Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Emmi skrev:
Jag tror han menar skivbromslåset. BigSwede :rofl :D Det är sånt man ångrar att man har sagt. Hur gick det me hojen?

Min lilla Ninja har nu ett nytt bromshandtag. En liten repa osså som JAG tycks se mer än andra...

Kom på ännu en pinsam grej. Förlorade körkortet för fortkörning på väg till mc-mässan i Gbg-05... Blev full kvällen efter och underfyllan fick för mig att dela med mig om min underbara upplevelse med polisen här på forumet... L

Förklarar mig genom att jag e fortfarande ung o dum...

Funatic, hur fan lyckas man förstöra senan på p*tten?

Lite rädd :lol

Hahahahhaha Funatic!!!Dom där grejerna kommer jag garva åt så fort jag ser dig i stan nästa gång!!!! :rofl

Funatic skrev:
...
15) Kn*llar av senan i pi*ten. 2 gånger. Först lite, sen helt. Samma tjej. Pinsamt.
....

Wtf? :skrattaåt

1) Vilken jeffla sena?
2) hur lyckas men med o knulla loss den?
3) Vad gör man när den är... .. ..avknullad?

:hihi

Glömde..
4) VM i trådlyftning? :)

Hur f.........n kan du fortfarande vara i livet FUNATIK :va :va
Flåt men jag garvade :rofl :7peta

GIXxXER skrev:
får väl oxå bjuda på en :D

jag är dum och lär mig inget av mina misstag :D

Det var i början på förra året som jag inledde min så kallade stuntkariär. Hade monterat min skitfula 12:a båge på hojen och var supersugen på att ut och testa. kan ju inte vara så svärt, hade ju sett hur enkelt det var på film. Hojen var fortfarande helt originaldrevad och jag tyckte att det gick för fort om jag bara skulle dra upp skiten och sedan 12:a. kunde ju göra ont och jag ville inte förstöra sesongen redan med en massa skador, så lång allting gott. Jag körde hemifrån tillsamman med en polare som skulle övervaka spektaklet, var nära hemmet på en parkering ifall det gick fel. stog stilla med hojen, satte fötterna brett så att jag inte skulle slå i fotpinnarna, varvade hojen lite och släppte kopplingen. Visst den lyfte lite men det var inte nog. Varvade lite till, dumpade kopplingen och hojen försvann. Jag stog fortfarande upp men hojen fick en sådan satans fart så att den till och med missade 12:bågen och lade sig upp och ned. typ 10 meter därifrån. När jag sakta börjar gnugga dumheten ur ögonen så ramlar hojhelvetet på sidan och slår i sönder motorkåpan så att oljan börjar pissa ut. Bakom mig står min polare med STORA ögon och undrar vad jag håller på med. sedan börjar han as skratta. Själv ville jag bara hem så jag springer fram och reser hojen upp, ser att det är nog bara någon liter eller så som runnit ut så jag ska nog kunna köra hem. BAD idea :huvet . startar hojen och dränker byxor, tröja, hjälm och skor med olja som fullkomligen bara sprutar ut. Vid detta laget tänker man knappast irrationellt så jag börjar oxå skratta hejdlöst, dumpar hojen i diket och går hem för att hämta den någon dag senare när chocken har lagt sig. När jag dagen efter ska hämta hojen så har jag ställt den i diken vid ett populärt gångstråk och jag skulle tro att varenda hundhelvete som passerat har pissat på hojen och något kreatur har antagligen varit så kass i magen så det hade spyat ena kåpan i en fin ljusbrun kollör. Och Vad lär man sig av detta, tydligen inte ett skit. Satte ihop hojen hjälpligt och fortsatte att träna på mina 12:or och börja känna att fasen nu behärskar jag nog detta. Skulle ut och träna lite mer en dag, och stället närmast hemmet var en parkering på en gymnasieskola. Bara denna tanken var ju korkad då det var mitt i veckan, men det hela gick skitbra coh jag fick en fin publik men efter en stund så tyckte jag att det var nog bäst att dra sig vidare. Såg att vid en busshållplats lite längre bort så hade det samlats typ 40-50 pers som väntade på bussen. Cool som jag var så tänkte jag 12:a hojen framför alla men jag vill inte göra det i fart, tänk om jag missar och skickar in hojen i folkmassan. Jag kör dit lite cool, stannar, varvar och dumpar kopplingen. Shit, för mycket varv igen, alldeles för mycket varv. skickar hojjävlen i omloppsbana. två varv senare så slår den ned på ovansidan, jag hör att hojen fortfarande är igång (har kopplat bort tiltoffen), spinger fram till hojen och kör där ifrån. Slår en lite blick över axeln och ser alla ungarna stå där med hakan i marken och stora ögon. Skit vad jag skämdes. Ser sedan att övra gaffelkronan är klyven rakt av, nyckeljävlen är helt intryckt, jag har bromsvätska överallt på byxorna och känner mig så jävla billig, men ungdomarna fick sig nog ett gott skatt och det var inte kul att förklara hemma hur det hade gott till då min sambo tycker att jag är på tok för gammal för sådan akrabatik :hihi

:hihi Det här var ju klart bäst hittils. Fan vad jag mös :D

"Funktionskontroll" av skivbromslås på Götgatan i Stockholm.
Stod parkerad med bakhjulet mot trottoarkanten och skulle köra iväg åt vänster. Då jag skulle korsa ett körfält så tänkte jag se till att vara lite kvick och drog på från stillastående.

