallicas svarta skiva är som sagt grymt överskattad men hyfsad. Queensryche har jag aldrig lyssnat på så mycket. Black sabbath utan ozzy är skit. Europe är skamligt dålig hårmetall. Savatage är dåliga. Fear of the dark är däremot grymt skön platta. Gillar inte testament. Opeth är ganska bra men jag tycker dom är aldeles för ojämna, tycker inte att många låtar går att lyssna genom hela. Dream Theater är kassa, är inte så kul att höra dom stila med instrumenten i 60 minuter. Gillade dom förutom men inte nu. Shadow gallery har jag ingen aning om vad det är. Innuendo är väl hyfsad, men jag gillar dom tidigare skivorna bättre. Darkthrone och morbid angel är skit. Uriah heep är skit. Deep purple är överskattad skit. Alice Cooper är en jävla tönt och Dio blev man less för länge sen. Känns som att det gick utför som satan efter åttiotalet.

Chris Ash skrev:
Häh, tom bandmedlemmarna avskyr den...."Shout at the devil" däremot! Eller "Too fast for love", där har vi ruffig rock n roll produktion av rang!

"Anyone who cannot record a rock n roll song on 16 channels is a whimp"

Senast jag läste the dirt så ansåg dom att Dr Feelgood plattan var deras bästa så jag vet inte vad du snackar om. p.s så snackade jag bra produktion dvs bra ljud inte rocknroll ljud för jag är ingen iggy pop som anser att det måste vara rundgång för att det ska vara roligt.

honkiie skrev:
Senast jag läste the dirt så ansåg dom att Dr Feelgood plattan var deras bästa så jag vet inte vad du snackar om. p.s så snackade jag bra produktion dvs bra ljud inte rocknroll ljud för jag är ingen iggy pop som anser att det måste vara rundgång för att det ska vara roligt.

Japp gillar man överpolerat klent gitarrljud och triggade trummor så är den väl ok.....

Bandmedlemmarna gillar skivan som sådan, men säger samtidigt att den hade varit bättre med en annorlunda produktion, en produktion som speglar bandet som de är och inte försöker efterlikna Bon Jovi. Mick Mars gillar tex demoinspelningarna bättre.

De bästa produktionerna kom fö på 70-talet, de sämsta återfinns på 2000-talet.

honkiie skrev:
Painkiller är kanske judas priest bästa låt men i övrigt gillar jag inte skivan. Slave to the grind är ganska dålig. Motley crue skivan är dålig. Metallicas svarta skiva är som sagt grymt överskattad men hyfsad. Queensryche har jag aldrig lyssnat på så mycket. Black sabbath utan ozzy är skit. Europe är skamligt dålig hårmetall. Savatage är dåliga. Fear of the dark är däremot grymt skön platta. Gillar inte testament. Opeth är ganska bra men jag tycker dom är aldeles för ojämna, tycker inte att många låtar går att lyssna genom hela. Dream Theater är kassa, är inte så kul att höra dom stila med instrumenten i 60 minuter. Gillade dom förutom men inte nu. Shadow gallery har jag ingen aning om vad det är. Innuendo är väl hyfsad, men jag gillar dom tidigare skivorna bättre. Darkthrone och morbid angel är skit. Uriah heep är skit. Deep purple är överskattad skit. Alice Cooper är en jävla tönt och Dio blev man less för länge sen. Känns som att det gick utför som satan efter åttiotalet.

Vad kostade din smak-amputation?

honkiie skrev:
Vad kostade din? Du kan ju för fan inte jämföra black sabbath och grand funk railroad.

Jag kan inte ta åt mig äran för det, det var världens samlade hårdrocksopinion som sade det 1970. Fast jag håller med om att det stämmer rätt bra. En människa som kallar sig hårdrockare och sen kommer med uttalandet att Heep och Purple är skit och att "Painkiller" och "Slave to the grind" inte är bra har uppenbarligen valt fel plastimage att klä sig i.

Chris Ash skrev:
Jag kan inte ta åt mig äran för det, det var världens samlade hårdrocksopinion som sade det 1970. Fast jag håller med om att det stämmer rätt bra. En människa som kallar sig hårdrockare och sen kommer med uttalandet att Heep och Purple är skit och att "Painkiller" och "Slave to the grind" inte är bra har uppenbarligen valt fel plastimage att klä sig i.

uriah heep är iofs inte lika dåligt som deep purple. Men jag anser att deep purple är otroligt dåliga och överskattade. Fyfan vilken smörja. Jo förresten Razors edge kom också under nittiotalet kom jag på. Den kan lägga till som bra. Förövrigt så påstår jag itne att jag är hårdrockare. Däremot är jag inte citat: en obildad mopperockare som mest bryr dig om vad som är populärt för tillfället. Be om ursäkt! :fatta!

Skulle inte kalla mig hårdrockare utan helt enkelt bara rockare. Lyssnar mest på typ ramones, turbonegro, nirvana, the clash, allt med thåström och en massa annan skit.

honkiie skrev:
uriah heep är iofs inte lika dåligt som deep purple. Men jag anser att deep purple är otroligt dåliga och överskattade. Fyfan vilken smörja. Jo förresten Razors edge kom också under nittiotalet kom jag på. Den kan lägga till som bra. Förövrigt så påstår jag itne att jag är hårdrockare. Däremot är jag inte citat: en obildad mopperockare som mest bryr dig om vad som är populärt för tillfället. Be om ursäkt! :fatta!

Skulle inte kalla mig hårdrockare utan helt enkelt bara rockare. Lyssnar mest på typ ramones, turbonegro, nirvana, the clash, allt med thåström och en massa annan skit.

Bra, nu börjar bilden klarna. Annars skulle vi hamnat i samma situation som när en bokmal säger att Shakespeare var "talanglös", en fysiker som säger att Einstein var "dum i huvudet", en konstkännare som anser Da Vinci vara "usel" eller en militär som säger att Guderian var "obegåvad".

Du har helt enkelt aldrig varit med i matchen! :hihi

har ju faktiskt varit hårdrockare i större delen av mitt liv :yoparty och då tyckte man det mesta var bra. Har ju faktiskt träffat dio in the flesh. Sen blev jag som less på den mesta hårdrocken och vidgade mina vyer.

Jag har däremot aldrig gillat Deep Purple.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti