Mera "mos" i B-Kingen

Hehe, du får vänja dig successivt, en halv cm mer på rullen varje dag :D.
Skönaste måste ändå vara att ligga på en typ 5an och vrida på och
känna hur den skjuter iväg, då är det ju ändå inte toppeffekten man
använder heller. Måste ha ett helt underbart effektregister :)
Toppeffekten är ju mer en bieffekt av när man trimmar
för att få mer kraft i det faktiska användningsområdet.

Lycka till på lördag! :)
(Antar att det är raktframracing det rör sig om?)

Ja, eller att ligga i 120 på 3;an och vrida på rullen..:banana. Det är nice..
Ja, det är rekt fram som gäller då.

- Uppborrad till 1440 CC
- Portad topp
- högkomp kolvar
- Vassare kam
- Höjt tryck på soppapumpen för att orke ge rätt mängd
- Moddad luftburk
- Helsystem från Hayabusan (Iaf grenrör, och ljuddämpare, mellanrör hemmabyggt)
- KN filter
- PC III

Resultatet blev 215,2 HK och 159 i vrid.

Mäktigt!

Vågar man fråga om notan?

Ja, eller att ligga i 120 på 3;an och vrida på rullen..:banana. Det är nice..
Ja, det är rekt fram som gäller då.

Måste var grymt kul, på så låg växel lär väl framhjulet sticka till väders också :yoparty

Lär vara skönt att börja rakt fram, då vågar man vrida på hyffsat iallafall :) Du får ta ut den på banan senare och öva på att köra på sladd som de gjorde förr innan däcksutvecklingen hade kommit lika långt ;)
Skulle fan vara helt gudomligt att se någon komma sladdandes ut ur kurvorna på en b-king jagandes någon liten litersportis :hihi

Glöm inte att filma på lördag!!! :banana

Så.
Då har man lagt en dag till i "Turbo Anderssons" garage.. :)
Idag har han svetsat koppling, så den slipper hugga så på höga varv i dragläge, och nya MC Expressfjädrar.
Sen blev det längre hundben, så den blev säkert sänkt 10 cm i bak.
Så nästa helg får vi se hur den går i Västerås.

Så.
Då har man lagt en dag till i "Turbo Anderssons" garage.. :)
Idag har han svetsat koppling, så den slipper hugga så på höga varv i dragläge, och nya MC Expressfjädrar.
Sen blev det längre hundben, så den blev säkert sänkt 10 cm i bak.
Så nästa helg får vi se hur den går i Västerås.

Helvete är inte i stan den helgen kan du be nån filma?
Är sugen på att se hur den går :)

Helvete är inte i stan den helgen kan du be nån filma?
Är sugen på att se hur den går :)

Hm.
Surt sa räven, verkar inte bli något Västerås för mig.
Klantade mig tydligen, är inte så lätt när man är Rookie.
Anmälde mig på deras sida förra veckan och väntade på en bekräftelse innan jag betalde, kom aldrig någon.. Då var jag in på hemsidan, och fullt såklart. Kollade då vilka som var i startlistan. Och där var man ju inte med!:va Men Andersson Turbo var med med sitt monster, och jag visste att han anmält sig efter mig. Så jag mailade till de, och tydligen ska man betala samtidigt som man anmäler sig.. Då vet man det iaf.. :tummenupp
Så nu är det bara att hoppas på en reservplats

Fasicken va tråkigt för dig, hoppas verkligen att du kommer med ändå. Annars e det ju Malmö nästa helg o då ska "frugan" ut o rasta sin cykel för första gången iår i samma klass som du. Fler här på sporthoj borde prova på att köra i Street Bike som e en verkligt rolig klass där alla har chansen att vinna, bara du e en bra förare o känner din cykel.

hängde på ??? ha ha ha ja ja ok då

"Dimax" här på forumet har/hade (?) en sugmotor-1600cc-streetfighter-busa som det var bra drag i. Det var den enda sugmotorhojen som hängde på Turboanderssons turbobusa när de drabbade samman på Barkarby. :D

om jag hängde på eller han hängde på ja det finns bevis på det.... kolla youtube vem tar vem eft. ca. 2,25 min,,,,,,,,,,,,,,he he he dimax - timo - turboanders:banana:banana

Halvmiljonkronors Busan från Motospeed ?

mmm men jag vetefan vart dom la ner pengarna någonstans :arsele .. tacka vet jag e o d mc:tummenupp då började saker sluta gå sönder mm.... tack erik:Bugar:Bugar:Bugar:banana:tummenupp

Ja är det inte samma? Jaghar inte frågat Lasse vem som byggt den. Den gick som en raket sist jag såg den iaf, ram och sving flexade vid växlingarna så det så ut som om den skulle desintegreras :gnissla

jo det är den busan motospeed byggt motorn i eller vad dom gjorde:yoparty dom kanske :fyllisar lite innan dom började bygga den...den gick sönder 1 timme efter köp ( startdrevet ) som skulle vara förstärkt...dom körde ju prostock förut innan jag o metin terrade dom lite med e och de motorer inte startar en sådan motor med 1 batteri det kommer jag i håg med gammla make my day katanan fan...........men men alla kann göra fel synd att andra får betala dom bara fan ,, nu har erik byggt motorn i alla fall den ska gå på tävlingar utomlands vissa fattar vad jag menar eller hur furstenhof:yoparty där tjänar man deg på att köra fort :D kolla youtube...hayabusa vs suzuki k7 öppwn motorväg 400 meter 7000 euro,,,,,,,,,,,,,,

Last edited:
Fasicken va tråkigt för dig, hoppas verkligen att du kommer med ändå. Annars e det ju Malmö nästa helg o då ska "frugan" ut o rasta sin cykel för första gången iår i samma klass som du. Fler här på sporthoj borde prova på att köra i Street Bike som e en verkligt rolig klass där alla har chansen att vinna, bara du e en bra förare o känner din cykel.

Jag håller tummarna för att få åka.
Blir tyvärr inte Malmö nästa helg, hur mycket jag än vill. Då kastar tanten ut mig om jag börjar semestern med att åka dit med släp...:huvet

Kör du med hojen på gatan???
Ruggigt mycket effekt på en sugmotor som går som daglighoj.Antingen e jag "antik" eller så har utvecklingen gått framåt nåt oerhört.Förr fick man bara ut dom siffrorna med prostockkammar o högkomp+kubik.Oavsett,grattis till en hoj som måste vara ruggigt kul o köra.:yoparty

Kör du med hojen på gatan???
Ruggigt mycket effekt på en sugmotor som går som daglighoj.Antingen e jag "antik" eller så har utvecklingen gått framåt nåt oerhört.Förr fick man bara ut dom siffrorna med prostockkammar o högkomp+kubik.Oavsett,grattis till en hoj som måste vara ruggigt kul o köra.:yoparty

Ja.
Det har nog hänt en del med utvecklingen av motorer sen Katanorna på 80-talet.
Jag kör min på gata så mycket jag hinner, det är en ren gathoj även om det är kul att köra strippen när tillfälle ges. Men den är absolut inte byggd för att tävla seriöst med.
Det fina är att karäktären är precis som innan trimmandet, men det är så sjukt mycket mera drag genom hela registret.:)

Köpte "lärks" gamla prostockmotor på 90-talet.Den gav 204 hk på utgående axeln på 1260cc."extremt" på den tiden.Nu tuffar du omkring med mer hk i en gathoj.LOL.

Köpte "lärks" gamla prostockmotor på 90-talet.Den gav 204 hk på utgående axeln på 1260cc."extremt" på den tiden.Nu tuffar du omkring med mer hk i en gathoj.LOL.

