Mest pinsamma upplevelsen på mc.

xtremt bråttom hem från jobbet... skulle bara låsa en grind innan jag kunde köra hem. Hoppar av hojen. TROR att jag fäller ut stödet hela vägen men icke .... går mot grinden för att låsa den när jag hör en krasch bakom ryggen... Hojjävlen hade vält o hela parkeringen var full med folk som drog på läpparna!! Följden blev repor pluss ett nytt kåpglas...

Satan vad det retar mig fortfarande

jag började en mc-semester på ett mindre skoj vis.

jag och dåvarande flickvännen hade sovit hos min polare för att dagen efter utgå därifrån.
vi var fullt påpälsade i skinställ och tjejen skuttade upp bak på hojen.. skulle rulla ut från polarens gräsmatta då jag börjar skära ner åt höger i ett "dike" :huvet med lössand. hittade inget fotfäste och katastrofen var ett faktum... det blev inte bättre av att kompisens granne hade en snygg liten stenmur av gatsten och betong runt sin tomt. PANG! toppkåpan på min fina 600SS åt skogen. jag var arg som ett bi och ilskan övergick i förtvivlan efter en stund.

semestern avslutades med fortkörningsböter i örebro bara någon kilometer innan dagens etappmål.

:)

Kan ju bara säga att tidigast idag så for en jävligt cool kille i typ 20 års åldern ut med en riktigt risig gammal trimmad moped. I ca 50-60 knyck ska han impa på sitt grabbgäng på bryggan o tänker väll varför inte köra hela vägen ut. Han laddar rakt ut på ångbåtsbryggan o ska lägga in en riktigt cool bakhjulsbromsning. men bakdäcke slinter på det våta träet. Hojjens arsle svänger in i en bänk på bryggan vrider sig skickar av killen o drar vidare ner i sjön. Killen ligger kvar på bryggan någon meter från sina poolare men fick gå hem idag..

Sedan hade man en liten bravad på moped tiden. körde trimmat o hade poliser i varje kurva. Skulle väll visa killarna att tjejer också kan köra o for iväg för o vinna ett litet trimmrace. Väl ner på huvugatan står en fin svart volvo när jag närmar mig i vingliga 90 km/h. Vänder på moppen o åker motsat håll me bilen efter mig. Tänker smart att man kan villa bort en polis men icke. Börjar få lätt panik o ser en liten infart där polisen inte kommer in. kör igenom o ut på andra sidan. Där bilen tagi plats såklart. Vänder o hittar en jävligt fin bakgård med mycket buskar i. tänker på körkortet som ligger risigt till i framtiden o kör... rakt in i buskarna med hela mopeden. kommer någon meter eller 2 o där vrider jag av nyckeln o gömmer mig :S Någon svettig timme senare kryper jag ut. ser att jag lämnat ett stort hål efter min bravad o de tar ett bra tag att rycka ut hojjen från buskaget. Men körkort fick jag nu i efterhand efter 2 års olaga mopes tönterier. när ja skulle åka iväg sen skulle jag rulla igång den. då framför mina vänner igen. tar sats o hoppar upp på den i nedförsbacke. är fortfarande skakis o nitar! framhjulet istället för kopplingen.

Jag och en polare sedan många år va ute o körde i höstas, jag på min TTR600 och han på sin (Dagen före) inköpta XT600. Frid o fröjd, drog omkring på grusvägar, i sandtag osv. så fort vi skulle ut på en asfalterad väg, så drog jag om honom på slangen, bara för att retas med honom, han hade ju bara haft hoj i knappt 2 dar o inte hunnit lära sig slanga. så stannade vi på en stor parkeringsplats o snackade, han var missnöjd, Faan, den här J-la XT:n är för slö, den går inte att få upp på bakhjulet! ÄÄÄH menade jag, ta hit! drog iväg ett par rundor o testade, visst gick den att slanga med! Skulle styla maximalt för polaren, drog upp den högt på 2:an o körde mot honom.. förbi.. o PANG så råkade jag schabbla i 3:an.. hann inte reagera, hojjen stack runt o ifrån mig. landade på arslet o XT:n på sidan. Helvete, fram till hojen, reser den upp o tittar på tank osv, snabbt tänker jag; puh, den e ok! kollar ner o ser att växelpeten har tryckts in i motorkåpan o oljan pissar ur..

5000 och en vecka senare är XT:n som ny. Vi e polare ännu, men jag lånar aldrig nån annans hoj igen!!! :huvet :huvet :kocko :kocko

Jag och en kompis stod med hojarna utanför en korvmoj i lunchtid.
Efter att vi hade ätit klart skulle vi starta hojarna, det han inte tänkte på var att han hade ettan i så när han tryckte på starten så lade han sin hoj på min som inte ramlade som tur var, han vart väldigt röd i ansiktet och fick väldigt bråttom därifrån.
Till historien hör till att han åkte på en gsx750es-85 som inte har kontakt i stödet.

Woods skrev:
Vad sägs om detta?
Efter en snygg parkering mde bakhjulet mot trottoarkanten utanför Mc D Fridhemsplan Gjorde jag ett snabbt inköp av två Big Mac o c:o. Väl ute grenslade jag min GSXR, lade påsen på tanken, startade och drog iväg - med låst styrlås......

hur kan styrlåset vara låst när du har tändningen på & startat hojen :va

Känner att jag måste dela med mig...

JAN 2005
Sitter i garaget och putsar min nya hoj, när killen i garaget bredvid kommer förbi och börjar snacka och beundra...
Tillslut kommer frågan om det e svårt att köra hoj, så säger jag nej (utan a-kort fast med lite erfarenhet) det e inga problem. Vänta skall jag visa.

Nu är vårt garage uppbyggt på så sätt att vi har en raksträcka på ca 80m med betongväggar i båda ändor. Tuff som jag var skulle jag ju visa, så jag kör ner till slutet (aka tvättplattan), vänder och gassar sedan tillbax... För att inse att jag kör på ett smutsigt garagegolv, som har vatten och oljefläckar och dessutom är gjort av betong...

Det kändes som om jag kramade frambromsen pyttelite, men det räckte för jag for åt vänster och hojjen åt höger. Iförd endast i en t-shirt och jeans glider jag ca 4 meter på marken med ena handen i en konstig riktning och min hoj glider och stannar inte mindre än 1 meter framför hans Lotus 7 som han byggt själv.

Pinsammt värre... "...hur lätt som helst, vänta skall jag visa..." den meningen kändes väldigt ekande i garaget...

Nu har man lärt sig iaf...

wonderwizard skrev:
hur kan styrlåset vara låst när du har tändningen på & startat hojen :va

Jag tror han menar skivbromslåset. BigSwede :rofl :D Det är sånt man ångrar att man har sagt. Hur gick det me hojen?

Va påväg ner till badplatsen med min zundap i ca 40km/h kommer till ett ställe där det står en betongsuga och ett litet hål där man kan kommer förbi med med mopen. Vet inte vad som flög i mig men jag va tvungen att kolla åt ett annart håll kollar upp ser en betongsuga ca 2m framför mig nitar allt med backbromsen (frambroms tog dåligt) gör en fin volt över styret och betongsugan och landar på en gräsplätt vid sida. Tror bara att det va några bilister som såg det, så det va inte pinsamt.

Solid snake skrev:
Finns styrlås som inte sitter i tändningslåset.

okey, men förrutom mopeder då ?

dessutom har han ju en R1:a och på den sitter det i tändningslåset

(kan ju iofs ha varit en annan hoj, men jag tror också han menade skivbromslåset)

No1, fy faan vilken klockren förmiddag ja har haft.
Vet inte när ja skrattade så tårarna sprutade sist. :banana

wonderwizard skrev:

(kan ju iofs ha varit en annan hoj, men jag tror också han menade skivbromslåset)

På hojar utan tändningslås (motarder, offroader) så sitter styrlåset vid sidan. Fast inte på en R1 vad jag vet...:3freak

Last edited:
Hade varit på byggmöte .... ute på ett bygge (jobbar som konsult i byggbranschen).

Vid avfärd var det lunch tid för grabbarna på bygget.
De satt ute och käkade ca 20-30 st ......... precis där jag hade parkerat.

Jag glider i utrustningen ..... och startar hojen........

Släpper ut kopplingen och ska glida iväg ........
2 sec senare ligger jag på backen med hojen över ena benet.

Jag hade glömt det förbannade skivbromslåset :huvet

Grabbarna på bygget fick sig ett gott skratt........

Både jag och hojen klarade sig bra .......... som tur va.....

wonderwizard skrev:

Nuförtiden så är väl avskiljt styrlås mest på offroadare och glidare, kan vara lite svårt att komma till när det är en massa kåpor ivägen...

Men jag bara sa att det FINNS styrlås som inte sitter i tändningslåset.

Det här har jag lagt in på Ninja club swedens forum förut, men vafan, man får väl bjuda lite på sig....

Redan som nyfödd var jag ett litet barn.
Det har inte ändrats nämnvärt.

Förutom att jag förmodligen är en av de klantigaste människorna i nord-europa tycker jag det är barnsligt roligt med leksaker. Alltså hojen, bilen Xboxen osv. Man är ju man för fanken!

men klantigt menar jag: hur många vet du som fått en bumerang i huvudet? Som dom själva kastat? (jag måste vara en jävel på att kasta rätt i alla fall!)

hur många vet du som har fått en tennisboll i ögat? (som dom själva också kastat och sedan har studsat in i ögat...) och legat en hel vecka som en pinne och inte fått läsa, titta på tv eller brudar eller nåt. Tråkig vecka mao.

