Mest prisvärda crosshjälm?

deras kolfiber-kruka e riktigt nice.. dryga 3 lakan men sitter fint och ser för djäkla bra ut. Hade lätt köpt en sån framför en dyrare arai eller shoei. Men viktigast e ju att den siter fin på huvet å det e ju bara att testa sig fram.

Hjälmen e ju kanske fel ställe att spara pengar om man ska va ärlig!

View attachment 187146

Billigast är alltid att köpa på någon REA. :)

Jag köpte min Arai för 2995 (har kostat 5000...) på YC i Helsingborg. Jag hade (har) en Lazer sedan tidigare, och måste säga att Arai spelar i en annan division i allt utom möjligen (lack)design. Hur de är att krascha med vet jag inte då jag inte testat någon av dem ännu på det sättet... :tungan
Men, det känns som om Arai har mer stötupptagande material än Lazer.

Arai_DSC00259.jpg

Senast jag var där hade de en kvar i "stor storlek".

Och jag håller med dewil, säkerhet är felställe att snåla på. Men kan man hitta billigt OCH bra så har man en vinnare. :)

Den där coolfajber hjälmen är rätt fräck faktiskt :)

Nyfiken på om alla som kör motard använder crosshjälmar? Eller om integralhjälmar och liknande är vanligt?

Jag alternerar.

Kallt väder = integral
Varmt väder = crosshjälmen.

Airoh Stelt är lätta och sköna.Kostar runt 3500:-
Ja eller 4495kr men jag har en ny till salu för 2500kr den är s storlek S men jag tycker att det känns om en medium. Det är en spiderman fast röd.
Någon!?

Köpte den precis men nu kommer jag att köra i Matrix de är oxå coola snygga och sexiga ;)

Ja eller 4495kr men jag har en ny till salu för 2500kr den är s storlek S men jag tycker att det känns om en medium. Det är en spiderman fast röd.
Någon!?

Köpte den precis men nu kommer jag att köra i Matrix de är oxå coola snygga och sexiga ;)

Som reklam för stefan, Airoh e grymma, lätta och jävligt sköna, och dom skyddar huvet också det har jag sett till att prova några gånger :näsblod

Tror lelles också har erbjudandet på Arai hjälmar för 2995:- där finns nog fler storlekar. Jag tycker det är skitjobbigt att åka med crosshjälm. Tänker nog köpa till en intergral.

*/ ?>
Back