Ja.
Det är fasen grymt vad som händer med utvecklingen. Andersson Turbo sa samma sak, att det inte var länge sen pro stock hojarna låg på runt 200 hk.
Är ju iofs lika grymt att man idag plockar ut 1000 hk ur en 4 cylindrig bilmotor och ännu mer än kanske..
Är ju rätt skönt att tuffa om kring med 215 på hjulet och bara veta att de finns där under tanken..:tummenupp

Ja.
Det är fasen grymt vad som händer med utvecklingen. Andersson Turbo sa samma sak, att det inte var länge sen pro stock hojarna låg på runt 200 hk.
Är ju iofs lika grymt att man idag plockar ut 1000 hk ur en 4 cylindrig bilmotor och ännu mer än kanske..
Är ju rätt skönt att tuffa om kring med 215 på hjulet och bara veta att de finns där under tanken..:tummenupp
Vad har du för komp?

Ja.

Jo det är nog ganska länge sedan, i min Cope-katalog från 80-talet vill jag minnas att deras tvåventilade Suzukibaserade prostrock-motorer låg på ~280 pållar enligt diagrammen. Att man idag kan plocka ut en hel del hästar ur en gatmotor med hyfsad hållbarhet tror jag beror mycket på vätskekylningen (och att grundmotorn oftast oftast är väldigt väldimensionerad pga den höga effekten redan från fabrik). Värsta prostock-maskinerna baseras väl ofta fortfarande på GSX-motorer:tummenupp.

Bilarna med jätteturbos och många hästar i en bänk där man bestämmer effekten utifrån en rulle som accelereras brukar inte hålla många milliskunder när dom faktiskt måste leverera maxeffekten ett tag, såvida det mesta inte är utbytt mot kraftigare grejor.

/Ingvar

Fäll upp fotpinnarna alternativt montera ett aktivtkol-filter, det borde göra susen!

Sorry.
Förstår inte vad du menar riktigt..:va

Jo det är nog ganska länge sedan, i min Cope-katalog från 80-talet vill jag minnas att deras tvåventilade Suzukibaserade prostrock-motorer låg på ~280 pållar enligt diagrammen. Att man idag kan plocka ut en hel del hästar ur en gatmotor med hyfsad hållbarhet tror jag beror mycket på vätskekylningen (och att grundmotorn oftast oftast är väldigt väldimensionerad pga den höga effekten redan från fabrik). Värsta prostock-maskinerna baseras väl ofta fortfarande på GSX-motorer:tummenupp.

Bilarna med jätteturbos och många hästar i en bänk där man bestämmer effekten utifrån en rulle som accelereras brukar inte hålla många milliskunder när dom faktiskt måste leverera maxeffekten ett tag, såvida det mesta inte är utbytt mot kraftigare grejor.

/Ingvar

Ja, låg de på 280 hk så är ju dagens gathojar långt långt ifrån..:Bugar
Hm, finns både Volvos, Audis och Toyotor med ca 1000 hk som verkar hålla, otroligt nog.
Klart det är ombygda motorer från grunden. Men ändå!

Last edited:
Hm, finns både Volvos, Audis och Toyotor med ca 1000 hk som verkar hålla, otroligt nog.
Klart det är ombygda motorer från grunden. Men ändå!

Jo, det där hör man ju ibland...

Men skulle du logga effekt-uttaget på en sån bil så är det inte många sekunder under motorns livslängd dom har plågats ur mer än hälften av dom hästarna.

När dom visar att dom är snabbast mellan rödljusen i stan så har dom inte fäste att få ner hästarna i backen, och när hjulen börjar spinna så tappar dom trycket...

Jo, det där hör man ju ibland...

Men skulle du logga effekt-uttaget på en sån bil så är det inte många sekunder under motorns livslängd dom har plågats ur mer än hälften av dom hästarna.

När dom visar att dom är snabbast mellan rödljusen i stan så har dom inte fäste att få ner hästarna i backen, och när hjulen börjar spinna så tappar dom trycket...

Så sant så sant.
Det ändå grymt vilka effekter det idag går att plocka ur 1 liters hojmotorer och 2 liters bilmotorer.
Läser man bilsport från slutet av 80 talet och MC nytt från samma period, så har det hänt otroligt mycketsen dess.

Mvh
Patrik

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma