Mer problem...

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Som ni kan läsa i den här tråden,
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?262626-Kuggade-kamkedjan-%F6ver
så skruvade jag isär hojen och kollade så att kamaxlarna låg som dom skulle.

Efter jag konstaterat att allt var som det skulle så skruvade jag ihop den tillräckligt för att provstarta den, gick åt helvete...
Bränslepumpen går inte. Lampa nummer 15 (lampa på instrumenteringen) blinkar och det står FI (fuel injection) som felkod.
När man slår på tändningen så låter det ingenting från tanken.

Jag förstår inte vad som kan ha hänt. Var noga då jag kopplade isär och sedan när jag kopplade ihop allting igen, tror inte jag har missat någon kontakt.

Jag har kollat säkringarna och dom är hela.

Jag får för mig att det är datorn som inte säger åt bränslepumpen att starta.
Det är bytt ecu från orignal till nån yoshimura typ ecu.

Jag hade inte kopplat ifrån batteriet när jag höll på igår, kan det ha nån inverkan?

Tip over sensor?

Nån vänlig själ som vet vad faan som är fel? Börjar va jävligt less på det här.. Vill ut å köra!

Har kollat med hjälp av dealer mode och fått fram felkod c00 = no defective part. Så ingen hjälp där..

Dubbelkolla alla sladdar.
Direktmata pumpen för o se om det är liv i den.
Bygla tipsensorn.
Om pumpen funkar o byggla sensorn inte hjälper är det troligtvis bränslepumpsrälet. Kan hjälpa o ge den en litet knack med fingret om den börjar ge sej.

Last edited:
har du testat att koppla loss pluspolen och väntat en stund o kopplat tillbaka? Om inte, gör det för säkerhets skull.

Yoshimura? Är det någon gammal superbikehoj eller annan racerhoj Du kör?

Börja med Ulfs förslag, sedan trippelkollar Du de vanliga spärrfunktionerna. Varenda en (koppling- och handtagsswitch, stödbrytare etc). Får Du inte igång den är det bara att lyfta tanken och börja leta kablar som glidit isär, direktkoppla bränslepump etc. Tyvärr...

Last edited:
Yoshimura? Är det någon gammal superbikehoj eller annan racerhoj Du kör?

Börja med Ulfs förslag, sedan trippelkollar Du de vanliga spärrfunktionerna. Varenda en (koppling- och handtagsswitch, stödbrytare etc). Får Du inte igång den är det bara att lyfta tanken och börja leta kablar som glidit isär, direktkoppla bränslepump etc. Tyvärr...

Jo, det är en gammal pro superbike.

Men är det c00 koden man får ifall inte kopplingen är indragen?
Allt sådant är nästan byglat på denna, men jag ska ta en koll.

Kan det vara vad som hellst? Tänkte på att bränslepumpen inte startar när man vrider på tändningen, allså om en tändspole sitter dåligt så borde ju ändå bränslepumpen gå?

Jo, det är en gammal pro superbike.

Men är det c00 koden man får ifall inte kopplingen är indragen?
Allt sådant är nästan byglat på denna, men jag ska ta en koll.

Kan det vara vad som hellst? Tänkte på att bränslepumpen inte startar när man vrider på tändningen, allså om en tändspole sitter dåligt så borde ju ändå bränslepumpen gå?

Jupp. Startspärrarna förhindrar ECU att strömsätta och displayen säger FI. Tror det är så på min K9 men är inte hemma så att jag kan kolla nu... Går pumpen igång om Du matar direkt från batteri tror jag på någon startspärr, alternativt relät.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2