Mest överskattade banden?

Ni TROR att ni har listat den värsta skiten,
Men när ni ser detta kommer alla att "a-ha":a och nicka förstående
:tummenupp :D

Markera här:
Bo Kaspers skit-Orkester

haha word!:tummenupp Kan inte förstå hu man kan tyck Metallica är överskattade, visst gubbarna är inte i närheten live av vad dom var 89-00 men fortfarande är dom top 3 live.

Allt du skriver i den här tråden gör mig bara mer övertygad om att jag har rätt. Red Hot Chili Peppers är överskattad skit. :fakta

Det är det som är den svages svaghet, att de ej inser när de har fel. Själv så inser jag när jag har fel, därför undviker jag att ha fel.

Det som även dyker upp är Black Sabbath med Ozzy, 70-talsbandet som namedroppas av alla skencoola "metalheads" med tatueringar, mössa och bockskägg som har matats med att man ska säga så av Ozzfest och MTV och som tror att "Made in Japan" är ett klädesplagg, "California Jam" ett pålägg och "Demons and Wizards" ett rollspel. Men även detta tycker jag egentligen är rätt bra, som man lyssnade ihjäl sig på "War Pigs", "Sabbath Bloody Sabbath" och "The Wizard" i lurarna på vägen till replokalen med gitarren på styret balanserades genom slask och regn några kyliga höstkvällar 1994.

Och Metallica, inte för att de på något sätt är dåliga, utan för att Testament, Exodus, Slayer, Overkill och Anthrax var/är minst lika bra.

:rofl :rofl :D :Bugar

haha word!:tummenupp Kan inte förstå hu man kan tyck Metallica är överskattade, visst gubbarna är inte i närheten live av vad dom var 89-00 men fortfarande är dom top 3 live.

Topp 3 i vaddå? :va

De har en otajt trummis, en sologitarrist som slinter på fingrarna, en sångare som inte kan säga annat än "Hey" och försöker låta aggressiv bara för att låta mest mesig. Den enda som håller - och någonsin har hållit - måttet i Metallica är deras basister. De är riktiga musiker. De andra är mest pengakåta avskum som världen skulle mått bättre utan. Efter 'Ride the Lightning'. Ja, de är hemskt överskattade.

Och sen alla andra? Ni gnäller på band som Queen och U2 bara för att de råkar vara stora - samtidigt som ni gnäller på i princip all annan musik också. Vad lyssnar ni på egentligen? :va
Ta och lyssna lite på musiken, lyssna på låtarna, lyssna på RIKTIGA musiker. Musiker av denna rang hittar man numer endast som husband i TV, eller inom snävare genrer så som jazz, blues eller metal. För riktiga musiker kan inte bli kända nuförtiden, det krävs att man dör eller hamnar på avgiftning för att bli känd. Eller att man inte kan sjunga/spela.

Nä, passa på och njut av riktig musik med riktiga musiker och klaga på riktigt överskattad musik såsom Håkan Hellström, Britney Spears, valfri idol-kändis eller valfri melodifestivalkändis.

:rofl
Du är underhållande i din okunnighet om musik. :pannkyss ;)

Du har rätt i det här fallet - om det inte vore för RHCP:s basist som tillhör världens - nu levande - vassaste. Men han skulle klara sig utan resten av bandet å andra sidan.

Last edited:
Du har rätt i det här fallet - om det inte vore för RHCP:s basist som tillhör världens - nu levande - vassaste. Men han skulle klara sig utan resten av bandet å andra sidan.
Du menar pajasen med en tenissocka över k*ken och pungen? Ja, han är verkligen en av världens bästa basister. Jag är för övrigt världsmästare i blockflöjt. ;)

Det var precis vad jag tänkte om dig när du började gnälla på Metallica.

Det är skillnad på musiker och Metallica. Metallica var visst bra fram tills Hetfield började ta sånglektioner och de har gjort bra låtar sen dess men de är som Madonna, inte några musiker som skulle platsa på en allstarlista. Jag har sett ett par livekoncerter inspelade på den här sidan 2000-talet och alla gör bort sig på sätt som faktiskt inte borde vara tillåtet av betalda musiker. Det gjorde de inte alls på samma sätt under tiden de blev kända som Alcoholica. Kanske borde de börja dricka igen. :va

Ovanstående är bortsett från basisterna de innehaft under åren.

Du menar pajasen med en tenissocka över k*ken och pungen? Ja, han är verkligen en av världens bästa basister. Jag är för övrigt världsmästare i blockflöjt. ;)

Hehe, just han. ;)

Last edited:
Det är skillnad på musiker och Metallica. Metallica var visst bra fram tills Hetfield började ta sånglektioner och de har gjort bra låtar sen dess men de är som Madonna, inte några musiker som skulle platsa på en allstarlista. Jag har sett ett par livekoncerter inspelade på den här sidan 2000-talet och alla gör bort sig på sätt som faktiskt inte borde vara tillåtet av betalda musiker. Det gjorde de inte alls på samma sätt under tiden de blev kända som Alcoholica. Kanske borde de börja dricka igen. :va

Håller med om 2002 och framåt, dom är inte tajt nuförtiden, men utan tvekan bästa livebandet från slutet på 80 fram till 2000, ohotat.
http://youtube.com/watch?v=OPV5b2SrjIY&feature=related

Last edited:
De ÄR ju sjukt överskattade, specielt Anthony Kiedis som är en usel sångare och ännu uslare live. Han suger på skit live, verkligen på skit.

Fasrt nu handlade inte tråden om vilka band man tyckte var dåliga utan vilka som var överskattade. Då är frågan, är RHCP överskattade?
För övrigt är de grymt bra och Globenkonserten 2006 var fantastisk, men de kan ändå vara överskattade, är de det?

Bruce är ju grymmast av grymma, vad snackar ni skit om honom för? :confused: Ok, han är kommu och så men skit i det.

Världens just nu sämsta band är 06's 07's eller vad fan de jävla japanska popfittorna heter, de som gjorde woohoo till Kill Bill. Apropå det så är Quentin Tarantino både en värdelös regissör OCH överskattade, sug på det. :slicka

Det sämsta bandet i historien, som dock inte finns längre, är Philemon Artur & The Dung. Inget på hela jorden är sämre än dem.

Ta och lyssna lite på musiken, lyssna på låtarna, lyssna på RIKTIGA musiker. Musiker av denna rang hittar man numer endast som husband i TV, eller inom snävare genrer så som jazz, blues eller metal.
Man kan lyssna på musik eller musiker. Man får inte vara för duktig för då blir man åt helvete dålig också.

Världens just nu sämsta band är 06's 07's eller vad fan de jävla japanska popfittorna heter, de som gjorde woohoo till Kill Bill. Apropå det så är Quentin Tarantino både en värdelös regissör OCH överskattade, sug på det. :slicka

dom heter "five six seven eights" (man måste skriva ut det, trots att dom själva skriver det med siffror, för annars kommer någon nolla och säger att dom heter "viis koos .. .. .." på finska och något ännu värre på holländska...)

Ovanstående är bortsett från basisterna de innehaft under åren.

Håller med om att allt barkade när James slutade skrika. Men dom har väl inte varit särskilt hyllade sen dom blev dåliga heller. Allt efter svarta skivan har mest fått utstå kritik. Jag tycker dom fick beröm när dom förtjänade (80-talet) och skit när dom förtjänade det (efter svarta).

Man kan lyssna på musik eller musiker. Man får inte vara för duktig för då blir man åt helvete dålig också.

Precis. Det ska vara lite skitigt. Band som man alltid får höra är så extremt duktiga tekniskt är ju så gott som alltid totalt värdelösa och tråkiga. T ex Dream Theater, Yngwie the focking fury Malmsteen, Joe Satriani och allt annat som studiomusiker sitter och runkar till men som alla andra hatar.

Metallica var flawless både live och på skiva fram t.o.m And Justice for All. Svarta tycker jag däremot är överskattad även om den innehåller några bra låtar. Men dom var bra live tills 93-94 nångång när James tappade rösten.

Last edited:
Det var bättre förr, då blev folk överlyckliga om någon råkade släppa en fjärt som hade en antydan till ren ton.

Alla är överskattade alla är underskattade, allt beror på vem man väljer att fråga. Jag tycker tex att Madonna är rått överskattad. Några miljoner fans och några hundra miljoner dollar på banken visar att min förmåga att skatta är överskattad av mig själv :D Min bergsäkra övertygelse i frågan är troligen underskattad dock.

Metallica var flawless både live och på skiva fram t.o.m And Justice for All. Svarta tycker jag däremot är överskattad även om den innehåller några bra låtar. Men dom var bra live tills 93-94 nångång när James tappade rösten.

Tycker dom var grym fram till 2000, dock fanns det en hel del crap på load/reload, dock fanns det ett par riktiga toppar på dom albumen också.
Nu är dom väl mest lite av antikvärde, dock jävligt goa live trots deras slarv.

'99 hade han väl rätt ok röst iaf
http://youtube.com/watch?v=J8vd1SAeXmY&feature=related
http://youtube.com/watch?v=-MPdsZdBEiA
http://youtube.com/watch?v=gcaMk4b-SYg&feature=user

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back