Mer okej om flickor gör det

Vaddå, det här togs ju upp i media, det tyder ju på att ingen tycker att det är OK.

Vaddå, det här togs ju upp i media, det tyder ju på att ingen tycker att det är OK.

Absolut, men jag tror att påföljden för förövarna hade blivit värre ifall det hade varit killar som gjort det. T.ex. har jag svårt att tro skolan inte hade gjort något då.

Sedan kanske det kan vara så att ifall killar hade gjort detta så hade det haft ett mer sexuellt syfte. Medan här känns det lite som "vanlig" fysisk mobbning. Därmed inte sagt att det någonstans är ok.

Absolut, men jag tror att påföljden för förövarna hade blivit värre ifall det hade varit killar som gjort det. T.ex. har jag svårt att tro skolan inte hade gjort något då.

Sedan kanske det kan vara så att ifall killar hade gjort detta så hade det haft ett mer sexuellt syfte. Medan här känns det lite som "vanlig" fysisk mobbning. Därmed inte sagt att det någonstans är ok.

Jag såg inte så långt att dom kom till eventuella påföljder men 11 åriga pojkar som hade gjort så här hade nog knappast låsts in på vatten och bröd i tio år heller...

Nu är det ju så att morsan inte vill lämna till åtal, vad är problemet isåfall, morsan?

Jag såg inte så långt att dom kom till eventuella påföljder men 11 åriga pojkar som hade gjort så här hade nog knappast låsts in på vatten och bröd i tio år heller...

Tjejerna gick i eigth grade, blir väl 14-15 år kanske?

Hade de varit killar hade jorden gått under!
Men morsan är ju trög vafan de lever ju i USA stäm skiten ur brudarna och bli rik på kuppen. Förstå vilket lidande pojken som visa snoppen på youtube måste uthärda!

Jag tror TS är inne på något, om tre 14-15årig killar hade gjort något liknande mot en 11årig tjej hade det nog sett lite annorlunda ut.

Det är väl som vanligt, och sedan gnäller de att de vill ha det jämlikt.

"since the incident happened off school property the girls wont be disciplined" hur mycket sjukare kan det bli, skulle det varit ett gäng killar som klädde av en tjej så skulle det blivit arkebusering både i media och paw rihktit.

Oavsett kön på förövare så är det fel, sen kan man spekulera i hur oskyldigt det är i den åldern.
Jag tror att både pojkar och flickor är på samma "plan" i den åldern.

Så jävla fel på så många plan så jag blir förbannad på så jävla många sätt!!!

meh va fan!? stackars kille!!

Känns som att det där kan påverka killens relationer till kvinnor ganska negativt, eller? Elva år är ändå en ganska känslig ålder.

Lätt att skämta när det är en kille som bli avklädd, som andra sagt det hade blivit ett jävla liv här i tråden om det var en flicka istället, och det borde det bli egentligen.

"since the incident happened off school property the girls wont be disciplined" hur mycket sjukare kan det bli, skulle det varit ett gäng killar som klädde av en tjej så skulle det blivit arkebusering både i media och paw rihktit.
De ska alltså inte få något straff av skolan eftersom det inte hände på skolans mark. Inte bli avstängda från undervisning eller liknande. I Sverige skulle de väl inte ens bli avstängda från skolan om det så hänt i ett klassrum mitt under lektionstid.

"Fort Meyers Police says the group face misdemeanour battering charges..."
"Misdemeanour battering" har nog ingen direkt svensk motsvarighet. Men en "misdemeanour" är en mindre förseelse och "battering" är en misshandel. Så en "misdemeanour battering" är en form av ett mildare misshandelsåtal.

"...but that the boys mother refuce to press charges. Saying she wanted the girls parents to hand out a punishment instead."
"... men pojkens mamma vägrar att anmäla händelsen. Hon säger att hon vill att flickornas föräldrar ska ge de ett straff istället." Enkelt översatt.

De säger också i början av inslaget att pojkens mamma inte vill göra någon polisanmälan men att hon vill att medvetenheten om mobbing ska öka.

Flickorna skulle alltså kunna bli anmälda och straffade. Men pojkens mamma tycker att det är bättre att flickornas föräldrar ger de ett straff och att folk blir medvetna om den mobbing som förekommer i samhället.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år