Mera tidnings-PR tillsporten

Ska bli otroligt spännande att se killarna köra i sommar! Fredrik har lovat att inte bli sur om dom "bara" kommer tvåa. :tungan

Lycka till killar! :tummenupp

Last edited:
STCC har väl varit på 2000cc i några år nu?

Men jag fattar vad som menas, nästan. Men kasst att inte ens en sportreporter ser en sån miss. Snacka om att dom har noll koll..

Men man får väl önska lycka till med endurancen istället då! :)

Härligt grabbar! Motalatidningen har lite motorintresse! ;)

STCC har 2000cc hmm,.. jovisst, men nån miss tycker jag det inte är av reportern.

Hur skulle han ha formulerat det annars? Pro Superbike körs tillsammans med STCC ?? ... ah .. jag vetifan, de flesta lär ju fatta vad som menas ;)
skitsamma om det står detaljmissar, det bästa är ju ATT det står nåt :yoparty

//håkan

Härligt grabbar! Motalatidningen har lite motorintresse! ;)

STCC har 2000cc hmm,.. jovisst, men nån miss tycker jag det inte är av reportern.

Hur skulle han ha formulerat det annars? Pro Superbike körs tillsammans med STCC ?? ... ah .. jag vetifan, de flesta lär ju fatta vad som menas ;)
skitsamma om det står detaljmissar, det bästa är ju ATT det står nåt :yoparty

//håkan

Dom flesta kanske fattar det. Men det kan vara att ta det lite mycket för givet? Det ska nog inte bara vara skrivet till sånna som vet att det finns en mc-klass i en serie som heter STCC. Nu säger tidningen att STCC är en mc-klass med 1000cc och SM-status?

Mig kvittar det. Men jag vet att folk i STCC inte gillar när man använder STCC:s namn fel. Dom vill marknadsföra STCC som ett mästerkap för touringbilar och höja sin status. Där i ingår det bl.a att se till att inte "supportklasserna" använder namnet fel. En förare i VEIDEC får tex inte ens använda STCC:s logga på sin hemsida, sponsorbrev mm. Ej mindre säga att han kör STCC. Då får man problem med dom. STCC är inte en mc-klass även om vissa här tex slarvigt kallar VEIDEC för att "köra STCC"..

Fredrik Lindell hade från början tänkt köra SM-serien för 1 000-kubikare den kommande säsongen. Men efter att STCC gått upp till samma storlek fick han ändra om sina planer.

Det där förstod jag inte.
Vart det inte intressant att köra i SBK Challenge (gamla NSBK) när SM-statusen försvann :va

Fredrik Lindell hade från början tänkt köra SM-serien för 1 000-kubikare den kommande säsongen. Men efter att STCC gått upp till samma storlek fick han ändra om sina planer.

Vart det inte intressant att köra i SBK Challenge (gamla NSBK) när SM-statusen försvann :va

Det var så jag uppfattade det på Fredrik iallafall... SBK Challenge är rookie1000 del 2 typ...

//håkan

Det var väl inte bara SM-statusen som försvann, förararna försvann ju med så det stämmer ju lite som håkan säger att det blir lite rookie del 2.

Det var så jag uppfattade det på Fredrik iallafall... SBK Challenge är rookie1000 del 2 typ...
Okej, då förstår jag hur han tänkte :tummenupp

Inte för att det har med artikeln att göra men jag tycker det är bra att det finns en nivå mellan Rookie 1000 och Pro SBK :)

Det var väl inte bara SM-statusen som försvann, förararna försvann ju med så det stämmer ju lite som håkan säger att det blir lite rookie del 2.

...vilket jag tycker är riktigt bra för dom (oss) som vill gå vidare men tycker att steget till PRO Superbike från Rookie1000 är för stort.... :tummenupp

Tycker man att det är tråkigt att köra utan mästerskapstitel och inte törs/har råd att köra PRO Superbike så finns det ju faktiskt ett Nordiskt Mästerskap i jaga i NSB.... För dom som vill... ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...