Satt precis och läste i en tråd om trim och turbo till en HD. Det känns inte som att det är ett speciellt billigt sätt att åka fort på. Inte ens rakt fram. Då dök frågan upp, vad ska man köpa om man vill få mest effekt per $?
Här är mitt första bidrag, en hayabusa från -99 för 59 000:-, ska ha 175 pållar på veven. Om det är rimligt att 10% faller bort på vägen till bakosten är det då 157,5 hk kvar till asfalten. summa summarum, 59000/157,5 = 374 kr / rwhp.
Antar att man lätt drömmer sig bort så försök vara så jordnära det bara går.
För dig att slå:
1. 374 kr / rwhp
Edit, antar att man kan dela upp detta i lite olika klasser som orginal, turbo mm. vet inte riktigt hur man ska göra detta. Det kan Jörgen få bestämma
Här är mitt första bidrag, en hayabusa från -99 för 59 000:-, ska ha 175 pållar på veven. Om det är rimligt att 10% faller bort på vägen till bakosten är det då 157,5 hk kvar till asfalten. summa summarum, 59000/157,5 = 374 kr / rwhp.
Antar att man lätt drömmer sig bort så försök vara så jordnära det bara går.
För dig att slå:
1. 374 kr / rwhp
Edit, antar att man kan dela upp detta i lite olika klasser som orginal, turbo mm. vet inte riktigt hur man ska göra detta. Det kan Jörgen få bestämma

Last edited: