Det här har jag lagt in på Ninja club swedens forum förut, men vafan, man får väl bjuda lite på sig....
Redan som nyfödd var jag ett litet barn.
Det har inte ändrats nämnvärt.
Förutom att jag förmodligen är en av de klantigaste människorna i nord-europa tycker jag det är barnsligt roligt med leksaker. Alltså hojen, bilen Xboxen osv. Man är ju man för fanken!
men klantigt menar jag: hur många vet du som fått en bumerang i huvudet? Som dom själva kastat? (jag måste vara en jävel på att kasta rätt i alla fall!)
hur många vet du som har fått en tennisboll i ögat? (som dom själva också kastat och sedan har studsat in i ögat...) och legat en hel vecka som en pinne och inte fått läsa, titta på tv eller brudar eller nåt. Tråkig vecka mao.
Nåväl, 11 hjärnskakningar, 3 näsbrott, 1 handled, 3 spruckna ben i foten, oräkneliga antal ärr (jag slutade räkna vid 25, på ena armen) börjar man väl lära sig. Tror jag i alla fall... Svärmor tycker nog inte det, för sist jag fyllde år fick jag Bamseplåster av henne (32 år gammal och får Bamse-plåster...)
Jag var riktigt duktig på att kasta kräft-knivar förut, ja du vet, såna där man käkar kräftor med. Så pass duktig att jag satte dom i bullseye i piltavlan på andra sidan rummet (jorå, jag var singel då) Tyvärr var jag lika duktig på att få den att fastna in till skaftet i min hand. Jag såg precis ut som en kastrull med handtag rakt ut.
För ett halvår sedan stod jag med en kund i min butik och visade honom Sony-Ericsson lilla bil man kan köra med telefonen, eftersom den var ganska dyr tappade jag den naturligtvis. Självklart skulle jag fånga den. Vilket jag så klart skulle ha skitit i för i vägen var den öppna lådan med telefoner i som jag skog näven i. Bilen for i backen men höll. Det gjorde inte jag. Fingret var uppslitsat på den vasas kanten på lådan (jorå, jag har skurit mig på en låda...) och blod rann över golvet, det vara bara att be kunden om ursäkt, be en av mina anställda hjälpa honom, åka till sjukan och säga: Här. Sy. Nu. Bråttom tillbaka.
Jaha sa hon och sydde.
Självklart har man också gjort följande:
1) Fått en bom på en segelbåt i huvudet.
2) Farit omkull på isen, hjärnskakning och kräkts i skolbänken (många år sedan)
3) Slagit runt på offroaden, spräckt några ben i vänsterfoten - spännande att växla på hemvägen.
4) Sprungit igenom en glasdörr - gudskelov på fyllan
5) Åkt in i taggtråd med crossen (hojen kom under - inte jag, så den fortsatte utan mig)
6) Cyklat in i nåns brevlåda på bakhjulet med en gammal crescent - pung-ont.
7) Slagit i pungen när vi spelade Bandy - Snubben drog en klassiker med klubban mellan benen på mig, problemet uppstod när han drog så hårt att jag ramlade- med pungen på klubban. Nåja 2 veckor senare fick jag kliva upp från rullstolen på Centrallasarettet igen. Många snygga sköterskor.
8) Fått en tennisboll i ögat IGEN (inte jag som kastade denna gång - puh)
9) Spöat en ambulanskille som skulle "örfila" liv i mig när vi hade spelat ölspelet med sprit. Fick tydligen in en fin höger. Lite jobbigt att höra det dagen efter - och att man fick åka hem från sjukan i operationsrock knäppt i ryggen och lårhöga operationsstrumpor utan skor. I taxi. Snygg sköterska tydligen.
10) Kastat en flintasten varefter den studsar mot en annan sten, flisar sig och flisan sitter i mitt högerben. Långt ärr - ful sjuksköterska =(
11) Trasslar in mitt finger i borrmaskinen när jag polerar bilen (med sån där boll) så fingret hamnar under sladden mot den roterande chucken. Knappen fastnar inne, kabeln slits av. Bara att trycka tillbaka nageln o se glad ut. Har lagat borrmaskinen nu.
12) Slipstänk i ögat från vinkelslip
13) Tittar ner, rycker till i Ak-5:an, får magasinet i ögonbrynet. -Glömt att jag kortat vapenremmen. Warface med kammofärg o blod. Lite cool så.
14) Cyklar omkull, knät ur led, gick att slå tillbaks. Sprit e bra.
15) Kn*llar av senan i pi*ten. 2 gånger. Först lite, sen helt. Samma tjej. Pinsamt.
16) Drog en trevlig wheelie med offroadhoj utanför ett fik närjag var runt 16 år. Ser i samma stund att något glider ur bröstfickan - plånboken. Naturligtvis åkte allt ur plånboken också så där gick man i skinnställ och hjälm, utanför fiket och stannade trafik föratt plocka upp bankkort, körkort, pengar, kondomer å annat skit man har i pluskan.... Lite pinigt faktiskt...
Nu ork jag int´ mer hörs boys å bruds Trevlig kväll!! Akta pungen pojkar!