Japp, jag kör en zigenarräzer.
1: Gasen på bilen är ganska svårarbetad och kräver att man vänjer sig lite. För det första så är pedalen lite seg, eller osmörjd kanske man skulle kunna säga, den går alltså i hack när man gasar.
2: Det är svårt/omöjligt att varva upp jämnt från tomgång till säg 3000 varv, motorn kommer väldigt snabbt och kan hoppa upp i 3000 när man ska släppa upp kopplingen. Den kräver alltså att man vänjer sig och "kan den"
Jag personligen tror inte att 1 och 2 hör ihop, känns som varvet kommer för mycket i proportion till hacken i pedalen. Bilen går hyffsat bra för åldern i övrigt men jag vill veta varför det är såhär. Osynkat insprut? vad kan det vara?
1: Gasen på bilen är ganska svårarbetad och kräver att man vänjer sig lite. För det första så är pedalen lite seg, eller osmörjd kanske man skulle kunna säga, den går alltså i hack när man gasar.
2: Det är svårt/omöjligt att varva upp jämnt från tomgång till säg 3000 varv, motorn kommer väldigt snabbt och kan hoppa upp i 3000 när man ska släppa upp kopplingen. Den kräver alltså att man vänjer sig och "kan den"
Jag personligen tror inte att 1 och 2 hör ihop, känns som varvet kommer för mycket i proportion till hacken i pedalen. Bilen går hyffsat bra för åldern i övrigt men jag vill veta varför det är såhär. Osynkat insprut? vad kan det vara?