Mer JOBB !!

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Japp jag vet jag är galen och knäpp å ja hella den raddan men jag hatar verkligen att gå hemma å lalla så vet NI eller har NI nå extra jobb åt mej så hör gärna av er.....jag är van natt arbetare så det spelar inte nån roll vilken tid på dygnet det är bara det är ett jobb med lön :)

Mvh Kakan (lätt arbetsnarkoman)

Jag har massor du kan få göra!

Eller... vill du ha lön också? ;)

(Men ett trådlyft förtjänar ambitionsnivån allt)

Kakan skrev:
Japp jag vet jag är galen och knäpp å ja hella den raddan men jag hatar verkligen att gå hemma å lalla så vet NI eller har NI nå extra jobb åt mej så hör gärna av er.....jag är van natt arbetare så det spelar inte nån roll vilken tid på dygnet det är bara det är ett jobb med lön :)

Registrera dig hos bemanningsföretagen. De har hur mycket jobb som helst just nu. Speciellt om du är beredd att jobba natt.

jag har aldrig förstått mig på folk som inte klarar av att gå hemma. Det är ju livet och härligheten i evighetens evighet

honkiie skrev:
jag har aldrig förstått mig på folk som inte klarar av att gå hemma. Det är ju livet och härligheten i evighetens evighet
Nej, usch. Har varit arbetslös kortare perioder (utan bidrag :tungan) och det suger. Man blir bara rastlös och det går inte att hitta på ett skit pga pengar saknas.

honkiie skrev:

Precis, jag har aldrig varit arbetslös och jag kan inte fatta vad folk gnäller på.
Såklart att det suger purjo att inte ha pengar men just att bara gå hemma och sitta och fika med polare skulle jag nog kunna stå ut med.

honkiie skrev:

Precis, det är ju helt enkelt underbart... Ställa klockan 06.00 bara för kunna snooza vidare några timmar, typ 5 styckna... :D

Vadå inga pengar? Måste man verkligen ha pengar för att kunna njuta livets frukter? Icke!!

En jävla viktig frukt är att kunna sova hur länge man vill på en måndag... :hihi

edit: idag gick jag upp 04:50 och kom hem strax innan 18:00... Vill du byta??? :brinnerup

Jag fattar inte heller det där "jag skulle inte klara..." "jag klättrar på väggarna efter tre dar..."

Fan, har inte folk fantasi att sysselsätta sig själva, jag hatar att gå arbetslös, men jag har inga som helst problem med hur långa ledigheter som helst, skulle gärna ta ett friår och sortera min frimärkssamling (om jag hade någon) och låta någon långtidsarbetslös jobba ett år istället.

På volvo här i Umeå erbjöds alla gubbar som hade åldern inne att ta förtid med ersättning upp till full lön när dom blev övertaliga, jag tror att det var fem som nappade.

En av gubbarna som nappade sa "dom andra har inget liv, dom lever för det här stället, och skulle dom gå hem så har dom inga fritidsintressen att fylla tiden med"

Jag skulle kunna pensionera mig i dag om jag fick full lön med indexuppskrivning,eller på annat sätt blev ekonomiskt oberoende livet ut, och sitta ute i garaget och renovera bultar med Wittworth gänga i lagom takt, helrenovera något gammalt ök med krauserkåpa, eller polera mellan kylflänsarna med autosol och topps.

Arbete är intellektuell prostitution - man gör det för pengarna.

GuW skrev:
Jag fattar inte heller det där "jag skulle inte klara..." "jag klättrar på väggarna efter tre dar..."

Fan, har inte folk fantasi att sysselsätta sig själva, jag hatar att gå arbetslös, men jag har inga som helst problem med hur långa ledigheter som helst, skulle gärna ta ett friår och sortera min frimärkssamling (om jag hade någon) och låta någon långtidsarbetslös jobba ett år istället.

På volvo här i Umeå erbjöds alla gubbar som hade åldern inne att ta förtid med ersättning upp till full lön när dom blev övertaliga, jag tror att det var fem som nappade.

En av gubbarna som nappade sa "dom andra har inget liv, dom lever för det här stället, och skulle dom gå hem så har dom inga fritidsintressen att fylla tiden med"

Jag skulle kunna pensionera mig i dag om jag fick full lön med indexuppskrivning,eller på annat sätt blev ekonomiskt oberoende livet ut, och sitta ute i garaget och renovera bultar med Wittworth gänga i lagom takt, helrenovera något gammalt ök med krauserkåpa, eller polera mellan kylflänsarna med autosol och topps.

Arbete är intellektuell prostitution - man gör det för pengarna.
Jag håller med dig till fullo, men det går ju inte att jämföra arbetslöshet med t.ex ett friår eller en pensionering. Jag skulle också vilja vara ekonomiskt oberoende och renovera gamla hojar eller nått, jag skulle däremot inte vilja gå arbetslös och känna mig som en bidragstagande loser, det är lite skillnad :).

Kakan skrev:

Du kan få städa mitt hus, och klippa gräsmattan när den tiden kommer, Och rasta hunden, räcker 50 kr om dagen? Före skatt så klart

Kakan skrev:

Gillar du laga rost och pilla med en schleeten bmw så har du jobb!! (iaf tills den är genom besiktningen...) Du bestämmer arbetstiderna helt själv!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt