Mera tips om att köra i grupp

anol skrev:
Men om personen bromsar och personen bakom personen tror att personen .. :va

Om personen bakom Alex dator slutade med kvällsgroggar skulle inläggen bli läsliga för fler här på forumet :öl :lol

DELTIIIIIIIIIIIIIII luktade jag sprit när jag kom hem till dig????
Ja jag körde rullor men jag hade inte druckit..

Om en person håller på o köra in i den framför i en kurva så är det dax för denna personen o gå upp i en gukkhögre.. Dvs underförutsättning att det är gruppens tempo som föraren före håller...

AleX skrev:
DELTIIIIIIIIIIIIIII luktade jag sprit när jag kom hem till dig????
Ja jag körde rullor men jag hade inte druckit..

Om en person håller på o köra in i den framför i en kurva så är det dax för denna personen o gå upp i en gukkhögre.. Dvs underförutsättning att det är gruppens tempo som föraren före håller...
Jag vill ha flera gukker med färre förare, det löser det mesta.

Ahaaa! Trevligt att råkas! ;) Synd att jag inte hade några bra tips att ge dig... du låg ju inte precis framför mig hela körningen heller iofs. Var nån motard-kille som motorstoppa och tog din plats i leder vid skurup. Men från vad jag såg av din körning så reagerade jag inte över något konstigt... och det borde ju borga för att det såg tryggt och stabilt ut! :tummenupp

Men som sagt, om jag som är grön, kan ligga längst bak och sick-sacka och titta på fåglarna, så är inte tempot överdrivet högt heller, och då får man kanske inte nyttja sina skills heller på samma sätt. Men vi är ju ute för att ha kul, inte för att spränga ljudvallen, eller sätta tidsrekord... Sånt gör man automatiskt när man ska hem till morsan på middag.... "VAH, 20 MINUTER? VAR DU INTE I HELSINGBORG NÄR DU RINGDE?" - "ehhh... jo" :yoparty

Robbann skrev:
Det var jag som kom fram å frågade.. aldrig fel med tips....

Robz skrev:
Håller med om allt, utom bromsinläggen...
Bromsa när det behövs!! I tid!! Vill ej ha någon i rövven bara för att denne "undviker" bromsen efter denna tråd! Ligger man direkt efter framförvarande hela tiden, BÖR man bromsa mer än denne för att säkerställa avstånd och med säkerhet undvika att köra in i framförvarande.
Dessutom kan en anläggning av bromsen = tändning av b-ljuset fungera nästan lika bra som en hand i vädret, när elektroniken fungerar.
Om man behöver bromsa i sväng efter sväng pga framförvarande är det en tydlig signal till att passera bromsklossen vid nästa stopp. (Gäller ej om das(s) reiseleiter K är bromskloss :7peta )

@Anol - om du kör i annan grupp än 0,956 så kör du Grön i SSEMSE hädanefter :fatta! :D

Det som menas är ju inte att man inte ska hålla avstånd.
Problemet är oftast att personen framför kör lite saktare än dom framför i kurvorna och då gasar upp i 250 på rakorna för att tvärnita ner till 20 i kurvorna och då blir de inge flyt för varken han eller de som ligger bakom.

De är ju kurvorna som är roliga och där för behövs det ju endast en marginell fartökning på rakora för att sedan som nån sa en lätt motorbromsning inför kommande kurva.

Avståndet ska givetis hållas, men även detta är lite kort i bland under körningarna.

/R

trollkarlen skrev:
De är ju kurvorna som är roliga och där för behövs det ju endast en marginell fartökning på rakora för att sedan som nån sa en lätt motorbromsning inför kommande kurva.

Prrrrreeeeeciiiiiiissss!!!!! :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...