Nåväl, 11 hjärnskakningar, 3 näsbrott, 1 handled, 3 spruckna ben i foten, oräkneliga antal ärr (jag slutade räkna vid 25, på ena armen) börjar man väl lära sig. Tror jag i alla fall... Svärmor tycker nog inte det, för sist jag fyllde år fick jag Bamseplåster av henne (32 år gammal och får Bamse-plåster...)

Jag var riktigt duktig på att kasta kräft-knivar förut, ja du vet, såna där man käkar kräftor med. Så pass duktig att jag satte dom i bullseye i piltavlan på andra sidan rummet (jorå, jag var singel då) Tyvärr var jag lika duktig på att få den att fastna in till skaftet i min hand. Jag såg precis ut som en kastrull med handtag rakt ut.

För ett halvår sedan stod jag med en kund i min butik och visade honom Sony-Ericsson lilla bil man kan köra med telefonen, eftersom den var ganska dyr tappade jag den naturligtvis. Självklart skulle jag fånga den. Vilket jag så klart skulle ha skitit i för i vägen var den öppna lådan med telefoner i som jag skog näven i. Bilen for i backen men höll. Det gjorde inte jag. Fingret var uppslitsat på den vasas kanten på lådan (jorå, jag har skurit mig på en låda...) och blod rann över golvet, det vara bara att be kunden om ursäkt, be en av mina anställda hjälpa honom, åka till sjukan och säga: Här. Sy. Nu. Bråttom tillbaka.
Jaha sa hon och sydde.

Självklart har man också gjort följande:

1) Fått en bom på en segelbåt i huvudet.
2) Farit omkull på isen, hjärnskakning och kräkts i skolbänken (många år sedan)
3) Slagit runt på offroaden, spräckt några ben i vänsterfoten - spännande att växla på hemvägen.
4) Sprungit igenom en glasdörr - gudskelov på fyllan
5) Åkt in i taggtråd med crossen (hojen kom under - inte jag, så den fortsatte utan mig)
6) Cyklat in i nåns brevlåda på bakhjulet med en gammal crescent - pung-ont.
7) Slagit i pungen när vi spelade Bandy - Snubben drog en klassiker med klubban mellan benen på mig, problemet uppstod när han drog så hårt att jag ramlade- med pungen på klubban. Nåja 2 veckor senare fick jag kliva upp från rullstolen på Centrallasarettet igen. Många snygga sköterskor.
8) Fått en tennisboll i ögat IGEN (inte jag som kastade denna gång - puh)
9) Spöat en ambulanskille som skulle "örfila" liv i mig när vi hade spelat ölspelet med sprit. Fick tydligen in en fin höger. Lite jobbigt att höra det dagen efter - och att man fick åka hem från sjukan i operationsrock knäppt i ryggen och lårhöga operationsstrumpor utan skor. I taxi. Snygg sköterska tydligen.
10) Kastat en flintasten varefter den studsar mot en annan sten, flisar sig och flisan sitter i mitt högerben. Långt ärr - ful sjuksköterska =(
11) Trasslar in mitt finger i borrmaskinen när jag polerar bilen (med sån där boll) så fingret hamnar under sladden mot den roterande chucken. Knappen fastnar inne, kabeln slits av. Bara att trycka tillbaka nageln o se glad ut. Har lagat borrmaskinen nu.
12) Slipstänk i ögat från vinkelslip
13) Tittar ner, rycker till i Ak-5:an, får magasinet i ögonbrynet. -Glömt att jag kortat vapenremmen. Warface med kammofärg o blod. Lite cool så.
14) Cyklar omkull, knät ur led, gick att slå tillbaks. Sprit e bra.
15) Kn*llar av senan i pi*ten. 2 gånger. Först lite, sen helt. Samma tjej. Pinsamt.
16) Drog en trevlig wheelie med offroadhoj utanför ett fik närjag var runt 16 år. Ser i samma stund att något glider ur bröstfickan - plånboken. Naturligtvis åkte allt ur plånboken också så där gick man i skinnställ och hjälm, utanför fiket och stannade trafik föratt plocka upp bankkort, körkort, pengar, kondomer å annat skit man har i pluskan.... Lite pinigt faktiskt...

Nu ork jag int´ mer hörs boys å bruds Trevlig kväll!! Akta pungen pojkar!

*Funatic*
Fy fan, hur lyckats du med allt det där??,
Ursäkta, men jag garvade som fan när jag läste!! :rofl
Att du fortfarande är i livet är ju otroligt!! :yoparty

Kan ju berätta när jag skulle banka en fixtur ( i en Cnc-maskin) till rätt läge med en plasthammare & halvmissar & hammaren träffar min ena pungkula.... (aj aj) :3freak
När jag väl kom upp på knä, så ser man att skiftkompisarna har ett stort flin på läpparna & man fick skämmas lite!

Last edited:
Back