Hur det gick med funktionskontrollen av skivbromslåset?
Jodå det fungerade alldeles utmärkt...

Zee skrev:
Wtf? :skrattaåt

1) Vilken jeffla sena?
2) hur lyckas men med o knulla loss den?
3) Vad gör man när den är... .. ..avknullad?

:hihi

Glömde..
4) VM i trådlyftning? :)

Han menar antagligen den lilla strängen som sitter fast i ollonet...
Det är inte så svårt att få av den för vissa tydligen. Jag har gjort samma sak.

Förs bara lite av. sen helt.. med samma tjej. jobbigt är det. Mycket blod kan det bli..
:näsblod

GIXxXER skrev:
får väl oxå bjuda på en :D

jag är dum och lär mig inget av mina misstag :D

Det var i början på förra året som jag inledde min så kallade stuntkariär. Hade monterat min skitfula 12:a båge på hojen och var supersugen på att ut och testa. kan ju inte vara så svärt, hade ju sett hur enkelt det var på film. Hojen var fortfarande helt originaldrevad och jag tyckte att det gick för fort om jag bara skulle dra upp skiten och sedan 12:a. kunde ju göra ont och jag ville inte förstöra sesongen redan med en massa skador, så lång allting gott. Jag körde hemifrån tillsamman med en polare som skulle övervaka spektaklet, var nära hemmet på en parkering ifall det gick fel. stog stilla med hojen, satte fötterna brett så att jag inte skulle slå i fotpinnarna, varvade hojen lite och släppte kopplingen. Visst den lyfte lite men det var inte nog. Varvade lite till, dumpade kopplingen och hojen försvann. Jag stog fortfarande upp men hojen fick en sådan satans fart så att den till och med missade 12:bågen och lade sig upp och ned. typ 10 meter därifrån. När jag sakta börjar gnugga dumheten ur ögonen så ramlar hojhelvetet på sidan och slår i sönder motorkåpan så att oljan börjar pissa ut. Bakom mig står min polare med STORA ögon och undrar vad jag håller på med. sedan börjar han as skratta. Själv ville jag bara hem så jag springer fram och reser hojen upp, ser att det är nog bara någon liter eller så som runnit ut så jag ska nog kunna köra hem. BAD idea :huvet . startar hojen och dränker byxor, tröja, hjälm och skor med olja som fullkomligen bara sprutar ut. Vid detta laget tänker man knappast irrationellt så jag börjar oxå skratta hejdlöst, dumpar hojen i diket och går hem för att hämta den någon dag senare när chocken har lagt sig. När jag dagen efter ska hämta hojen så har jag ställt den i diken vid ett populärt gångstråk och jag skulle tro att varenda hundhelvete som passerat har pissat på hojen och något kreatur har antagligen varit så kass i magen så det hade spyat ena kåpan i en fin ljusbrun kollör. Och Vad lär man sig av detta, tydligen inte ett skit. Satte ihop hojen hjälpligt och fortsatte att träna på mina 12:or och börja känna att fasen nu behärskar jag nog detta. Skulle ut och träna lite mer en dag, och stället närmast hemmet var en parkering på en gymnasieskola. Bara denna tanken var ju korkad då det var mitt i veckan, men det hela gick skitbra coh jag fick en fin publik men efter en stund så tyckte jag att det var nog bäst att dra sig vidare. Såg att vid en busshållplats lite längre bort så hade det samlats typ 40-50 pers som väntade på bussen. Cool som jag var så tänkte jag 12:a hojen framför alla men jag vill inte göra det i fart, tänk om jag missar och skickar in hojen i folkmassan. Jag kör dit lite cool, stannar, varvar och dumpar kopplingen. Shit, för mycket varv igen, alldeles för mycket varv. skickar hojjävlen i omloppsbana. två varv senare så slår den ned på ovansidan, jag hör att hojen fortfarande är igång (har kopplat bort tiltoffen), spinger fram till hojen och kör där ifrån. Slår en lite blick över axeln och ser alla ungarna stå där med hakan i marken och stora ögon. Skit vad jag skämdes. Ser sedan att övra gaffelkronan är klyven rakt av, nyckeljävlen är helt intryckt, jag har bromsvätska överallt på byxorna och känner mig så jävla billig, men ungdomarna fick sig nog ett gott skatt och det var inte kul att förklara hemma hur det hade gott till då min sambo tycker att jag är på tok för gammal för sådan akrabatik :hihi

Årets inlägg lätt!! :tummenupp

Detta kanske inte var SÅ pinsamt, men ändå, det är en upplevelse jag helst skulle velat slippa vara med om.

