Jag fattar inte heller det där "jag skulle inte klara..." "jag klättrar på väggarna efter tre dar..."
Fan, har inte folk fantasi att sysselsätta sig själva, jag hatar att gå arbetslös, men jag har inga som helst problem med hur långa ledigheter som helst, skulle gärna ta ett friår och sortera min frimärkssamling (om jag hade någon) och låta någon långtidsarbetslös jobba ett år istället.
På volvo här i Umeå erbjöds alla gubbar som hade åldern inne att ta förtid med ersättning upp till full lön när dom blev övertaliga, jag tror att det var fem som nappade.
En av gubbarna som nappade sa "dom andra har inget liv, dom lever för det här stället, och skulle dom gå hem så har dom inga fritidsintressen att fylla tiden med"
Jag skulle kunna pensionera mig i dag om jag fick full lön med indexuppskrivning,eller på annat sätt blev ekonomiskt oberoende livet ut, och sitta ute i garaget och renovera bultar med Wittworth gänga i lagom takt, helrenovera något gammalt ök med krauserkåpa, eller polera mellan kylflänsarna med autosol och topps.
Arbete är intellektuell prostitution - man gör det för pengarna.