Mest Sportmotorcyklar i Sthlm ??

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
De sa på TV4 nyheterna nyss att det är mest Mc-olyckor i Sthlm jämfört med övriga Sverige, de som undersökt detta anser att orsaken är att det är fler Sportmotorcyklar i Stockholm än i övriga Sverige (Utgår från att uppgifterna är baserade procentuellt per Mc-förare/län)
Så, det körs alltså mindre Sportmotorcyklar utanför Stockholm?
Själv så trodde jag att det kördes lika mycket Sport-mc i hela Sverige.. :va
 
Här omkring känns det som om de minskar för varje år som går. Syns mest gamla gubbar på kromslädar..
 
I stockholm ÄR det fler Sporthojar än i övriga landet. Det har jag lagt märkte till oxå, nu när det är ämnet på tråden så att säga.

Men att det är mer olyckor har med att det är mer och eländigare trafik i Stockholm.
 
Swedie skrev:
2347515 I stockholm ÄR det fler Sporthojar än i övriga landet. Det har jag lagt märkte till oxå, nu när det är ämnet på tråden så att säga.

Men att det är mer olyckor har med att det är mer och eländigare trafik i Stockholm.

Oki, försäkringsmässigt så borde det ju vara tvärtom. Men där ser man, då har man lärt sig nått nytt.
 
Den där nyheten är väl från en ganska enkel undersökning som är gjord av tidningen metro för att skapa rubriker och sensationsjournalistik...

Har någon dödskraschat i Sthlm i år eller förra året(förutom hon som blev nedmejad av en pundare förra sommaren)?
 
Det är i alla fall betydligt fler sporthojar i städerna än längs de större landsvägarna i Sverige. Efter att ha kuskat E4:an mellan STHLM och Umeå ett flertal gånger denna sommar har jag konstaterat att man ser mest custom och BMW längs E4:an medans man nästan bara ser sporthojar när i närheten av eller i städer. Jag körde även Umeå - Göteborg i tidigare i somras och det var samma sak där. Naturligtvis finns det någon enstaka stackare som förrirat sig hemifrån även på sporthoj men de är i klar minoritet.

Dessutom är min spontana reaktion hittills att folk med sporthoj i STHLM kör som galningar jämfört med Umeå i alla fall. Här är det ju var och varannan som gör stående wheelies från rödljusen eller bränner på fullt på de första tre växlarna på 50-sträckor mitt bland husen trots att sikten är medioker. Enligt min egen och högst ovetenskapliga uppfattning är jag inte förvånad att det är mer olyckor i STHLM-området än i resten av Sverige.
 
Last edited:
Nu har jag inte varit i Stockholm speciellt ofta, men de få gånger jag varit där ar jag förundrats över varför jag ser alla möjliga sorters hojar FÖRUTOM sporthojar...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top