Jag körde då en ganska ny XT600e och bestämde mej en dag för att jag skulle testa hur den var på lite kassa skogsvägar, jag minns plötsligt en väg jag brukade köra med moppen i moppeåldern, kör dit och hittar en bom.. Hmm Lirkar mej förbi bommen och en elak skylt om fordonstrafik förbjuden och gasar iväg, går hur fint som helst.

Efter ett tag kommer jag fram till ett parti med en stor lång pöl istället för väg, tydligen nån slags översvämning.. Hmm, ska jag vända om och krångla mej runt bommen igen ? njae jobbigt.. och det verkar ju finnas lite grus vid sidan av pölen även om man inte ser så långt framåt, jag testar! *duuh*

Redan efter kanske 10 meter inser jag att det där gruset låg nog bara i början av pölkanten, och snart kör jag i ren tjock lera, ska jag vända om ? Nää, jag kan ju bli blöt om fötterna tänker jag och ångar på.. Det går tyngre och tyngre, och även om det finns en del vrid i en XT så kör jag snart på ettan och kämpar för att hålla motorn igång.. På vänster sida har jag nån slags lervall, och till höger en pöl som ser allt djupare och djupare ut..

Plötsligt känner jag hur jag glider ner i pölen, och för att hindra att jag tappar hojen så svänger jag ner i vattnet, plötsligt har jag vatten över motorns nivå, och givetvis är bromsar och allt helt under vattnet, motorn börjar hosta och jag varvar så gott det går för att den inte ska dö.

Plötsligt dör motorn, jag sätter ner fötterna och inser att det är lerbotten, jag sitter ett tag och ser dum ut med stövlarna helt under vatten, och större delen av motorn också, jag tänke ratt det är lika bra att kliva av hojen, och ser man på, den står upprätt alldeles själv i gyttjan.

Nu börjar man ju fundera, hur i HELVETE ska jag få loss hojen ? jag är ensamen mitt ute i skogen, typ ett par mil in på en väg med fordonstrafik förbjuden, helt nerkörd i en lerpöl och med typ 40-50 meter vatten åt båda håll..

I stekande sol iförd svart skinnställ vadar jag upp till "strandkanten" och klättrar upp för "lervallen" och slår mej ner på en sten och betraktar min MC stående för sej själv i pölen.. sen tar jag av mej hjälmen och handskarna och sätter igång att leta efter nåt som jag kan få hjälp av, hittar en planka(!!) och lite grenar och vadar ner i vattnet igen och börjar försöka bända loss hojen.

När jag står där och bänder hör jag en röst som skriker något, jag tittar upp och ser att uppe på lervallen så står det en snubbe i 40-årsåldern i träningsoverall, jag ropar "Va ?" och han skriver "MAN FÅR INTE KÖRA MOTORCYKEL HÄR" :huvet *idiot* ..jag ropar irriterat "Jag kör inte, jag sitter fast" och han ser sur ut och springer därifrån..

Sen börjar det dock lösa sej, mot alla odds lyckas jag bända loss hojen med hjälp av plankan, och tro det eller ej, i mitten av pölen (där själva vägen egentligen går) så är det hyfsat fast underlag så jag lyckas baxa dit hojen, sen får jag leda den genom vattnet vadandes tills jag otroligt nog är framme på andra sidan, jag vadar tillbaka i vattnet och hämtar min hjälm och handskar och häller sen ur vattnet ur mina stövlar och inleder operation starta MC.. efter kanske en halvtimmas meckande med mina fåtaliga verktyg har jag lyckats felsöka och få bort luftfiltret (som är av papp och genomdränkt med vatten) och då startar hojen på den sista gnuttan energi i batteriet ( Jag hade en XT600E med elstart, utan kick) men misständer fett (troligen pga vatten i tändsystemet), med feltändande hoj som maxar ca 60-70 knyck så puttrar jag hem och ställer mej i duschen...

Dagen efter får jag tillbringa i sängen typ, jag har ont i hela kroppen och hostar blod.

GlennB skrev:
Teeeeeeextttttttt
Dagen efter får jag tillbringa i sängen typ, jag har ont i hela kroppen och hostar blod.

Oj oj, vilket äventyr... Är heljobbigt att gå och släpa med hojen, man blir snabbt trött, särskilt i lera då.. Tur att det slutade hyffsat bra, men hur såg ställer ut sedan? :D :hihi

/mvh Johan

No1 den där historian var fan den bästa och roligaste jag någonsin hört! Garva järnet när jag läste. Fan va kul d skulle vara att se det :D :rofl :hihi :lol

Helt sanslöst!!

No1 fan vad man garvade! :Bugar :Bugar :rofl :rofl :lol :Bugar outstanding! vill med se den "kommande" boken :)

No1 du gör skäl för ditt namn :)
Du är ju hur kul och bäst som helst me dina storys..

No:1 du verkar ha varit me om en del du :tummenupp har du ingen snaskig historia om en viss"Hamren" :4skrika . skulle nog tro det :banana

Back