Ok here we go
Jag har en gsxr 1000 K7 med yoshimura EM-PRO box. När jag köpte hojen satt det även en quickshift sensor på den och qs funktionen i EM-PRO boxen var aktiverad. Allt funkade kalas!
Efter en lite marksyning slets kablarna till sensorn ur. Jag blev alltså tvungen att köpa en ny sensor. Den förra sensorn var inget märke på, så det blev svårt att köpa en likadan.
Efter en del sökande hittade jag en sensor hos danos performance i USA. Den ska fungera till de flesta eftermarknads ecu:er. Jag beställde en för raceväxlat.
Den har två kablar, en röd och en svart, precis som den gamla sensorn. Jag installerade den exakt som den gamla sensorn satt. EM-PRO:s Qs sätts på brytarkontakten för stödet under sadeln, en blå/vit kabel och den svarta till jord ( batteriet ).
Jag satte upp hojen på garagestödet och testade min installation innan jag lödde och körde med krympslang. Allt funkade perfekt, både på låga varv och höga varv vid acceleration.
Nu testade jag hojen på gatan och det funkade inte..... alls! Växelpinnen är stenhård och ger inte med sig en mm. Fungerar självklart att växla som vanligt med kopplingen eller genom att anlägga lite tryck på växelföraren och blippa med gasen. Nån gång ibland funkar det efter ett RIKTIGT hårt tryck.
Sen är det som att sensorn/Qs bryter tändningen vid hård acceleration runt 10-12000 rpm. Tar jag bort sensorn försvinner detta fenomen?!
Då själva qs funktionen sitter i boxen har jag inte rört inställningarna alls, alltså allt samma som med gamla sensorn.
Jag vet att min hoj har 8 spridare och till dynojets qs behövs en extra box för att styra de 4 "högre" eller vad man nu säger. Allt funkade ju med den förra sensorn!
Har kollar att sensorn fungerar, dock är det riktigt trög att dra. Det var dock inga problem på garagestödet.
"EM-PRO är bara skit, köp Bazzaz eller PC istället" kommentarerna är jag gärna utan men har ni några ideer/tankar om vad som kan vara fel, tar jag tacksamt emot dem!
Vore trevligt som den fungerade när det är dags för Gelleråsen 6-7/6
Jag har en gsxr 1000 K7 med yoshimura EM-PRO box. När jag köpte hojen satt det även en quickshift sensor på den och qs funktionen i EM-PRO boxen var aktiverad. Allt funkade kalas!
Efter en lite marksyning slets kablarna till sensorn ur. Jag blev alltså tvungen att köpa en ny sensor. Den förra sensorn var inget märke på, så det blev svårt att köpa en likadan.
Efter en del sökande hittade jag en sensor hos danos performance i USA. Den ska fungera till de flesta eftermarknads ecu:er. Jag beställde en för raceväxlat.
Den har två kablar, en röd och en svart, precis som den gamla sensorn. Jag installerade den exakt som den gamla sensorn satt. EM-PRO:s Qs sätts på brytarkontakten för stödet under sadeln, en blå/vit kabel och den svarta till jord ( batteriet ).
Jag satte upp hojen på garagestödet och testade min installation innan jag lödde och körde med krympslang. Allt funkade perfekt, både på låga varv och höga varv vid acceleration.
Nu testade jag hojen på gatan och det funkade inte..... alls! Växelpinnen är stenhård och ger inte med sig en mm. Fungerar självklart att växla som vanligt med kopplingen eller genom att anlägga lite tryck på växelföraren och blippa med gasen. Nån gång ibland funkar det efter ett RIKTIGT hårt tryck.
Sen är det som att sensorn/Qs bryter tändningen vid hård acceleration runt 10-12000 rpm. Tar jag bort sensorn försvinner detta fenomen?!
Då själva qs funktionen sitter i boxen har jag inte rört inställningarna alls, alltså allt samma som med gamla sensorn.
Jag vet att min hoj har 8 spridare och till dynojets qs behövs en extra box för att styra de 4 "högre" eller vad man nu säger. Allt funkade ju med den förra sensorn!
Har kollar att sensorn fungerar, dock är det riktigt trög att dra. Det var dock inga problem på garagestödet.
"EM-PRO är bara skit, köp Bazzaz eller PC istället" kommentarerna är jag gärna utan men har ni några ideer/tankar om vad som kan vara fel, tar jag tacksamt emot dem!
Vore trevligt som den fungerade när det är dags för Gelleråsen 6-7/6
