Som ni kan läsa i den här tråden,
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?262626-Kuggade-kamkedjan-%F6ver
så skruvade jag isär hojen och kollade så att kamaxlarna låg som dom skulle.
Efter jag konstaterat att allt var som det skulle så skruvade jag ihop den tillräckligt för att provstarta den, gick åt helvete...
Bränslepumpen går inte. Lampa nummer 15 (lampa på instrumenteringen) blinkar och det står FI (fuel injection) som felkod.
När man slår på tändningen så låter det ingenting från tanken.
Jag förstår inte vad som kan ha hänt. Var noga då jag kopplade isär och sedan när jag kopplade ihop allting igen, tror inte jag har missat någon kontakt.
Jag har kollat säkringarna och dom är hela.
Jag får för mig att det är datorn som inte säger åt bränslepumpen att starta.
Det är bytt ecu från orignal till nån yoshimura typ ecu.
Jag hade inte kopplat ifrån batteriet när jag höll på igår, kan det ha nån inverkan?
Tip over sensor?
Nån vänlig själ som vet vad faan som är fel? Börjar va jävligt less på det här.. Vill ut å köra!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?262626-Kuggade-kamkedjan-%F6ver
så skruvade jag isär hojen och kollade så att kamaxlarna låg som dom skulle.
Efter jag konstaterat att allt var som det skulle så skruvade jag ihop den tillräckligt för att provstarta den, gick åt helvete...
Bränslepumpen går inte. Lampa nummer 15 (lampa på instrumenteringen) blinkar och det står FI (fuel injection) som felkod.
När man slår på tändningen så låter det ingenting från tanken.
Jag förstår inte vad som kan ha hänt. Var noga då jag kopplade isär och sedan när jag kopplade ihop allting igen, tror inte jag har missat någon kontakt.
Jag har kollat säkringarna och dom är hela.
Jag får för mig att det är datorn som inte säger åt bränslepumpen att starta.
Det är bytt ecu från orignal till nån yoshimura typ ecu.
Jag hade inte kopplat ifrån batteriet när jag höll på igår, kan det ha nån inverkan?
Tip over sensor?
Nån vänlig själ som vet vad faan som är fel? Börjar va jävligt less på det här.. Vill ut å köra!