Pledians
Älgklyvaren!
Tänk om rollerna hade varit omvända?
http://www.youtube.com/watch?v=AeadI7jieDY&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=AeadI7jieDY&feature=player_embedded
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vaddå, det här togs ju upp i media, det tyder ju på att ingen tycker att det är OK.
Absolut, men jag tror att påföljden för förövarna hade blivit värre ifall det hade varit killar som gjort det. T.ex. har jag svårt att tro skolan inte hade gjort något då.
Sedan kanske det kan vara så att ifall killar hade gjort detta så hade det haft ett mer sexuellt syfte. Medan här känns det lite som "vanlig" fysisk mobbning. Därmed inte sagt att det någonstans är ok.
Jag såg inte så långt att dom kom till eventuella påföljder men 11 åriga pojkar som hade gjort så här hade nog knappast låsts in på vatten och bröd i tio år heller...
han ska väl va glad att ngn vill slita av han kläderna

De ska alltså inte få något straff av skolan eftersom det inte hände på skolans mark. Inte bli avstängda från undervisning eller liknande. I Sverige skulle de väl inte ens bli avstängda från skolan om det så hänt i ett klassrum mitt under lektionstid."since the incident happened off school property the girls wont be disciplined" hur mycket sjukare kan det bli, skulle det varit ett gäng killar som klädde av en tjej så skulle det blivit arkebusering både i media och paw rihktit.
Jag tror TS är inne på något, om tre 14-15årig killar hade gjort något liknande mot en 11årig tjej hade det nog sett lite annorlunda ut.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |