Mest prisvärda crosshjälm?

deras kolfiber-kruka e riktigt nice.. dryga 3 lakan men sitter fint och ser för djäkla bra ut. Hade lätt köpt en sån framför en dyrare arai eller shoei. Men viktigast e ju att den siter fin på huvet å det e ju bara att testa sig fram.

Hjälmen e ju kanske fel ställe att spara pengar om man ska va ärlig!

View attachment 187146

Billigast är alltid att köpa på någon REA. :)

Jag köpte min Arai för 2995 (har kostat 5000...) på YC i Helsingborg. Jag hade (har) en Lazer sedan tidigare, och måste säga att Arai spelar i en annan division i allt utom möjligen (lack)design. Hur de är att krascha med vet jag inte då jag inte testat någon av dem ännu på det sättet... :tungan
Men, det känns som om Arai har mer stötupptagande material än Lazer.

Arai_DSC00259.jpg

Senast jag var där hade de en kvar i "stor storlek".

Och jag håller med dewil, säkerhet är felställe att snåla på. Men kan man hitta billigt OCH bra så har man en vinnare. :)

Den där coolfajber hjälmen är rätt fräck faktiskt :)

Nyfiken på om alla som kör motard använder crosshjälmar? Eller om integralhjälmar och liknande är vanligt?

Jag alternerar.

Kallt väder = integral
Varmt väder = crosshjälmen.

Airoh Stelt är lätta och sköna.Kostar runt 3500:-
Ja eller 4495kr men jag har en ny till salu för 2500kr den är s storlek S men jag tycker att det känns om en medium. Det är en spiderman fast röd.
Någon!?

Köpte den precis men nu kommer jag att köra i Matrix de är oxå coola snygga och sexiga ;)

Ja eller 4495kr men jag har en ny till salu för 2500kr den är s storlek S men jag tycker att det känns om en medium. Det är en spiderman fast röd.
Någon!?

Köpte den precis men nu kommer jag att köra i Matrix de är oxå coola snygga och sexiga ;)

Som reklam för stefan, Airoh e grymma, lätta och jävligt sköna, och dom skyddar huvet också det har jag sett till att prova några gånger :näsblod

Tror lelles också har erbjudandet på Arai hjälmar för 2995:- där finns nog fler storlekar. Jag tycker det är skitjobbigt att åka med crosshjälm. Tänker nog köpa till en intergral.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT