MikkE
Guest
vem fan har Nic and the family på datorn 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MikkE skrev:vem fan har Nic and the family på datorn![]()
MikkE skrev:vem fan har Nic and the family på datorn![]()
honkiie skrev:jag vet inte men ifall nån har den så är dom på lista. tänkte bara lufta mina åsikter om s&m: Den är kass. James låter som en rnb sångerska och jason newsted avskyr man ju på alla sätt. Tycker dom borde lagt av efter and justice for all. Svarta skivan är extremt överskattad, visst är den hyfsat bra men alla före den är bättre. början på slutet. Load och reload är jävlat bara skit och st anger låtsas jag som att den inte finns. det var vad jag hade att säga iallafall
Chrille skrev:Är det inte lättare att säga "Jag gillar inte Metallica"
Det är tillåtet vettu.
gladh skrev:Nah, "And justice for all", hur felproducerad den än är, är en riktigt jäkla grym platta.
gladh
Chrille skrev:Jag lever i en ganska enkel värld där ja faktiskt gillar det mesta Metallica har gjort. Gillar dessutom Load och Reload så jag är ingen 'riktig' hårdrockare.
Men sen är ryktet om Metallicas storhet betydligt överdrivet. Så jävla bra har dom aldrig varit....
gladh skrev:Cliff Burtons basspel var riktigt roligt att höra på de första skivorna och hela bandet verkar ha skärpt till sig riktigt mycket när Jason klev in på scenen inför Justice plattan.
Metallica satte standarden för hård rock (intentionell särskrivning) med det svarta albummet under första hälften av -90talet (minus grunge).
Sen kan väl jag tänka mig bra många band som är bättre på otroligt många sätt.
gladh
honkiie skrev:Det där förstår jag ingenting av. Det fanns ingen hårdrock under den första hälften av nittiotalet. Då fanns bara Nirvana.![]()
och mc hammer
![]()
Chris Ash skrev:Nu ska jag skita i det blå skåpet igen. Cliff Burton är världens mest överskattade hårdrockare nånsin. .....
...... Sen kom olyckan och egentligen var han inte ens då någon jättehjälte. Det är egentligen först under 90-talet som Cliff Burtons stora tid kom. Helt plötsligt var han "En stilbildande basist, en av världens bästa". Jag menar vadfan.......
.......
Chrille skrev:Ozzys skivor för sin egen talan. BS och det äldsta med Ozzy är inget att hänga i gran men Ozzy gjorde sig förtjänt av sin hjältestatus med skivor som 'No rest for the Wicked'. Hypen runt honom nu på 2000-talet är däremot vidrig.
Cliff Burton har jag ingen som helst uppfattning om (har aldrig reagerat på något speciellt i de tidiga Metallica skivorna) så jag kan inte ens uttala mig om han är överskattad eller inte, men störste av alla ofärtjänt stora efter sin död bör ju vara K Cobain. Tre bra låtar har många band lyckats med, det är döendet som de flesta missar på vägen in i legendernas värld.
Att diskutera Nirvana i en tråd som handlar om hårdrock?? Då vill jag diskutera Backstreet boys när vi ändå är i farten.
Att påstå att det inte fanns någon hårdrock under tidigt 90-tal är synth.
Chris Ash skrev:Jag håller inte med dig. Ozzy har alltid ridit på en kompetent musikers axlar, .........
Snackar du skit om Black Sabbath :kocko ??Chrille skrev:Ozzys skivor för sin egen talan. BS och det äldsta med Ozzy är inget att hänga i gran
Chrille skrev:Intressant för precis så förklarar Alice Cooper en del av sin framgång. Han sa att han precis som Ozzy alltid sett till att använda sig av mycket kompetenta musiker(tror en av dina hjältar ryms i det uttalandet).
Det förringar inte på något sätt Ozzys eller Alice, snarare tvärsom.
GibsonSG skrev:Snackar du skit om Black Sabbath :kocko ??
OK att alla deras skivor inte åldrats helt värdigt, men det går ju inte att bortse från att Tommi Iomi står bakom några av historiens mest klassiska riff och dessutom starkt påverkat efterföljande band med ideér kring låtstruktur, intervall osv. Innan BS fanns ju bara fjollband som sjöng om att hålla handen med söta flickor. BS förde in våld, droger och död i rocken![]()
Chris Ash skrev:Ehh...har du hört Deep Purple...In Rock? Det klart mest stenhårda som släpptes då. Även Led Zeppelin var före med de sataniska/ockulta anspelningarna och Black Widow var om inte före så i alla fall samtida.
Sen har vi ju Grand Funk Railroad, skitstora i staterna, de kallades faktiskt USA:s Black sabbath, men var inte alls stora i europa och ganska bortglömda idag. Och det där med droger och våld var ju tom Beatles före med....![]()
Men BS var bra som fan.
GibsonSG skrev:Zeppelin-texter handlar väl bara om pysslingar och fagra möer? Angående vad som är hårdast av Sabbath och Purple har vi olika uppfattning, och Grand Funk Railroad har jag bara hört talas om p.g.a. att det är Homer Simpsons favvo-band. Men va fan, vi är ju överrens om att BS rockar, så![]()
Nu gäller det bara att övertyga den där långhårige göteborgarn om det också![]()
Cool, jag letade upp lite. Hade hört många av låtarna innan, men visste inte vilket band det var. T.N.U.C.Chris Ash skrev:Jimmy Page var förtjust i Alisteir Crowley. Det finns mänder med såna anspelningar i texterna. Speciellt på "IV" har jag för mig.
Försök hitta lite GFR från runt 70, du lär gilla det.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |