Mer ljus till motorcyckeln......

Xenon på MC är lagligt, om det finns reglering mellan hel/halvljus, och om ljuset skapar en ljusbild.... vad jag har hört ^^

Jag tror att en standard halogen är bra bit ifrån att ta ut 100% av vad som går och att det finns utrymme för förbättringar. Frågan är ju hur mycket det går att förbättra tekniken och fortfarande hålla ett rimligt pris.

Sen att tillverkarna kanske lovar mer än de håller är en annan sak.

Xenon blir dock inte monterat på min hoj innan utrustningen blir mycket mindre eller att längre kablar går att ha mellan lampa och andra delar som ballaster.

Du, ballasterna är redan mindre än halva tjockleken mot mad de var för några år sedan. 15mm tjocka kanske.

Kabel kan du ju koppla på själv, så att du kan lägga ballasterna i tex kutsen eller under sadeln. Fick tidigare tips om bra kontakter för ändamålet. Superseal heter dom och finns på Elfa.

Du, ballasterna är redan mindre än halva tjockleken mot mad de var för några år sedan. 15mm tjocka kanske.

Kabel kan du ju koppla på själv, så att du kan lägga ballasterna i tex kutsen eller under sadeln. Fick tidigare tips om bra kontakter för ändamålet. Superseal heter dom och finns på Elfa.
Ok, går det bra att byta/förlänga kablarna är det ju ett alternativ. Jag har inte tittat närmare på xenonkitten och hade av någon anledning fått för mig att avståndet mellan ballast och lampa inte fick vara för långt. Allt som monteras på hojen måste nästan hamna i bakdelen, fram går det inte att gömma undan en minsta pryl på ett bra sätt.

Ok, går det bra att byta/förlänga kablarna är det ju ett alternativ. Jag har inte tittat närmare på xenonkitten och hade av någon anledning fått för mig att avståndet mellan ballast och lampa inte fick vara för långt. Allt som monteras på hojen måste nästan hamna i bakdelen, fram går det inte att gömma undan en minsta pryl på ett bra sätt.
Dom kan ju ha varit rädda för långa kablar/taskiga kontakter, och förbjudit förlängning pga det. Man tappar bra mycket ljusflöde med bara nån procents spänningsfall, och långa kablar och/eller dåliga kontakter stjäl mycket spänning.

Mitt halvljus (35W) matar jag med vanliga halvljuskablarna. Helljuset (50W) sitter direkt på batteriet och tänds med relä från den "vanliga" helljusmatningen.

Gör på samma sätt, låter orginalkablar fungera som styrström till relä som matar hel/halvljuset direkt från batteriet. Inte lika bra som xenon men gör en stor skillnad mot orginal

Jag hade tänkt sätta julas extraljus ser ungefär lika dant ut som på bilden med hjälmen här i tråden.
Men jag är rädd att bränna generatorn på min gamle XLR 125R som är från -98:a. Tänkte då sätta elkablarna på batteriet då. Men vettitusan om generatorn håller :confused:

Länk till lampor:http://www.jula.se/vita-runda-extraljus-2-pack-129545

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back