Mest bang for the buck?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nästa år blir jag 50, därför tänkte jag ge mig själv en present i form av en leksak. Det började som en Ducati streetfighter V2 men ju mer jag tänkt har jag börjat fundera på att nu är det snart över med sporthoj så man kanske skulle köpa en sista kåpad hoj.
Så jag började snegla mot nya R9 men den blev hiskeligt dyr…165000kr och då slog det mig GSXR750 har bättre effekt och är nog en billigare hoj. Men det kanske finns nån mer som jag har missat? Tips någon? Ducati Panigale är ett alternativ…
 
Och nu fattade jag att ts sökte sporthoj...
Ducati Panigale som passar ts plånbok.
 
Fast, för att svara på frågan, mer objektivt, mer hoj för pengarna lär du inte få en på en VTR1000F, TL1000S, eller till och med hojen jag köpte, en gammal Falco. De hojarna är mer potenta än de flesta förare på gata, är moderna nog att vara trevliga att köra, pålitliga, till och med nästans praktiska, någorlunda icke-obekväma, nästan gratis att försäkra, och folk formligen - ibland nästans bokstavligen, kastar dem efter en på gatan. Har sett servicebara Firestorm för 15tkr.

Vill man ha lite mer Touring så blir det väl VFR 800 FI. Av i stort samma anledningar.

Men någontning i hojarna du räknade upp säger mig att det inte är vad du är ute efter.....
 
Någon som lagt märke till att priserna gått upp? Alla hojar var ju snorbilliga i Augusti/September

Men det är väl tlllgång och efterfrågan...

Finns ju knappt några annonser nu mot då...
 
Någon som lagt märke till att priserna gått upp? Alla hojar var ju snorbilliga i Augusti/September

Men det är väl tlllgång och efterfrågan...

Finns ju knappt några annonser nu mot då...
Är väl de hojar som blivit osålda tänker jag.

Är själv lite på jakt på husky 701 men när folk begär 80 tkr för en 6 år gammal när man får en fabriksny för 105 blir det inte sålt.
 
Fast, för att svara på frågan, mer objektivt, mer hoj för pengarna lär du inte få en på en VTR1000F, TL1000S, eller till och med hojen jag köpte, en gammal Falco. De hojarna är mer potenta än de flesta förare på gata, är moderna nog att vara trevliga att köra, pålitliga, till och med nästans praktiska, någorlunda icke-obekväma, nästan gratis att försäkra, och folk formligen - ibland nästans bokstavligen, kastar dem efter en på gatan. Har sett servicebara Firestorm för 15tkr.

Vill man ha lite mer Touring så blir det väl VFR 800 FI. Av i stort samma anledningar.

Men någontning i hojarna du räknade upp säger mig att det inte är vad du är ute efter.....
När jag kollade runt/dagdrömde var en RSV Mille ännu billigare att försäkra än en Falco :unsure:
 
Om du tänker dig en något år gammal sporthoj så lär ingen göra dig besviken.
Har du någon modell som du tycker är extra snygg? Eller bara gillar ljudet på?
Då kanske det är den du ska sikta in dig på
 
Är väl de hojar som blivit osålda tänker jag.

Är själv lite på jakt på husky 701 men när folk begär 80 tkr för en 6 år gammal när man får en fabriksny för 105 blir det inte sålt.
Litet lur på att kränga min 690 -20 med litet plusmeny. Är visserligen ingen 701 men dra iväg ett PM om intresse finns.
 
Yamaha Thunderace?
Verkar väldigt prisvärda.

Om man inte är allergisk mot förgasare.
 
Det finns ju mellanmjölk. Aprilia Tuono är ju nakenhoj med rätt mycket kåpa på.
Körställningen är mindre jobbig än en ren sporthoj.
 
Litet lur på att kränga min 690 -20 med litet plusmeny. Är visserligen ingen 701 men dra iväg ett PM om intresse finns.
Det är enduron jag är på jakt efter. Dvs inga myskörda hojar vilket gör att iaf jag tycker att prissättningen kontra beggat mot nytt blir skev.
 
Det är enduron jag är på jakt efter. Dvs inga myskörda hojar vilket gör att iaf jag tycker att prissättningen kontra beggat mot nytt blir skev.
Jag förstår. Jag har uppfattningen om att utbudet är större på motarder än enduro också. Det påverkar ju prisbilden det med.

Pang för peng när det kommer till äldre hojar av något sportigare snitt tycker jag verkar vara Triumph Sprint RS och Suzuki SV1000s. Som antyddes i första inlägget, även om det kanske var litet "större R" som önskades 🙂
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top