Mercedes

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid Albert&Herbert
Hoj
Nada
Hej!

Jag har för mig att det är OLAGLIGT att skriva om bilar på hojjforumet, men jag ger mig på ett frest ändå. (Är det åt h*lvette fel så får väl någon moderator släcka ner tråden... )

Jag funderar på att köpa en gubbig merca... en 08:a eller nyare. C-klass kombi. (Ja, det är långt ifrån en sporthoj, jag vet.. )
- men har någon ett tydligt: "Javisst, shoot",
eller ett tydligt "Är du dum i huvudet?"
eller ett mer otydligt: "Visst, men tänk på det här..."
eller kanske ett helt obegripligt: "Vaddå blodpudding, ska det vara gott?", så är jag jättetacksam...
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag körde en splitt ny c180 kompressor 2004. Det var en av de bästa vardagsbilarna jag kört. Riktigt god komfort och lite lagom med effekt om det behövdes åka fort...
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
jag har en -06 320 diesel sedan 2 ar tillbaka

inga problem, bilen kanns gedigen och bra ihopskruvad.

att tanka pa. kop INTE en sportmodell. dalig komfort, nastan lika dalig som bmw m-sport modeller
kop inte mindre motor an 200, hade en -08 180 kompressor som lanebil, vilket as! 320 diesel ar motorn du vill ha om du inte har rad med c63
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
...för då tar fan bofinken?

Saken är den att jag är rätt tidig i mina tankar.. har inte ens provkört någon än... så varför inte bilstol i bak? (hade iof sig tänkt ha den i fram, men ändå... )

Varför Merca? Om du ändå skall lägga så mycket på en bil så provkör lite andra sköna åk samtidigt, inkl BMW.
 

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid Albert&Herbert
Hoj
Nada
Varför Merca? Om du ändå skall lägga så mycket på en bil så provkör lite andra sköna åk samtidigt, inkl BMW.

Det började med BMW och Audi... provkörde Audin och provsatt BMW:n... har väl inget klockrent argument för mercan mer än någon flummig känsla av att jag är mer av en merca-man.. (Usch, lät nästan som Dressman...) Vad jag är ute efter är en bekväm laståsna!
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
...för då tar fan bofinken?

Saken är den att jag är rätt tidig i mina tankar.. har inte ens provkört någon än... så varför inte bilstol i bak? (hade iof sig tänkt ha den i fram, men ändå... )

Jag är lite av en merca-människa själv (även om jag inte äger någon för tillfället)
Men C-klass är ju så klaustrofobisk. Var mest så jag tänkte.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
...för då tar fan bofinken?

Saken är den att jag är rätt tidig i mina tankar.. har inte ens provkört någon än... så varför inte bilstol i bak? (hade iof sig tänkt ha den i fram, men ändå... )

jepp daligt med plats for barnstol, jag kan inte kora med barnstol(besafe easykid x2) bakom mig mer an kortare strackor, det blir javligt trangt. for det mesta kor frugan, jag sitter bakom henne och knodden vanster bak (england, sa hogerstyrt)

nu ar nr2 pa vag sa maste ha storre karra
 

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid Albert&Herbert
Hoj
Nada
...jag fortsätter mina frågor då...

Vi har hittat en högintressant bil 35 mil bort, men problemet är att jag vill gärna provköra en på "hemmaplan" innan jag slösar bort en massa bensinpengar på att provköra just precis den (eftersom jag alltså inte kört modellen i fråga alls) . Alltså tittar jag runt på bilfirmorna runt om och har hittat motsvarande bil (fast med sämre pris, fel klädsel osv osv) men bilen här i stan är Automat och den jag är intresserad av är manuellt växlad.

Frågan är då om jag får tillräcklig känsla av bilen om jag provkör automaten... Vad tror just du...?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
...jag fortsätter mina frågor då...

Vi har hittat en högintressant bil 35 mil bort, men problemet är att jag vill gärna provköra en på "hemmaplan" innan jag slösar bort en massa bensinpengar på att provköra just precis den (eftersom jag alltså inte kört modellen i fråga alls) . Alltså tittar jag runt på bilfirmorna runt om och har hittat motsvarande bil (fast med sämre pris, fel klädsel osv osv) men bilen här i stan är Automat och den jag är intresserad av är manuellt växlad.

Frågan är då om jag får tillräcklig känsla av bilen om jag provkör automaten... Vad tror just du...?

Japp. Men dom manuella mercalådorna är ingen höjdare.

Köp en automatare :fakta

/ Jens
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
80- och 90tals mercorna har trista manuella lådor men de funkar ifall man gubbkör dem, dvs inga snabba växlingar.

på 2000-talet så tycker jag att den manuella har blivit betydligt bättre.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top