Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hojbrud skrev:mycket bra sagt
kan hålla med.. även i de långsammare grupperna..
men det där med att håla platsen.. hmm ja det finns ju folk i långsammare grupperna som visst inte vet om det..
än går det ju bra.. när det är en så liten grupp..
men gör inte så sen.. snälla.. kan ju sluta mycket illa..
MBGIRL skrev:Titta på Corbens inlägg och tänk efter noga på din egen körning.
hojbrud skrev:jasså så efter en körning så vet du hur jag kör.. så bra för dig då.. men missat mycket har du gjort...
jo tack du..
jag vet
jag brukar göra så..
alltid.. hmm eller ja förutom igår då..
pga. att vi var en sådan liten grupp..
men jag tänkte mer på dit och killens körsätt..
köra om under körning utan att bli omvinkad ska man inte i sånna fall kör man om vid stopp![]()
och kör man i grupp så e det väldigt bra om man ligger lite siksak... för annars blir släpet ännu längre.. (på större vägar)
Man ser väldigt mkt när man ligger bakom och man märker rytmen med en gång. Ta det inte personligt, utan fundera lite på det istället o lär dig/er av det. Vi har alla varit nybörjare. Jag har lärt mig mkt på Onsdagsgazzen och än mer på banan. Det är inte helt enkelt/självklart att få flyt i körningen och att köra i grupp. Sånt lär man sig inte på trafikskolan precis...hojbrud skrev:jasså så efter en körning så vet du hur jag kör.. så bra för dig då.. men missat mycket har du gjort...
Håller du med mig??? Känns konstigt va?MBGIRL skrev:Titta på Corbens inlägg och tänk efter noga på din egen körning.
CorbenDallas skrev:Håller du med mig??? Känns konstigt va?![]()
![]()
Jag håller oxo med, detta är skitskumt juh, kan vi ha fel eller....CorbenDallas skrev:Man ser väldigt mkt när man ligger bakom och man märker rytmen med en gång. Ta det inte personligt, utan fundera lite på det istället o lär dig/er av det. Vi har alla varit nybörjare. Jag har lärt mig mkt på Onsdagsgazzen och än mer på banan. Det är inte helt enkelt/självklart att få flyt i körningen och att köra i grupp. Sånt lär man sig inte på trafikskolan precis...
Det tar lång tid att bli "bra" på att köra hoj, dra nytta av den stora samlade erfarenheten som finns...
Bara ett tips till alla nya...![]()
Bra inlägg, man ska skynda långsamt och njuta av färdenMBGIRL skrev:Ägna du 100% åt din egen körning så får du bättre flyt.
GSXR1100R skrev:Jag håller oxo med, detta är skitskumt juh, kan vi ha fel eller....
MBGIRL skrev:Ja se där nu väntar vi bara på mr K också![]()
Det var jag som kom fram å frågade.. aldrig fel med tips....yoohan skrev:Visst kan det vara nevöst att se människors spårval ibland... jag håller med... men det som finns att göra då är ju att ge framförvarande ett litet tips när man kommer fram till slutdestination. Vet inte vem det var som låg framför mig i mellangruppen igår, men denna person kom i alla fall fram och frågade mig lite om sin körning, om det såg bra ut, och jag hade några tips osv. Ofta ser man ju bättre bakifrån vad personen framför gör för fel också... man ska inte vara rädd för lite kritik... alla har varit ute och "rest" mer än En gång. Jag är själv grön i många aspekter, men egentligen så är det ju bara sunt förnuft som ska råda.... handling, risk och konsekvens, för varje meter man rullar.
Ovan exempel är dock jävligt klassiska... att folk går över backkrön på mittlinjen, att folk skär skymda kurvor, eller ligger för nära mittlinjen i en vänstersväng, så huvudet är Mer än väl över i motsatta körbanan... man kan bli lite halvt mörkrädd ibland... men alla lär sig nog i sinnom tid. Den muntliga, Eller hårda vägen...
Jag svarade i inlägg 16 på förstasidan. Trodde att det framgick att Jag är positiv till att detta tas upp och inget behöver tillgäggas. PS. det är PRECIS detta som tas upp i körarskolan ..... heheMBGIRL skrev:Ja se där nu väntar vi bara på mr K också![]()
AleX skrev:Men inte i sängen där e han alltid först![]()
CorbenDallas skrev:O du blir alltid lika missnöjd eller??![]()
Robz skrev:Håller med om allt, utom bromsinläggen...
Bromsa när det behövs!! I tid!! Vill ej ha någon i rövven bara för att denne "undviker" bromsen efter denna tråd! Ligger man direkt efter framförvarande hela tiden, BÖR man bromsa mer än denne för att säkerställa avstånd och med säkerhet undvika att köra in i framförvarande.
Dessutom kan en anläggning av bromsen = tändning av b-ljuset fungera nästan lika bra som en hand i vädret, när elektroniken fungerar.
Om man behöver bromsa i sväng efter sväng pga framförvarande är det en tydlig signal till att passera bromsklossen vid nästa stopp. (Gäller ej om das(s) reiseleiter K är bromskloss)
@Anol - om du kör i annan grupp än 0,956 så kör du Grön i SSEMSE hädanefter![]()
![]()
AleX skrev:Du personen som ligger bakom kommer ikapp så har vi problem nr 2... någon passar inte in i gruppen...
Är det personen som kör in i personen framför inför varje kurva eller är det personen som åker med i rytmen..
Så det är personen som ligger bakom som då ska byta till en högre grupp..
Robz skrev:@Anol - om du kör i annan grupp än 0,956 så kör du Grön i SSEMSE hädanefter![]()
![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen