Mest onödiga och förfulande tillbehör

Man kuggar la fö fan om man inte använder alla t.o.m , har fan kuggat fö de en gång.

De är la nått att om man måste nita hela vägen i handtaget så är fingrarna ivägen - trots att många hojar klarar sig med mindre tryck än så för att maxa

1. För mig känns det klart mkt säkrare om jag håller grepp om styrhalvan med två fingrar och bromsar med två.
2. Om bromsen tar så långt in att fingrarna är ivägen så skulle jag vilja säga att fingrarna är det lilla problemet.

Att bromsa är silver ...att gasa e guld !

Att hoppa ifrån en modern sporthoj till en åttitalare och tro att man kan bromsa maximalt med två fingrar kan sluta riktigt otrevligt. :död Därav rekommendationen att alltid använda alla tillgängliga fingrar.

Min 80-talare går då utmärkt att bromsa 2 fingrar i vart fall.

Min 80-talare går då utmärkt att bromsa 2 fingrar i vart fall.

Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!

Min gamla båldår hade abs, slangen utvidgades för att inte bromsverkan skulle bli alltför dramatisk. Drag in handtaget max och invänta den mjuka och behagliga retardationen var det som gällde. Då går det inte att lägga några fingrar emellan. Bytte sen till stålspunna. Livsfarligt ju!

Det var säkerhetsmaterial i bromsskivorna också.
Man hade gott om tid att ångra sitt beslut om det var vått.

Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...

Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...

Mest onödiga och förfulande tillbehör...? Inget av dessa kommer ens i närheten av collegetröjan...Först köpa vindtunnelutvecklat skinnställ för femton till tjugofem tusen. Sedan täcka över med en fladdrig collegetröja...Suck...

Nåja, kan man inte åka hoj kan man i alla fall ha en provokativ text som får omvärlden att tro att man faktiskt kan åka hoj...

Amen....men menar du inte köra hoj? :hihi Åka hoj grejar de flesta... ;)

Klaga ni...

Det där var den smartaste metoden jag sett hittills för att få hojförare att bromsa med alla fingrarna! Dylika bromshandtag kommer nog att rekommenderas på alla SMC-sammankomster hädanefter.

Har man inte bättre kontroll på cykeln om man håller fast sig i styret med desto fler fingrar och bromsar med 2 fingrar som räcker gott och väl?????????????? :Bugar

Nästan exakt samma funktion fanns på min GSX750ES :tummenupp
Dra in bromsgreppet till gashandtaget och bara vänta. Samma bromsverkan varje varv :crash

Grabbar...tvåfingersbroms är en geggmoppeskada. :) Jag föredrar att åka så, och monterar alltid ett tvåfingersgrepp på bromssidan av den anledningen (och att riktiga grepp är betydligt trevligare att åka med...).

Att man skall ha alla fingrarna på greppet är enkelt - du skall inte få fingrarna mellan grepp/handtag om det är svajiga frambromsar (då har man enligt min personliga uppfattning värre problem än fingrar ivägen å andra sidan...) och man riskerar att bryta lite fingrar om man går ikull och det kläms (lite långsökt kan tyckas).

Det är lite moralpanik över just det här ämnet. :hihi Speciellt där jag jobbar ideellt på min fritid. ;)

Grabbar...tvåfingersbroms är en geggmoppeskada. :) Jag föredrar att åka så, och monterar alltid ett tvåfingersgrepp på bromssidan av den anledningen (och att riktiga grepp är betydligt trevligare att åka med...).

Att man skall ha alla fingrarna på greppet är enkelt - du skall inte få fingrarna mellan grepp/handtag om det är svajiga frambromsar (då har man enligt min personliga uppfattning värre problem än fingrar ivägen å andra sidan...) och man riskerar att bryta lite fingrar om man går ikull och det kläms (lite långsökt kan tyckas).

Det är lite moralpanik över just det här ämnet. :hihi Speciellt där jag jobbar ideellt på min fritid. ;)

bromsa med 2fingrar!? du är ju tokig man kommer ju krasha diirekt! :fakta

(snudd på citat från touringmaffian) :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey